Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpe gave til baby?

Anbefalte innlegg

Har en kamerat av meg som nettopp har blitt pappa. Han er 17 år, sa da er det nok best at jeg kjøper noe han har bruk for, da du ikke har så mye penger i denne alderen. Noe praktisk.

Jeg tenkte å bruke en 500,- på gaven. Han er en veldig god venn, som jeg setter pris på :)

Babyen er en jente, som ble født for en halv mnd. siden :)

Tenkte først å kjøpe et gavekort på f.eks. Rema 1000 på 10 pakker med bleier elns. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bleier er jo en litt rar gave kanskje :) Men f.eks. bodyer og strømpebukser i baby-størrelse er jo noe man virkelig vil få bruk for. Eller så kan du jo investere gave-pengene i en liten dyne+pute eller sengetøy og laken, dette er jo også noe man vil få bruk for. Av og til bæsjer/tisser babyene gjennom bleiene hvis de ligger i en litt feil vinkel, og da er det greit å ha reserve sengetøy. Leker og sånnt er det lite vits å kjøpe til veldig små babyer, men f.eks. en spilledåse (en sånn som man kan henge på vuggen) eller myk bamse kan jo være et greit valg.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Bleier er jo slettes ikke dumt/rart egentlig da vil nå jeg påstå, siden bleier sikkert er en STOR utgift.

Blir mer som en gave til kompisen også da, men oi, kunne aldri forestille meg å være far 17 år gammel, er 16 selv.

Uansett, laken/puter og sånt er jo heller ikke dumt da :)

Lenke til kommentar

Sikkert lurt å spørre hva de trenger også..

Om du går for klær bør du i alle fall sjekke hvilken størrelse ungen bruker. De vokser skremmende fort, og dersom de allerede har nok i 50/56, bør du kanskje gå for 62? Kjøp noen fine sommerklær... :)

Lenke til kommentar

Klær er noe alle kjøper, og som gjerne er en smakssak. Men siden småbarnsforeldre er travelt opptatt med å skifte bleier, mate, tørke gulp, vaske klær, sengetøy, kluter og sove, så ender det gjerne opp med at de ikke får byttet klærne hvis de er i feil størrelse eller ikke helt faller i smak. Evt. så har de en hel haug fra før, så de rekker ikke engang å få brukt alt.

Gavekort på Rema1000 (finnes det??) eller i en annen butikk (babybutikk f.eks) høres ut som en supder idé spør du meg. Det er så mye annet enn klær man trenger i startfasen.

Hilsen mammaen til Live på 4 uker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...