somebody Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har fått ett gavekort på 8000,- De skal bli brukt på ett kompakt kamera, ikke noe speilrefleks. Hva skal jeg velge, kan bruke alt hvis det er nødvendig, men tenker på rundt 5000,- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvilket kamera som er best? Det som du faktisk har i handa og kan ta bilder med her og nå! Ettersom du har et romslig budsjett, så kunne jeg tenke meg grunnen til hvorfor du ikke vil ha speilrefleks. For bildekvaliteten på det aller beste kompaktkameraet når ikke opp til en rimelig speilrefleks med fornuftig optikk. Når det gjelder kompakt-kameraer, så er det vel stort sett Canon G9 som anbefales. Tenker du mer Super-zoom så har Fujifilm, Olympus og Panasonic kurante modeller. Hvis du sier litt om hva du ønsker å bruke kameraet til, så kan vi være litt mer spesifikke. Tom Lenke til kommentar
somebody Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Har selv ett speilrefleks og kjenner godt kvaliteten! Men dama mi orker ikke å drasse med seg ett speilrefleks på byen...! Blir nok bare enkle bilder av venner, litt ferie, that´s it! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Da ønsker du egentlig en kompakt liten jævel som ikke gruser til bildene for ille. Tror du bør se på en av de dyrere IXUS modellene til Canon, eller Nikon P51/P5100. Alternativt Fuji F40fd hvis du får tak i den lenger. Tom Lenke til kommentar
somebody Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Noen som jeg bør ta en nærere kikk på og noen som jge må styr langt unna? Lenke til kommentar
akle Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 hva med kompakt kameraene til Leica? er di noe? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) hva med kompakt kameraene til Leica?er di noe? Kan like gjerne gå for Panasonic. Det er de som lager kompaktkameraene til Leica. Det er med andre ord samme kameraene med nøyaktig samme innmat og optikk, til en god slump penger mindre... og mye bedre service i etterkant om noe skulle skje. Eneste forskjellen er noe annen software som følger med, og en litt annen tuning i firmware. Har man bruk for Photoshop Elements, så følger det med Leica, og da blir ikke prisforskjellen så ille. Men stort sett ligger Leica kameraene høyere i pris enn det Panasonic-kameraene + Photoshop Elements gjør. Endret 5. april 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå