FrozenFish Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har installert Ubuntu 7.10 på en gammel maskin og holdt på å oppdatere masse. Maskinen er koblet til en 27" Samsung LCD TV. Etter all oppdatering ville jeg prøve å bytte drivere til skjermkortet, Ati X800PRO AGP. Jeg gjorde dette men etter restart kommer det bare opp "Modus ikke støttet". Alt virket perfekt før jeg begynnte å klusse med skjermkortdriverne! Finner der en måte hvor jeg kan gå inn i rescue mode og tilbakestille Ubuntu? Evt. bytte tilbake driveren? Jeg er bittelitt desperat, da alternativet om reinstallering ikke kan gjennomføres, da den dvd-spilleren som er installert ikke virker lenger! Håper noen har en smart sudo linje jeg kan skrive i rescue mode Lenke til kommentar
Lurium Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Gjør følgende får komme deg i single mode slik at du får fikset problemet... 1. Press ESC when system boots, to enable the grub menu 2. select the kernel that you want to boot using the arrow keys 3. Press 'e' to edit the command 4. Go down one line, to the line that starts with "kernel ...." 5. Press 'e' to edit 6. remove 'quiet' and 'splash' (optional) and add 'single' (no quotes, of course) 7. Press ENTER 8. Press 'b' to boot Når du er logget inn i single mode oppgraderer du ati driveren din ved å kjøre. sudo apt-get install xorg-driver-fglrx sudo aticonfig --initial sudo aticonfig --overlay-type-Xv Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Prøver.... etter å ha skrevet "sudo aticonfig --overlay-type-Xv" år jeg "unrecognized option "sudo aticonfig --overlay-type-Xv" parsing the commnd-line failed Jeg prøver allikevel å reboote. Og vips! Alt er tilbake ved det normale!! TUSEN TAKK, Lurium!! Ikke bare redda du systemet slik at jeg slapp å legge inn på nytt, men jeg lærte også noe nytt Supert! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dersom noen har en tilsvarende fremgangsmåte for nVidia skjermkort så er jeg sikker på at det vil komme mange tilgode (meg inkludert). Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 NorthWave, Gjør det samme som i posten over for å komme inn i en terminal, så: sudo apt-get install <navnet-på-driveren> sudo nvidia-xconfig Vet ikke hva navnet på driveren er, men er vel sansynlig vis nvidia eller nvidia-glx eller noe... Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvilken driver du trenger kommer an paa hvilket kort du har. For nyere kort bruker man nvidia-glx-new og for eldre kort bruker man nvidia-glx Er ikke sikker paa hvor grensa gaar for hvor man trenger legacy, men jeg trenger ihvertfall nvidia-glx-new med 7600GT kort. Tror den da skal funke med 6000 serien aa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå