tucoz Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hei, Jeg er ikke sikker på om det faktisk er noe galt med min ps3 eller om det skal være slik. Uansett, når jeg kjører gt5p opplever jeg mindre "glitches" i grafikken. Dette opptrer for eksempel i speedometeret når jeg kjører, i den modusen der kjører innifra bilen uten å se føreren. Det kan se ut som at antialiasing ikke brukes, og dermed ser nålen ganske hakkete ut. Det samme ser jeg når andre biler kjører over gress, og støvet som da ruskes opp ser ganske så hakkete ut. Jeg har og merket at i menyen, viser enkelte biler en del aliasingproblemer i form av små prikker der det skal være tynne linjer. Jeg håper at andre kan bekrefte dette (altså at det er selve spillet som er slik), ellers tror dere at det er noe galt med ps3'en min? Må innrømme at jeg kan ha blitt litt kresen etter å ha sett dette spillet i øvrig. Det er jo meget vakkert. Til opplysning har jeg stillt inn på 720p i ps3'en og har den koblet til en samsung r87 40" tv via hdmi. Når jeg bruker 1080i er det samme problemer med støvet fra gress. Speedometeret er jeg litt usikker på der. Takksam for svar Martin Endret 4. april 2008 av tucoz Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er nok god gammel mangel på AA du ser. Det forekommer mye i GT5p, så du kan nok ta det ganske med ro Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har ikke lagt merke til det selv men kan godt hende det hender hos meg litt også Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har merket det samme "problemet", men sånn er det med nye konsoller og utviklere må jo tross alt lære seg og utnytte konsollen. Kommer nok til og ta litt tid men jeg tror at det kan bli ekstremt bra etterhvert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du kan alltids forsøke med å slå på "smoothing" i settings på PS3. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dette fungerer da bare på PS1/2 spill Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dette fungerer da bare på PS1/2 spill Ah, makes sense . Har aldri brukt funksjonen selv. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Man ser fenomenet trådstarter beskriver også i 1080p. Ingen krise vil jeg si, men hadde jo selvsagt vært genialt med litt antialiasing for å få det til å se enda bedre ut. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Man ser fenomenet trådstarter beskriver også i 1080p. Ingen krise vil jeg si, men hadde jo selvsagt vært genialt med litt antialiasing for å få det til å se enda bedre ut. Kanskje det kommer i en oppdatering ettersom spillet begynner å bli "ferdig". Utviklerne har jo ekstremt mange planer om krevende ting som skal inn i spillet. Så man kjøper ikke bare et spill, men mye spennende fremover. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Er grunnen til at jeg ikke har lagt merke til det fordi jeg bare har en gammel bilderørs tv på rommet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hehe bildet er vel såpass "uskarpt" jevnt over at ting ikkje stikker seg like lett ut tenker eg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg ser jo at skarpe linjer har en tendens til å "blinke" ved bevegelse eller at man får gode gamle forstyrrelser i bildet under motion. Men dette er noe vi alltid har hatt innen spill og grafikk og med høy oppløsning og bilder med mye detaljer kan det gi en del "artige" effekter under bevegelse. Man ser det også på husene med bilen i forkant etc. På gamle CRT tv'er som kostet 20.000 for 6-7 år siden så har man motion blur og andre analoge effekter som jevner ut ting, men samtidig blir bildet mye mer uskarpt og det var det deiligste med å gå over til en 37" LCD med 1080i, detaljene og grafikken skriker mot deg i all sin prakt. Endret 5. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
tucoz Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Takker for alle betryggende svar. Problemet er nok at da spillet er så utrolig pent i øvrig, vil detaljer som dette stikke ekstra mye ut. Blir spennede å følge med fremover, og se hvilke problemer og utvidelser utviklene vil fokusere på i fremtidige patcher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå