Gå til innhold

Bildekritikk av bildet jeg kaller "et dødt menneske"

Anbefalte innlegg

på tide med et nytt bilde, denne gangen et scannet analogt

er ikke sikker på om denne herren skulle krysse veien for å gi sin utvalgte en bukett, eller om det er noen (halvveis) sympatiske sjeler som har kommet med blomstene

klag så mye dere vil på uskarpheten, men det er ikke alltid lett å fokusere med foreldet utstyr og skjelvende hender

post-80057-1207341137_thumb.jpg

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
på tide med et nytt bilde, denne gangen et scannet analogt

er ikke sikker på om denne herren skulle krysse veien for å gi sin utvalgte en bukett, eller om det er noen (halvveis) sympatiske sjeler som har kommet med blomstene

klag så mye dere vil på uskarpheten, men det er ikke alltid lett å fokusere med foreldet utstyr og skjelvende hender

har du tatt dette bilde selv? Klage får andre ta seg av. Hvem sier at alle bilder må være skarpe? Faktisk kan eg være enig i at denne bilde får mer mystikk p.g.a at det ikkje er skarpt!

Lenke til kommentar
Men, om dette er en død person, så håper jeg virkelig du har tillatelse fra pårørende.

Ikke bare døde personer, men personer generelt skal man ha tillatelse hos når man legger ut bilder..

Har sett en del bilder av folk her inne hvor bilde ble tatt i fart(fra bilvindu, forbipasserende etc).. Noe som jeg ser for meg er ulovlig med tanke på personvernloven.

Lenke til kommentar

Om han ikke er død regner jeg med det er satt opp for et foto, dermed er tillatelse for å knipse kraftig underforstått ;)

Så lenge de ikke er hovedmotivet i bildet, og man ikke kan knytte noe spesielt til denne personen så er det lov.

Og om man knipser på offentlig steder så skal det vel mye til for at man blir straffet. (?)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Uhyggelig bilde. :) Manglende skarphet passer inn for engangs skyld!

@Bjohansen: jeg mener at man kun trenger tillatelse hvis personen er dominerende i bildet. Mao hvis du tar bilde av operaen og det dukker opp en kar i forgrunnen er det ok. Men hvis du bare operaen i bakgrunnen, bør du nok klarere med fyren. (evt ta et nytt bilde)

Her er det i alle tilfelle ok fordi bildet er uansett så uskarpt at det skal mye til for å peke ut vedkommende!

Lenke til kommentar

hehe, takk for kommentarer

på tide å være ærlig

sannheten er at dette bare er et situasjonsbilde fra en filminnspilling jeg og noen kamerater holder på med.. personen lever og blodet kommer fra en gris :)

historien, uskarpheten og fargene er ikke ekte.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...