Gå til innhold

mistet alle sanger og dokumenter, kan jeg få de tilbake?

Torsteinen

Anbefalte innlegg

Ønsket littt forandringer og bestemte meg for å endre boot screen til et bilde av bart simpson. Skiftet ntoskrnl.exe i safe mode, men når jeg startet maskina på nytt, var bildet der, men den kom ikke videre. Kom ikke inn i safe mode heller.

La derfor inn Xp pro på nytt, men fikk ikke tatt backup av mine dokumenter mappen som inneholder alt av dokumenter og musikk.

er det noen mulighet for at jeg kan få tilbake dette uten å måtte sende disken til IBAS? (uaktuelt)

Hadde satt enormt stor pris på hjelp :yes:

-Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De maa ikke ha blitt overskrevet.

Greia med en hdd og sletting, er egentlig, at naar du "sletter" en fil, sletter du bare "path"'en/"veien" til der fila ligger paa hd'en. Saa egentlig ligger den der fortsatt. Men om du da fyller opp hdd'en med andre ting, vil sektoren den ligger i paa hd'en bli overskrevet med det nye data.

Haaper det var forstaaelig.. :wink:

Saa maa noen rette paa meg om jeg tar feil....

Joachim

Lenke til kommentar
De maa ikke ha blitt overskrevet.

Greia med en hdd og sletting, er egentlig, at naar du "sletter" en fil, sletter du bare "path"'en/"veien" til der fila ligger paa hd'en. Saa egentlig ligger den der fortsatt. Men om du da fyller opp hdd'en med andre ting, vil sektoren den ligger i paa hd'en bli overskrevet med det nye data.

Haaper det var forstaaelig..  :wink:  

Saa maa noen rette paa meg om jeg tar feil....

Joachim

Vel, det er vel ikke helt korrekt formelt korrekt, men du tenker sikkert på det rette. Når du sletter en fil så fjerner du informasjonen i TOC (Table of Contents = en del av disken med metadata om hvilke sektorer forskjellige filer ligger i) om at det ligger informasjon i de sektorene som filen tidligere har opptatt slik at systemet tror at området på harddisken er blankt og derfor behandler området som om det var tomt. Hvis slike områder ikke overskrives kan programmer likevel finne fram igjen informasjonen som ligger der. Blir filene delvis overskrevet kan filene delvis hentes opp igjen, og gammel info kan til en viss grad også regenereres.

Så vidt jeg vet er den best skjulte informasjonen man har klart å hente fram igjen fra en harddisk er filer som er overskrevet 9 -ni- ganger. Dette er dog ikke med programvare, men i laboratorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...