Winne Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei jeg er en gutt på 14 år og veier 73 kg og jeg spiser ca:2 store talerkner med havregrun og på skolen spiser jeg ca:8 brødskiver med ost og til spise jeg nesten bare sunt og til kveldsmat så spiser jeg ca:2 store tlerkner med havregryn og jeg trener jeg tar ca:100/150 pushups og ca:200 situps og tar ca:20 hodejeger så jeg lurer på om jeg blir fort stor og masse muskler får jeg det fort da bare lurer Lenke til kommentar
Matias Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hva med å legge litt mer tid i å lage et forståelig innnlegg? Til spørsmålet ditt: Nei, du blir ikke fort stor av det der, hvis du i det hele tatt blir det. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tar du så mye hver dag? For jeg har hørt at man skal vente en dag mellom hver trening for at musklene skal rekke å bygge seg opp. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 De fleste eksperter er vel enig om at du trenger 48 timer restitusjon for hver muskelgruppe. Har ingen bevis på stående fot, men jeg kan gjerne finne frem dette om du ønsker det. Men 200 push-ups vil ikke aktivere muskelvekst på noen god måte, fordi muskelvekst krever jevn økning i motstand og "vanskelighetsgrad" på øvelsen. Svarene mine er veldig generelle, og regner med det er noen som er parat til å svare bedre enn meg Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 det md 48 timers restitusjon kan diskusteres, kjenner flere som kjører fullkropps 4.5 ganger i uka og funker fett for dem... Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) så jeg lurer på om jeg blir fort stor og masse muskler får jeg det fort da bare lurer Som e-banez er inne på, så må du legge motstand i øvelsene du utfører for at du skal bli stor. Sammenlign med med å løfte armen opp og ned uten noe annen motstand enn vekten av underarmen din og regne med at biceps skal vokse. Det skjer bare ikke. N.B. Du bør antakelig gjøre noe med overskriften på denne tråden, da den er lite beskrivende for hva du egentlig spør om her.... Endret 5. april 2008 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Jaha? Hvorfor er kroppen hans ødelagt når han er 20? Lenke til kommentar
Tehjoran Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Jaha? Hvorfor er kroppen hans ødelagt når han er 20? Musklene vil henge .. Litt vanskelig å forklare.. Men de kommer til å bli ødelagt.. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Jaha? Hvorfor er kroppen hans ødelagt når han er 20? Musklene vil henge .. Litt vanskelig å forklare.. Men de kommer til å bli ødelagt.. Selvsagt blir ikke musklene ødelagt trening, dette er en myte som jeg trodde gym lærere/forledre hadde sluttet å "lære" barna. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Jaha? Hvorfor er kroppen hans ødelagt når han er 20? Musklene vil henge .. Litt vanskelig å forklare.. Men de kommer til å bli ødelagt.. Du trenger ikke å forklare, for du tar feil Skal se om jeg kan finne frem den oppgaven jeg skrev på det i treningslære. Så lenge teknikk og vekt matcher utøveren så ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Musklene vil henge .. Litt vanskelig å forklare.. Men de kommer til å bli ødelagt.. Bare av ren nyskjerrighet, er dette en konklusjon du har trekt selv, noe du har hørt av gymlærere (holder en knapp på denne selv) eller har du faktisk lest studier som beviser dette? Skulle ønske jeg ikke ble fortalt dette som 14-15 åring. Kanskje jeg ikke hadde vært så lat som jeg var på den tiden da. Jeg har oppdaget i ettertid at vekttrening er det eneste som motiverer meg, og er den eneste treningsformen jeg kan holde på med. Når jeg var 14 år gammel fristet ingen idretter som fotball, håndball osv., og når jeg ble fortalt at vekttrening ikke var bra for kroppen min, så ble jeg en LAT person. Heldigvis har jeg blitt frelst av vekttrening i ettertid. Men jeg begynte ikke før jeg var 19, og da med et ELENDIG utgangspunkt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du driter deg egentlig ganske mye ut viss du vil ha så store muskler i den alderen du er i nå.. Jeg har en venn som har trent siden han var 12 år.. Og vi er 14 år nå.. Og når han er rundt 20 år er kroppen hans ødelagt.. Begyn å tren når du er 16 år. Jaha? Hvorfor er kroppen hans ødelagt når han er 20? Musklene vil henge .. Litt vanskelig å forklare.. Men de kommer til å bli ødelagt.. de vil ikke henge, fortsetter han målrettet god trening til han er 20 kommer han til å se ut som en gresk gud å få alle damene. begynn å tren du også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Men unge bør ikke trene uten veiledning og oppsyn de første månedene. Riktig teknikk MÅ inn, hvis ikke kan det gå galt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Cinesque: Det er klart, men det er ikke musklene eller veksten det går ut over om han skader seg. Det er ikke sånn at musklene ødelegges for livet om du trener feil når du er ung, og det hemmer heller ikke vekst. Det er det mange tror. Alle må få inn god teknikk, det hjelper ikke å være 18 når du begynner å trene. Trener du med dårlig teknikk ødelegger du deg like mye, gammel som ung. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Det kan gå ut over musklene, jo. Og jeg kan gjerne fortelle hvorfor: Hvis løfteteknikken suger som ung og man for eksempel løfter på seg en skjeivhet i et eller flere ledd vil musklene kompensere ved å jobbe leddet inn mot normalen igjen. Det er logisk nok verre å pådra seg en sånn skade i ungdommen ettersom det kan være mye vanskeligere å bli kvitt den. Musklene vil få en annen arbeidsvei enn det som er normalt og det er ikke akkurat gunstig å vokse, både i høyde og bredde, når man har muskler som allerede kompenserer for uregelmessigheter. Dette tar lang tid å rette på. Laaang tid. Endret 7. april 2008 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
f0kus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du har ikke vurdert å begynne på et treningsstudio? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 cinesque: OK, da var vi blitt litt klokere. Til trådstarter: Hva er en hodejeger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg