Yaricks Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hei.. Har ett stort problem.. Maskinen min nekter å starte hvis jeg ikke har Vista CDen i! Jeg får herlige "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" meldingen... Dette skjedde etter at skjermene mine plutselig slo seg av mens jeg spillte.. Samme skjedde under TG. Og da hjalp det med en restart.. Men ikke denne gangen.. Prøvd reinstall men til ingen nytte.. Har og sjekket boot rekkefølgen i BIOS.. Hjelper ikke.. Noen som har en ide til løsning på dette? Yaricks EDIT: Itillegg er maskinen VELDIG treig fra man trykker på knappen til den starter boot.. Initial bios screen, tar FOR EVER å komme seg igjennom, vi snakker nesten ett minutt her.. Endret 4. april 2008 av Yaricks Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Sikker på at den finner harddisken din? Virker som maskinen har problemer med å få kontakt med den. Sjekket om den er tilgjengelig i bios? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Sjekk at SATA-native mode er slått av. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ja har gjort det.. Hvordan sjekker man SATA-native? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Fiksa ved hjelp av en BIOS update. Er fortsatt veldig treig når det gjelder tiden i BIOS boot screen though. Kan vel egentlig bare vært at det var denne gang fordi den lastet default checksums, men ok. *Problem solved!* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå