Gå til innhold

Bygge for første gang, Tips?

Anbefalte innlegg

Ja, emnetittelen sier jo hva jeg spør etter, er det noen "basic" feil som jeg kan klare og unngå med tips fra dere? Og ja, noen måter og avelektrisifisere(vanskelig ord ;D) seg på?

Mvh En Nervøs Gutt på 15 år som er LIVREDD han skal ødelegge noe(har ikke råd til feil) x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest guiden, men er det ikke andre måter og avelektrisifisere seg på? Og skruene til HK.. Noe å tilføye der? Vet at det først skal i noen skruer i kabinettet som skal passe med skruehullene i HK, og så legger du HK slik at det passer med skruene som er i kabinettet, og så skal jeg feste noen "muttere" oppå der igjen.. Riktig?

Lenke til kommentar

Nei...det er feil.

Når du skal montere hk i kabinettet, står det som regel allerede "skruefester" montert i dette.

Det du skal passe på er at det ikke er for mange "fester" der, og at de er plassert på rett plass. Dette er VELDIG VIKTIG, da du kan kortslutte hk.

Måten å "jorde" seg på, er å ta på/gnu på metallet(bart metall i kassa) FØR du begynner å rote inni kassa....hver gang, før du tar på delene...Har jeg alltid gjort, og aldri ødelagt noe som helst.

Ellers er det bare å ta seg GOD tid, lese i manualen og bruke hue, så går det helt greit :D

Mvh

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Takker Kokidoiten.. Men visst det så er for mange skruer, klarer jeg og skru de ut? Og etter at jeg har lagt HK ned på disse skruene(slik at skruene går igjennom HK der det har hull) Skal jeg skru noen muttere oppå der igjen?

Lenke til kommentar

Jada, å fjerne disse er enkelt...ev bruke en liten skiftenøkkel.Skruene går ikke gjennom hk...de festene er det hull med gjenger i, som skruene du fester hk med går inn i...altså gjennom hk og inn i festene. :)

Dette ser du selv, med en gang...enkelt og greit.

Husk bare at du IKKE SKRUR SKRUENE FOR HARDT TIL :D

Mvh

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

JO...hk ligger oppå skruefestene, og så setter du skruen i hullet og skrur de til :)

Tok en kjapp tiit på den guiden det linkes til over her....JEG bruker å installere hk FØRST, og deretter alle de andre komponentene, da jeg synes det er det enkleste :)

Mvh

Endret av Kokidoiten
Lenke til kommentar

Det er ganske lett å kløne når du skal sette i rambrikker. De skal trøkkes ordentlig nedi slottene! Ikke bruk hammer :D Ikke sett sammen PC-en i et teppebelagt rom. Pass på at du tar på en ikke-lakkert metalloverflate i kabinettet før du rører ting som hk/skjermkort.

Prøv å ikke kutt deg på skarpe kanter på kretskort/kabinettet (har en kompis som klarer dette 50% av gangene han skrur PC.) :D Vet ikke om noen andre enn han som har klart det kunststykket. Det beste er at han først merker det når det han ser bloddråpene på komponentene.. :p

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Spark også av deg slippers, tøfler eller andre ting du har på føttene. Jeg pleier å sette CPU og RAM på plass før jeg setter på plass HK, men det er vel en smakssak.

Ikke bruk hansker. Sørg for å utlikne spenningsforskjellen mellom deg og kabinett/komponent. Dersom det blir hull på hansken kan du få en gnist om risikere å ødelegge noe.

Endret av Qman321
Lenke til kommentar
OkOk.. :) Så da tar jeg på metallplaten i kabinettet da (: Og slik jeg forstod er det skruer som er nedi kabinettet og så skal HK hullene nedi der.. Og så muttere oppå der igjen :D

Nesten sånn. Skruene som skal stå i kabinettet er avstandsstykker som skal forhindre at bla. loddingene på HK kommer i kontakt med kabinettet. Så er det noen andre skruer som skal skrus igjennom HK og i disse avstandsstykkene. Det skal være kun et avstandsstykke for hvert hull i HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...