Gå til innhold

Nytt hovedkort 775, quad cpu.


vargaz

Anbefalte innlegg

Skal til å kjøpe to nye PC-er nå, men vet ikke helt hvilke hovedkort jeg skal velge.

 

Slik jeg ser det er SLI totalt bortkastet så det trengs neppe, men det gjør ikke noe om det er på hovedkortet.

 

Maskinene skal spilles på hovedsaklig, har sett for meg Intel Core 2 Quad Q6600 på maskinene, men har ikke helt bestemt meg for om det skal være ddr2 eller ddr3, men er åpen for innspill.

 

Prisklasse rundt 1000 lappen.

 

 

*edit:

Det hadde vært utrolig neat om hovedkortet hadde taklet IDE disker, men slik jeg forstår det så gjør fortsatt de fleste det.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremtidsrettet er det kanskje ikke, hva du må vurdere er om det er ok å betale 2000 kr for 4 GB "elendig" DDR3, når du får 4GB høykvalitets DDR2 til 650 kr. Lenke

 

Det er tross alt en prisforskjell på 1350 kr uten noen særlig ytelsesmessig gevinst. De pengene kunne du kanskje lagt i et bedre skjermkort eller prosessor, noe som faktisk vil gi en gevinst

Lenke til kommentar

Ok, er det noen som har forslag til HK med DDR2 da?

 

Selv har jeg et ASUS P5K som jeg er sånn passe fornøyd med, kunne vært bedre, kunne vært værre..

 

Enda et krav til HK er at det er passiv kjøling av chipsettet, de små viftene støyer rett og slett for mye.

 

Skjermkortet blir mest sannsynlig GF9600GT

 

Minne får jeg vel prøve å finne ut av etterhvert... Har et sett brikker her som de også kan få ta over, om jeg skal kjøpe nye selv.

Lenke til kommentar

Bla. er jeg JÆVLI missfornøyd med det elendige forsøket ASUS har på å kalle noe RAID. P5K vanilla har faan ikke mye raid muligheter. Fikk gjennomslag på dette på komplett.no og fikk faktisk en raidkontroller til dem.

Er for faan ikke meningen at man skal være nødt til å bruke e-sata for å få til raid, det har han på komplett.no support enig med meg i. All ros til han!

 

Videre synes jeg hovedkortet er ganske greit, men har fortsatt ikke fått minne til å yte maks på det tror jeg.

 

Vet ikke Asus p5k er jo ganske billig nå, men burde man kanskje gå for noe annet? noe som er litt nyere?

Lenke til kommentar

Jeg har selv akkurat valgt å gå for Intels X48-brikkesett. Moderne og fremtidsrettet er det, men slike HK er forholdsvis dyre. Du kan få et fra MSI som støtter både DDR2 og DDR3 til rundt 1500 kr, og det har testet meget godt.

 

Selv har mitt valg falt på dette, pluss de rambrikkene du linket til tidligere. Tester jeg har lest av den RAMen viser at de presterer omtrent jevnlig med billigere DDR2-brikker, så du får ikke mye for penga, men det betyr ikke at de er dårligere eller svakere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...