Gå til innhold

RAM problemer!!

dor123

Anbefalte innlegg

jeg har en Apacher 256mb pc 2700 på et asus a7v333 hkort,satt system performance på turbo isteden for optimal,virket helt fint!kjøpte meg en identisk brikke og skulle starte opp så hang maskinen seg rett etter oppstart,hva kan være problemet her??setter jeg system performance tilbake til optimal så virker alt som det skal!!! :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en Apacher 256mb pc 2700 på et asus a7v333 hkort,satt system performance på turbo isteden for optimal,virket helt fint!kjøpte meg en identisk brikke og skulle starte opp så hang maskinen seg rett etter oppstart,hva kan være problemet her??setter jeg system performance tilbake til optimal så virker alt som det skal!!! :shrug:

Hei!

Jeg har samme kort med raid. Satte inn to brikker en gang og alt krasjet. Jeg kjører self. på FSB166(333) Er det et problem med minne på kortene?

XP1700@XP2600 T-bred-b

Lenke til kommentar

Da klarer vel ikke kortet seg så bra med flere minneslotter aktive. jeg har samme kort, og jeg kjører 2*256 på gode settings, men la merke til en advarsel i boksen om at hvis jeg satt i en 3. brikke ville farten senke seg til 266Mhz. Er vel noe i den retning som gjør at den stiller seg tillbake, blir mer å holde styr på med 2 slotter vet u :wink: For sikkerhets skyld bør du oppgradere til nyeste bios, som jeg tror er 1016

Lenke til kommentar
er ikke sikker jeg,kjører bare på 133 jeg,det hjelper ikke og flytte ram brikkene til neste slot?hva gjorde du,selgte den og kjøpte deg en 512 brikke?

Ja jeg gjorde det. Bestilte en OEM brikke hos Mamoz, og fikk en Twinmos brikke og det funker bra. Rammen er jo så billig at det er fristende å kjøpe en til. Men støtter dette kortet 2 brikker uten å dette ned på FSB133? Jeg har inne bios ver. 1016, som var den nyeste i forrige uke i alle fall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...