dor123 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg har en Apacher 256mb pc 2700 på et asus a7v333 hkort,satt system performance på turbo isteden for optimal,virket helt fint!kjøpte meg en identisk brikke og skulle starte opp så hang maskinen seg rett etter oppstart,hva kan være problemet her??setter jeg system performance tilbake til optimal så virker alt som det skal!!! Lenke til kommentar
tristessor Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg har en Apacher 256mb pc 2700 på et asus a7v333 hkort,satt system performance på turbo isteden for optimal,virket helt fint!kjøpte meg en identisk brikke og skulle starte opp så hang maskinen seg rett etter oppstart,hva kan være problemet her??setter jeg system performance tilbake til optimal så virker alt som det skal!!! Hei! Jeg har samme kort med raid. Satte inn to brikker en gang og alt krasjet. Jeg kjører self. på FSB166(333) Er det et problem med minne på kortene? XP1700@XP2600 T-bred-b Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Da klarer vel ikke kortet seg så bra med flere minneslotter aktive. jeg har samme kort, og jeg kjører 2*256 på gode settings, men la merke til en advarsel i boksen om at hvis jeg satt i en 3. brikke ville farten senke seg til 266Mhz. Er vel noe i den retning som gjør at den stiller seg tillbake, blir mer å holde styr på med 2 slotter vet u :wink: For sikkerhets skyld bør du oppgradere til nyeste bios, som jeg tror er 1016 Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 er ikke sikker jeg,kjører bare på 133 jeg,det hjelper ikke og flytte ram brikkene til neste slot?hva gjorde du,selgte den og kjøpte deg en 512 brikke? Lenke til kommentar
tristessor Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 er ikke sikker jeg,kjører bare på 133 jeg,det hjelper ikke og flytte ram brikkene til neste slot?hva gjorde du,selgte den og kjøpte deg en 512 brikke? Ja jeg gjorde det. Bestilte en OEM brikke hos Mamoz, og fikk en Twinmos brikke og det funker bra. Rammen er jo så billig at det er fristende å kjøpe en til. Men støtter dette kortet 2 brikker uten å dette ned på FSB133? Jeg har inne bios ver. 1016, som var den nyeste i forrige uke i alle fall... Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 hmm,har ikke noe floppy,kan jeg oppgradere bios uten? Lenke til kommentar
tristessor Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 hmm,har ikke noe floppy,kan jeg oppgradere bios uten? Bruk programmet ASUS live oppdate. Last ned fila og oppdater den i Win. det er genialt enkelt og funker bra... Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 hm,i windows tørr jeg det a?hørt mye dritt om bios update i windows! Lenke til kommentar
tristessor Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 hm,i windows tørr jeg det a?hørt mye dritt om bios update i windows! Jeg har vel gjort det fire-fem ganger... Last ned fila til harddisk først, pakk den ut og velg oppdaterbios fra fil.... Jeg har aldri hatt noe kødd i alle fall Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 ok,prøver det jeg,takk for alle svar Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Du kan prøve å sette opp RAM spenningen litt... I noen tilfeller så tar det noen dager før en brikke kan klokkes max også... kjørte min Twinmos brikke på 333Mhz i et par dager og det holdt, nå går den på 388Mhz Det meste trenger litt innkjøring Lenke til kommentar
dor123 Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 hmm,oppgraderte bios men det hjalp ingen ting,like ille_hvor stiller jeg spenningen pa rammen pa mitt A7V333 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå