tobbelobb Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei Jeg koblet idag til min Lotus SW250 (som står i en 27l. lukket kasse(ambefalt er 29l. har prøvd 22l. grunnen til at den er 27 og ikke 29 er en liten regnefeil under bygging) til en BF4501,Problemet er at lyden fra fronthøytalerene mine (4"pioneer uten forsterker)overdøver bassen. I tilleg er subben litt treg. Hva er galt? Hva kan gjøres for å fikse dette? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 får vel bare prøve å stille opp gainen litt da! hva står hz'en på? er vel anbefalt å ha den på mellom 70-90hz mens man spiller inn subber.. får litt "pappbass" under den tiden, men bedre det enn en ødelagt sub.. kommer jo selvfølgelig ann på hvor hardt man kjører den men.. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 får vel bare prøve å stille opp gainen litt da! hva står hz'en på? er vel anbefalt å ha den på mellom 70-90hz mens man spiller inn subber.. får litt "pappbass" under den tiden, men bedre det enn en ødelagt sub.. kommer jo selvfølgelig ann på hvor hardt man kjører den men.. Står på 30-120hz på amp. under 78hz på cd-spillern. har prøvd å skru på gainen men da bunner elementet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du trenger ikke dele på spilleren når du bruker delefilteret i forsterkeren Åssen bil har du? og hvordan står kassa? Ser også at du her en sony spiller, så litt av "problemet" ligger nok der også Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Du trenger ikke dele på spilleren når du bruker delefilteret i forsterkeren Åssen bil har du? og hvordan står kassa? Ser også at du her en sony spiller, så litt av "problemet" ligger nok der også Er klar over spilleren, den skal bytes ut. Har en Mercedes W124 300CE. kassa står helt bak på høyre sida av bagga. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 en kompis hadde en merce for en stund siden, gadd ikke h abass baki engang han fordi merca var så pansra at det var klin umulig å høre bassen uansett hva han prøvde på omtrent.. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 en kompis hadde en merce for en stund siden, gadd ikke h abass baki engang han fordi merca var så pansra at det var klin umulig å høre bassen uansett hva han prøvde på omtrent.. Det var derfor jeg var tenkt å bygge bandpass men det hadde blitt så stor kasse så jeg tenke jeg skulle prøve med lukket først. Jeg vurderer nå å sitte subben i hattehyllen, lage ny glassfiber. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Du trenger ikke dele på spilleren når du bruker delefilteret i forsterkeren Åssen bil har du? og hvordan står kassa? Ser også at du her en sony spiller, så litt av "problemet" ligger nok der også Er klar over spilleren, den skal bytes ut. Har en Mercedes W124 300CE. kassa står helt bak på høyre sida av bagga. Hadde det vert en løsning å bygge portet? da vil jo elementet vere letter å drive, og det vil vel bli mer spl/db EDIT: skriveleif Endret 7. april 2008 av tobbelobb Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Du trenger ikke dele på spilleren når du bruker delefilteret i forsterkeren Åssen bil har du? og hvordan står kassa? Ser også at du her en sony spiller, så litt av "problemet" ligger nok der også Er klar over spilleren, den skal bytes ut. Har en Mercedes W124 300CE. kassa står helt bak på høyre sida av bagga. Hadde det vert en løsning å bygge portet? da vil jo elementet vere letter å drive, og det vil vel bli mer spl/db EDIT: skriveleif Laget liksågodt en portet kase i dag. Den er 38L med 7,5x35 cm port og det trøka mye bedre. Prøvde også en 15" peerless på samme forsterkeren, den spillte kansje litt høyere (ikke mye) men lotusen spilte myyyye finere!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå