Konto brukes ikke Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei! Jeg har en VT (Ventrilo) server gående og er litt lei av å måtte ha på en maskin hele tiden kun for dette. Vurderer en NAS løsning på dette hvis det er mulig. Mindre bråk, strøm etc ... Har 0 erfaring med NAS, så egentlig lurer jeg på om det er mulig å instalere VT på en slik? Hvilken en anbefalere du/dere i såfall. Hvis dette ikke går, hvilken andre muligheter har jeg? (foruten en maskin som idag da) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Utrolig... vet jeg like mye som dere om dette altså? ^^ Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Problemet med ventrilo er at du ikke får kompilert denne mot OSet som NAS saken kjører. Ofte er disse basert på en eller annen form for MIPS prosessor, og går derfor ikke når programmet er kompilert for x86. Så nei, jeg vil egentlig anta at dette ikke går. Men hadde du fått ventrilo gutta til å kompilere opp en(du må da nevne en spesifik), jeg vil anta at WRT54GL faktisk burde klart dette rimelig bra. Det er jo ikke en NAS boks, men fremdeles mye mindre strømkrevende enn en hel data. Endret 7. april 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg nevnte NAS pga da har jeg den lokalt, samt at jeg da får i både pose og sekk pga ekstra lagring etc ... som er et pluss. Hvis det fins NAS med shell, så kanskje det kan gå? Skjønte ikke helt hva du mente her. Mener du WRT54GL kan kjøre en VT server? Andre forslag mottas med takk Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Problemet er at det ikke bare er shell du trenger, du trenger en ventrilo binær som er kompilert for noe annet enn x86(jeg har ihvertfall ikke sett en NAS boks med x86 prosessor). Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ok, oppdaget at jeg har shell mulighet på webhotellet mitt, men at denne måtte bli aktivert og godkjent først. Har haket av for at jeg vil ha det nå. Så ingen opplysninger om at dette kostet ekstra. Problemet blir vel å sette seg inn i det hvis det blir godkjent da regner jeg med, for jeg har aldri vært borti dette før ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå