Gå til innhold

Nybygd PC er ustabil

vegjoh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen, hmm jeg kommer til å tenke på ram jeg..

Har du prøvd å sette i noen andre ram brikker? eller hvis du har to.. så ta ut en å prøv bare med den..

Det kan være at det er en defekt.

mvh

Jon Ivar

Lenke til kommentar
Har du mulighet for å flytte netverkskortet til en annen pci slott? Det kan hjelpe, er driveren som ikke sammarbeider med noe annet på samme irq.

Kjetil: anbefaler deg å lese hele strengen før du sender reply :)

Lenke til kommentar
Hei!

Flyttet nettverkskortet til en annen slot, men ingen forandring. Tok ut kortet, og da fikk jeg en annen feilmelding:

*** win32k.sys - Adress BF884602 base BF800000, Date Stamp 3b7de698

(Nettverkskortet er et gammelt kort han hadde liggende, så jeg vet ikke hvor vidt det er et godt kort). Kan noen tyde denne nye feilmeldingen?'

Mvh

Vegard Johansen

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1035697512

Har du ikke et kort som er nyere dere kunne teste, virker som det ikke er bra nok drivere til winxp til det netverkskortet, win2k og xp er meget kresne på dårlige drivere og komponenter?

Lenke til kommentar

Hei!

Har prøvd med en annen ram-brikke, som jeg har nevnt tidligere men med samme resultat. Har også prøvd alle minne-slottene

Har tatt ut nettverkskortet nå, men det er fortsatt problemer....

Kan hovedkortet være halvveis defekt ??

Takker for svar!

Mvh

Vegard Johansen

Lenke til kommentar

Har du lest den test-rapporten jeg la inn snarvei til? Den beskriver det samme problemet. Se siste side, konklusjon. Vi har et ganske likt problem på vår maskin. Maskinen går i lange tider helt bra, både spill og programmer, men ved installasjon av programmer går den plutselig ned under lesing fra cd-stasjon / skriving til Hd. Flere ganger så solid at maskinen ikke lar seg starte uten formatering og reinstallasjon. Det har hjulpet å legge inn nyeste drivere for skjermkortet (ikke de fra MSI, men fra nvidia), samt alle andre windows og hardwaredrivere. Jeg har kjøpt ny Hd, nye ram-brikker, ny floppy, nytt kabinett m ekstra vifter og stor strømforsyning, men uten at det er blitt vesentlig bedre. Man kan håpe det kommer nye drivere som løser problemet, men hvis du har en mulighet til å returnere og bytte til noe annet, tror jeg jeg ville prøvd det.

Jeg savner å høre fra noen som har god erfaring med dette kortet, spesielt ved bruk av spill.

Lenke til kommentar

vegjoh: Noen flere linker som du kan skjekke?

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;329052

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;330187

http://www.fengyuan.com/article/win32ksyscall.html

http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/le.../616/qid/438988

Noen har direkte til win2k, men mangen er faktisk like til winxp?

Her er det eg søkte etter "win32k.sys"

Lenke til kommentar

hubba.. masse løgnass svar her.. hehe

XP e ein forferdelige kompis hvis du har IRQ problemer.. den sende deg rett i blåskjerm og e elendige te å la deg styra IRQsettingane.

eks. eg har 2 IRQer ledige.. men kan aligavel glemma å bruke en av de 2 ledige PCI sporene mine fordi an lage konflikt. sånn sett e det noge sjid.

mine anbefalinger e kjedelige..

-format c: eller der hvor denne er installert.

-reinstaller og installer hvert pci kort etterfulgt av restar selv om du ikke trenger det. sørg for at hver av disse fungerer 100% før du installere neste.

-Dersom du går i enhetsbehandlinga vil du ikke se noen irq- varsel for kollisjon nettopp fordi kollisjonen ikke skjer før du bruge det som medføre kollisjonen.

det e synd å sei det menne.. formatering og reinstallering fikse det mesta..

sjiden komme somregel fordi man ikje gjør grundig oppfølging fra begynnelsen av og tar heller adle snarveiene som XP tilbyr.

prøv å ikke bruk drivere som er gitt i XP til diverse hardware. bruk nyeste drivere som du på forhånd finner på nettet.

pesjåproblemer e noge sjid.. uansett plattform *sukk*

Lenke til kommentar

XP e ein forferdelige kompis hvis du har IRQ problemer.. den sende deg rett i blåskjerm og e elendige te å la deg styra IRQsettingane.

eks. eg har 2 IRQer ledige.. men kan aligavel glemma å bruke en av de 2 ledige PCI sporene mine fordi an lage konflikt. sånn sett e det noge sjid.  

Hm, har ikke noe problemer med det eg, flyttet bare lydkortet og problemet borte.

Winxp har ikke problemer med å dele IRQ, men er som regel driverne som ikke liker delte IRQ'er.

Så det beste er å finne de nyeste driverne om du har ett relativt nytt system, min gammle pc har ikke slike problemer.

Lenke til kommentar

Hm, har ikke noe problemer med det eg, flyttet bare lydkortet og problemet borte.

Winxp har ikke problemer med å dele IRQ, men er som regel driverne som ikke liker delte IRQ'er.

Så det beste er å finne de nyeste driverne om du har ett relativt nytt system, min gammle pc har ikke slike problemer.

vil nå ikje sei meg enige der eg da.. menne.. me sga adle oppleve forskjellige erfaringer på området.

eg stilde me de nyeste driverene osv osv.. men det blei bare kollisjon.

prøvde å leke meg i BIOS for å få an te å velge andre IRQer men neida..

an e pigede stae den der XPen når an går inn for det.

An gir heller ikje valget om å velge IRQ selv i enhetsbehandlinga..

ihvertfall ikje min XP pro versjon :lol:

Lenke til kommentar

Hei! Takker for svar.

Har prøvd å oppdatere alt av drivere jeg kunne finne, men det blir ikke bedre... Har søkt om retur og fått retur-nummer fra komplett, så jeg får bytte kortet. Hvilket hovedkort vil dere anbefale til 800-900 kr (som komplett har på lager)?

Har for to-tre uker siden bygd en PC med MSI KT3 ULtra 2-R, som er 100% stabil. Men hva ville dere kjøpt?

Mvh

Vegard Johansen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...