Oly Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei. Jeg er nå på jakt etter ny(ere) bil, og kom over en Volkswagen Golf 98 modell som virket interessan. Men når begynte Volkswagen å galvanisere sine biler? Jeg har hørt at Audi begynte tidlig å galvanisere sine biler, slik at rust ble mer skjelden, men nå har jeg googlet lenge for å finne ut noe fakta om VW Golf har noen form for rustbeskyttelse. Er det noen her som har en viss peiling? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg må si nei for jeg har sett mange rustne golfer. Da er det i så fall elendig galvanisering. Ikke uvanlig at det knaser i kanalene når man løfter opp bilen, men som jeg har sagt mange ganger før så skrur jeg på gamle dritbiler... Kommer uansett ann på vedlikeholdet av forrige eier. De er ikke dømt til og ruste som noen andre biler er så det er mange bra der ute også.. Sjekk bilen for rust uansett.... Lenke til kommentar
trra Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Golf 3 eller 4? 4 kom i 98, men noen 3 ble solgt som 98mod. Uansett så er hvertfall deler av bilen galvanisert hvis det er Golf 4, men det kan ruste det og. Nå vet jeg ikke hvor lang rustgaranti golf ble solgt med i 98, men vet om de som har fått byttet kanaler på Passat på garanti etter nærmere 8-9 år. Et annet problem er at sinken(galvaniseringen) løsner\slipper sånn at metallet begynner å rustne. Endret 4. april 2008 av trra Lenke til kommentar
Oly Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Bilen er 1 gang resistrert 21.10.1997. Jeg har forstått det slik at Audi A4er er galvaniserte, men jeg vet ikke helt hvor mange bilmerker som galvaniserer sine biler, og eventuelt når de begynte å gjøre det. Lurer på om Citroen Berlingo er galvaniserte, jeg har ihvertfall ikke enda sett en Berlingo med synlig rust. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Citroën sleit med så mye rustproblemer på 60- og 70-tallet, at de var tidlig ute med galvanisering og annen rustbeskyttelse. På Xantia er f.eks bakluka av glassfiber, mye plater i plast og fiber på BX også. Skulle ikke forundre meg om de galva Berlingoen fra starten. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hvordan er det med zink behandling på undersiden av VW's biler (Golf 97 og fremover)? Det er jo det rustet man ikke ser som er farligst, har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå