Gå til innhold

"reparere" ødelagt mp3-spiller (Creativt Zen Vision: M)

Anbefalte innlegg

Jauda, det har seg slik at min kjære mp3-spiller er blitt knust av et eller annet (trolig skjedde dette i helgen som var) og jeg har tatt kontakt med komplett som sier at dette er slagfare og dekkes ikke av garantien. Surt for meg, ja, men jeg lurer på om det er mulighet å skru den opp for å sjekke hvordan det står til med innholdet?

Selve spillern fungerer, kun skjermen som er mer eller mindre uleselig (dukket opp et område med væske av et slag der, se bilde).

Hvor søren er åpningsmekanismen?

En annen ting jeg hadde vært veldig takknemlig for er om noen sa hvordan man kommer til menyen med "all songs", det vil si etter man slår den på, hvilke hakk man må treffe når man har trykket på menyknappen nede til venstre. Selv mener jeg å huske at det er den øverste, deretter nummer 6 eller 7?

post-40352-1207332777_thumb.jpg

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341
kjøp en defekt zvm og sett inn skjermen fra den.

Og det er firkant i sirkel eller sirkel i firkant?

???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
???

Tenk lekesett, du har ca like store klosser som skal plasseres i hver sin form. Blir det å skru opp og bytte skjerm lett (tre sirkel i firkant) eller blir det vanskelig (firkant i sirkel, noe som krever litt mer av en)?

spørs om du er teit i turnipsen eller ikke det ;) sjekk anythingbutipod, er noen guider der til hvordan ta fra hverandre saken. da ser du vel om det er lett eller ikke

Lenke til kommentar

Jeg brukte den guiden til å pelle fra hverandre min i påsken etter at skjermen fikk seg et kakk og ble litt rar. Det går stort sett greit, men du må være _veldig_ forsiktig med plasthengslen som holder skjermkabelen fast i kontakten på hovedkortet hvis du vil beholde den intakt. Nå klarte jeg fint å sette spilleren sammen i fungerende stand igjen selv om jeg knakk av holderen, men vær oppmerksom på at den nesten ikke tåler noe som helst, så slipper kanskje du. Litt tålmodighet, forsiktighet og riktig verktøy er alt som skal til.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Du må kjøpe ny skjerm hvist du ikke har garanti.

http://www.aerozbooks.com/index.php?act=vi...mp;productId=86

Står at det er vannskelig å bytte skjrm.

Når du skrur den nå er den allerede på music libary.

Så scroller du 5 hakk ned får all songs :D

Fyren som driver den siden der er ikke helt vettug da, så skal ta det han sier med en stor klype salt

Har ikke kjøpt noe derfra så det kan godt være.

Vet eller ikke om det er vannskelig å bytte skjerm.. men det er lett å opne den å ta ut Harddisken. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...