Gå til innhold

Hvordan skru av Windows autoinstall av maskinvare?[løst]

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å slette lydkortet mitt fra Windows for så å installere det på nytt, men Windows installerer kortet automatisk når jeg restarter PC-en. Hvordan kan jeg gjøre slik at Windows ikke installerer kortet automatsik? Etter at kortet er insatllert og jeg starter Windows for første gang, vil jeg gjerne få opp den boksen (ikke den lille bobla nede til høyre) hvor Windows sier at den har funnet ny maskinvare slik at jeg kan velge "nei, ikke denne gangen".

Håper på raskt svar siden dette haster litt.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ønsker å å kunne få bruke lydprogrammet som hører til lydkortet, og jeg ønsker å kunne få lyd med optisk kabel (toslink). Jeg har prøvd å oppdatere drivere under enhetsbehandling. Jeg har dette lydkortet. Her er et bilde av volumkontrollen jeg nå har tilgang til

Volumkontroll.bmp

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Ja, jeg har prøvd å laste ned den. Jeg har et Realtek lydkort på hovedkortet mitt (som er deaktivert), men jeg har problemer med å få hodetelefonforsterkeren min til å virke med TOSLINK fra hovedkortet. Derfor skulle jeg prøve om det ville virke med et nytt lydkort, men nå får jeg jo ikke det heller til å virke :( Jeg tror forresten at jeg hadde slettet noe feil i stad, men jeg har fortsatt problemer. Det som skjer er:

1) Jeg sletter drivere til lykortet og kortet forsvinner fra PC-en.

2) Windows maskinvareveiviseren (eller hva nå det heter) kommer opp når PC-en starter opp.

3) Jeg velger og ikke installere kortet ved hjelp av Windows veiviseren (står i manualen).

4) Jeg setter i CD-en som fulgte med lydkortet og installerer drivere.

5) Sammtididg som driverene holder på å bli installert så insatallerer Windows kortet. Noe jeg ikke vil at Windows skal gjøre.

6) 1 sekund (eller mindre) etter at Windows har sneket seg til å installere kortet, får jeg en medling fra trust sin driver instalasjon om at jeg må starte maskinen på nytt.

7) Maskinen starter på nytt, jeg trykker på lydikonet til lydkortet mitt nede til høyre og jeg får opp den volumkontrollen som jeg hadde et bilde av (og det er ikke den som er volumkontrollen til trust sitt kort, men det er vel windows sitt?)

8) I manualen så står det hvordan jeg skal få lyd gjennom TOSLINK, men jeg kan ikke gjøre dette siden jeg ikke komme rmeg inn i lydprogramet til Trust...

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Jepp, har installere det :) Jeg har en "programfiler" og en "Program Files" mappe. Det var en C-Media mappe under program files, og jeg tror det er denne som blir installert når jeg laster ned Trust drivere (eller har det noe med Windows å gjøre?). Jeg har Windows XP.

EDIT: Hvis jeg går inn på C-Media mappen så kan jeg velge mellom en DOS mappe som er tom, og en WIN_ME mappe. Har dette noe med Windows ME å gjøre? Velger jeg Setupen under Win_ME mappen så får jeg opp driver installasjonsprogramet som fulgte med Trust kortet.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Ja, jeg har lastet ned den som er til XP, men jeg kan prøve igjen. Gjør det noe om jeg sletter hele denne C-Media mappen?

EDIT: Det som jeg må fjerne under "add/remove programs" heter PCI Audio driver hvis det er viktig informasjon.

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Jeg aktiverte lydkortet på hovedkortet mitt igjen i dag og installerte nye drivere en gang til, så nå virker faktisk Realtek som det skal igjen. Da trenger jeg ikke å bruke lydkortet fra Trust.

JohndoeMAKT: Takk for at du prøvde å hjelpe meg :)

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...