bamsefar Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei, Har et kraftig problem med ruteren min, SMC Barricade 7004BR som jeg håper at noen kan hjelpe meg med. Det hele begynte da jeg hadde problemer med chatten i msn messenger.. Tenkte på firmwaren og oppgraderte til R1.95N. Nå skal det nevnes at oppgraderingen til denne var langt i fra enkel. Men etter mye styr, noen crash og tårer felt så ble den nå lagt inn og problemene mine var løst, trudde jeg. Nå koblet ruteren seg av nettet og låser seg ganske så nøyaktig etter hver andre time. Rev meg hardt i håret og prøvde en eldre firmware. Dette hadde jeg fått til tidligere, men nå var det plent umulig. Med programmet som kommer med hver firmware-oppgradering så enten fant ikke programmet ruteren eller så sa den at det var umulig å koble til porten.Så crashet den kraftig. Etter mye om og men så klarte jeg å slette innstillingene og starte ruteren på nytt, men nå oppfører den seg som en kanin mens den har løpetid. Du vet aldri hva den finner på!! Den kan logge seg av når som helst, nekte å starte korrekt og crash'e når som helst. Akkurat nå har den holdt seg i litt over en halv time som er ny rekord. SÅ SPØRSMÅLET er; hvordan i all verden sletter du firmwaren og ikke bare innstillingene? Blir jeg ikke kvitt denne firmwaren så vet jeg ikke hva jeg gjør. Og dekker garantien disse "uheldene"? Jeg har ikke behandlet den galt eller "mishandlet" den på noen måte. Og firmwarene er jo der for å fikse problemer og ikke skape dem.. Så noe må jo være galt med selve ruteren. Bredbandet er fra bluecom og jeg har aldri opplevd lignende før jeg oppgraderte. Jeg har oppgradert før uten problemer. Håper noen kan hjelpe.. Er ekstremt irriterende å miste forbindelsen i et fps spill og slikt. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Ingen som har noen råd? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Ingen som har noen råd? Det kan tenkes du ikke fikk den flashet skikkelig, du kan prøve og flashe den opp igjen med den samme. Du hadde vel lagt inn v.1.95c før du oppgraderter med 1.95n? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 R1.95C var inne før R1.95N. Jeg har prøvd å oppgradere på nytt men det går ikke. Får bare feilmelding om enten; invalid upgrade file eller at ruteren ikke blir funnet, men det skjer bare når jeg skal oppgradere. Har nå falt ut 100 ganger å begynner og bli utrolig lei av å springe opp og ned i huset for å restarte ruteren. Jeg bor i tredje, ruteren i første Hjelp meg! Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Du skal kortslutte pinne 3 og 8 tror jeg, i com-porten, når du starter opp ruteren. Står noe i FAQ om at det er det som skal til.... men.. har knekt 2 slike rutere på under ett år... Og kjøpte en 3com... ta Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Henger hele routeren seg, eller er det kun selve internetten som kresjer? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Har prøvd å nullstille den ved å kortslutte comportene. Funket en stund, men så begynte problemene på nytt igjen. Det er bare internettet som henger seg, men når det først henger så stopper alt: utskrifter, lan aktivitet you name it! Har prøvd alt som står i manualer og faq'er, men ingenting virker. Har sendt mail til SMC, men de svarte ikke på om det var mulig å tilbakestille firmwaren og henviste meg bare til manualen Trenger hjelp! Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Det er neppe mulig å nedgradere routeren til 1.94 eller lavere. Har selv satt opp 8 slike routere, og oppgradert 2 av dem til 1.95n. Og begge har gått helt fint den måneden firmwaren har vært ute. De andre 6 lever fortsatt et fint liv på 1.93s firmwaren. Har også satt opp 6 3com wlan routere siden august i fjor, og disse har vært ypperlige hele tiden. SMC'en har det for seg å fryse hver 3-6 måned, kommer da ann på hvor mye bruk det er. Mens 3Com'ene har ikke hengt enda. Men tilbake til problemet ditt så vil jeg nok si at du bør klare å få byttet routeren på garantien for å få en ny og godt fungerende tilbake. Lenke til kommentar
Enkel Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg hadde samme opplevelse som du har, men ikke ofte, kanksje jeg hadde 4 ganger tilsammen, så prøvde jeg å gå tilbake til gamlere driver version R1.95u Da gikk den helt bra ,tør ikke å bruke version R1.95n mer Prøv den du Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Har jo prøvd å nedgradere, men problemet er at den nekter å gjøre nettopp dette. Enten får jeg feilmelding om at det er feil bin fil (er ikke feil!) eller så nektes oppgradering. Får unsuccseful upgrade eller alt fryses.. Er ikke så lett dette.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå