Gå til innhold

BSD/UnixUbuntu: byttet driver, svart skjerm!

Anbefalte innlegg

Jeg har installert Ubuntu 7.10 på en gammel maskin og holdt på å oppdatere masse. Maskinen er koblet til en 27" Samsung LCD TV. Etter all oppdatering ville jeg prøve å bytte drivere til skjermkortet, Ati X800PRO AGP. Jeg gjorde dette men etter restart kommer det bare opp "Modus ikke støttet".

Alt virket perfekt før jeg begynnte å klusse med skjermkortdriverne!

Finner der en måte hvor jeg kan gå inn i rescue mode og tilbakestille Ubuntu? Evt. bytte tilbake driveren?

Jeg er bittelitt desperat, da alternativet om reinstallering ikke kan gjennomføres, da den dvd-spilleren som er installert ikke virker lenger!

Håper noen har en smart sudo linje jeg kan skrive i rescue mode :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Du kan bare lære deg det først som sist. Linux og BSD/Unix er to forskjellige ting. Tråden skulle vært posta under Linux katogorien. Det har vært 2 tråder nå som har vært posta i BSD/Unix katogorien som ikke har noe med BSD/Unix å gjøre. Men egentlig så burde det være ganske så logisk at spørsmål om Ubuntu skal ligge under Linux Katogorien? Den heter vel Ubuntu Linux vel?

Lenke til kommentar
Hei. Du kan bare lære deg det først som sist. Linux og BSD/Unix er to forskjellige ting. Tråden skulle vært posta under Linux katogorien. Det har vært 2 tråder nå som har vært posta i BSD/Unix katogorien som ikke har noe med BSD/Unix å gjøre. Men egentlig så burde det være ganske så logisk at spørsmål om Ubuntu skal ligge under Linux Katogorien? Den heter vel Ubuntu Linux vel?

Men kjære deg, det var en feil post! :yes: ! Ingen stor skade skjedd, er det vel? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...