RamGuy Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har skaffet meg 1x XFX 8800GTX XXX, som da alt er fabrikkoverklokket. Men som de fleste fabrikkoverklokkedekort, så ligger det som oftest mer juice igjen regner jeg med? XXX utgaven kjører på: Core: 630MHz Memory: 2GHz Shader: 1350GHz Er det trykt å presse det noe spesielt lengre? Hvor langt trur dere jeg kan presse det "stabilt" / "trygt"? Forsøker også å skaffe ett til for å kjøre i SLi Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vel, da eg såg Det kortet testa på HW.no var det ikkje stabilt på orginal klock... men vist du køyrer ATItool, så kan du sette opp gradvis får å sjekke kva som er fritt får artifacts.. (grafikk feil) Får å vere ærlig så trur eg du stopper på ca 660core og 2040mhz mem. men det ser du nå fort =) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Fikk den til 674 Core, 1581 Shader og 1038 på minnet. Klokket det ned til 666 / 1545 / 1031 bare for å være på den sikre siden.. Men kortet blir brutalt varmt, har GPU-Z på når jeg kjører 3D Mark06 Pro (har dual-screen) og når jeg kjører fulltest på 1600x1200 @ 4aa så blir den alt fra 76 og helt opp til 90grader Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det var vel helst 8800 Ultra XXX som ikke var stabil så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Er det noen forskjell på XXX utgaven og den "vanlige" XFX utgaven egentlig? Ønsker ett til for å kjøre SLi, og det fungerer vell utmerket uansett om jeg skaffer XXX utgaven eller ikke? Er det noen forskjell på XXX og vanlig i det hele tatt? Ser jo ut til å være nøyaktig samme kjøler, er det samme komponenter også? Hvis det er det, så er det jo ingen grunn til at den vanlige utgaven ikke skal kunne klokkes like langt? Spesielt ikke når jeg har tenkt til å bytte kjøler på begge kortene etterhvert? Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tror nok ikke at det er noen annen forskjell enn at XXX kortene kommer ferdig overklokket fra fabrikk (Kanskje noe "saftigere" bundle følger med også) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Det jeg også trodde, det er litt lettere å få fatt på et brukt XFX 8800GTX enn XXX utgaven, også mye billigere om jeg skal kjøpe et helt nytt ett også Bundelen til XFX når det gjelder 8800GTX kortene er så beskjeden at jeg kan ikke helt fatte hvordan "ikke XXX" kan inneholde noe mindre Vurderer å kjøpe 2x Thermalright HR03 Pluss kjølere + 92mm vifte til begge kortene. Er det å anbefale? Jeg får vell ikke klokket kortene noe lengre av den grunn? Men det er vell greit å få de ned fra 90grader ved load til 80grader? Lenke til kommentar
eirikdid Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 er du uheldig med xxx utgaven får du et kort uten mulighet for viftestyring og bråker som et udyr. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg kjører 3x8800Ultra XXX versjonen og klarer ikke å klokke mye på de, men det er med vanlig stock luft-kjøling. Ellers så er nok temp. du sier rimelig vanlig. Mine ligger på alt fra 58-64 grader på idle og 74-86 grader under spilling very-high dx10 på 64-bit Vista under Crysis. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det jeg også trodde, det er litt lettere å få fatt på et brukt XFX 8800GTX enn XXX utgaven, også mye billigere om jeg skal kjøpe et helt nytt ett også Bundelen til XFX når det gjelder 8800GTX kortene er så beskjeden at jeg kan ikke helt fatte hvordan "ikke XXX" kan inneholde noe mindre Vurderer å kjøpe 2x Thermalright HR03 Pluss kjølere + 92mm vifte til begge kortene. Er det å anbefale? Jeg får vell ikke klokket kortene noe lengre av den grunn? Men det er vell greit å få de ned fra 90grader ved load til 80grader? HR03 Pluss er absolutt å anbefale. Kjøpte en slik til mitt Club3D 8800GTX. Lasttempen datt fra over 90 grader til å aldri overstige 60 grader på GPU diode! Samme på minnet! Og jeg kan nå klokke mye høyere enn før. Så tro meg, denne kjøleren er verdt hver krone! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det jeg også trodde, det er litt lettere å få fatt på et brukt XFX 8800GTX enn XXX utgaven, også mye billigere om jeg skal kjøpe et helt nytt ett også Bundelen til XFX når det gjelder 8800GTX kortene er så beskjeden at jeg kan ikke helt fatte hvordan "ikke XXX" kan inneholde noe mindre Vurderer å kjøpe 2x Thermalright HR03 Pluss kjølere + 92mm vifte til begge kortene. Er det å anbefale? Jeg får vell ikke klokket kortene noe lengre av den grunn? Men det er vell greit å få de ned fra 90grader ved load til 80grader? HR03 Pluss er absolutt å anbefale. Kjøpte en slik til mitt Club3D 8800GTX. Lasttempen datt fra over 90 grader til å aldri overstige 60 grader på GPU diode! Samme på minnet! Og jeg kan nå klokke mye høyere enn før. Så tro meg, denne kjøleren er verdt hver krone! jeg ville nå anbefalt en kjøler som faktisk passer. Det er HR03 GT trådstarter skal ha: http://prisguide.itpro.no/product.php?productId=93060 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Trådstarter skriver jo at han har 8800GTX. Han skal da ha HR03PLUS http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H...us&mcat=c45 Og ikke GT... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå