Faktum1 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei Har kjørt en stund med kjørelærer nå. Imidlertid får jeg foreløpig ikke til rygging/parkering så godt. Er det noen som har noen tips til det? Lurte også på hvor mye jeg bør trene på kjøring og parkering. Kjørelæreren min sa jeg burde trene så mye som mulig. Har prøvd å spørre han flere ganger, men har ikke fått noe mer presist svar på antall ganger i uka. Bør jeg for eksempel trene 1 time 1, 2 eller 3 timer i uka på kjøring? Er forøvrig på kjøringa etter glattkjøringskurset. Takk for svar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ingen kan sei kor mykje trening du treng, det er individuelt. Poenget er at du må lærekøyre så mykje at du kan det å køyre bil, dette er veldig individuelt. Har du problemer med parkering så øver du på det. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ja hvor lenge du må trene er individuelt. Jeg måtte ikke trene på det i det hele tatt for det falt naturlig inn.. Lær deg og bruke speila så går det der greit. Bruker du speila trenger du ikke snu på hodet engang, men du får litt mer følelse over styringen av og snu hodet... Hvis det stokker seg helt for og deg om hvilke veier du må svinge osv så sett deg på skykkelen og parker den rundt omkring. Blir akkurat det samme og kanskje litt lettere og lære lukeparkering f.eks. Da ser du fort åssen du bør svinge. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei Har kjørt en stund med kjørelærer nå. Imidlertid får jeg foreløpig ikke til rygging/parkering så godt. Er det noen som har noen tips til det? Lurte også på hvor mye jeg bør trene på kjøring og parkering. Kjørelæreren min sa jeg burde trene så mye som mulig. Har prøvd å spørre han flere ganger, men har ikke fått noe mer presist svar på antall ganger i uka. Bør jeg for eksempel trene 1 time 1, 2 eller 3 timer i uka på kjøring? Er forøvrig på kjøringa etter glattkjøringskurset. Takk for svar. Å si at man sliter med rygging og parkering er ikke særlig beskrivende for problemet, således blir svarene også ganske generelle. Dersom du beskriver nærmere hva du sliter med, er det lettere å gi konkrete tips. Når det gjelder rygging, har jeg uansett et svært viktig tips: lær deg å rygge med speil! Det er utrolig mange som må snu seg rundt i alle retninger for å rygge, men det er helt unødnvendig, da det er enklere og bedre å bruke speil. Dersom du sliter med rygging og parkering (mange har vondt for å se hvor langt bak de kan rygge, hvor langt ut bilens "hjørner" stikker osv), kan det være lurt å stoppe når du har rygget så langt bak som du tør, og gå ut av bilen og se hvordan din beregning stemmer ift virkeligheten. Etter bare litt trening vil du kunne beregne med noen centimeters margin, og dersom du blir virkelig god, kan du klare det med bare et par millimeter i slingringsmonn - men det tar fort et par år med kjøreerfaring før man er på det nivået. Få med deg noen som er flinke til å kjøre, så kan de nok vise deg hvordan du skal lukeparkere og rygge etter speil - dette blir ansett som to av de vanskeligere momentene innen bilkjøring, men det er egentlig latterlig enkelt når du har lært teknikken og blitt selvsikker nok til at du ikke lar deg stresse. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå