EinarB Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Tengte å ta laptopen med på bilferie i sommer, og bruke mobilen til å ringe opp internet, har innebygd modem i pc'en men lurer på hvordan jeg skal koble sammen 3310 til pc. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 3310 kan du koble til PC'en med en sånn kabel. Den er uoriginal, det er egentlig ikke meningen at du skal kunne koble 3310 til dataen. Så selv om du har modem i laptop'en kommer du nok ikke på nettet via 3310'en din. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 OK, skjønner. Hva eller hvilken mobil må jeg ha for å komme på nettet. Mobil med innebygd modem eller en overgang til modemet som er i laptopen ? Lenke til kommentar
Budull Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 kjøp en 6310i, den er god som gull til dette. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 OK, skjønner. Hva eller hvilken mobil må jeg ha for å komme på nettet.Mobil med innebygd modem eller en overgang til modemet som er i laptopen ? Jeg har en Nokia 6510 med IR-port, denne fungerer genialt. Det følger et såkalt software-modem med telefonen. (Programvare som emulerer (leker) modem.) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Alle nyere telefoner med GPRS er å anbefale fordi du med GPRS betaler for mengden data du laster ned og ikke tiden du er på nettet! Ericsson er anbefalt! Lenke til kommentar
Budull Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Sjekk prisene for GPRS da... Å laste ned forsida på vg.no koster jo rundt 50 kroner... Tenk deg kostnadene for en dags aktiv surfing. GPRS er for tiden beregnet til å kunne laste ned WAP-sider med HØY hastighet. Skal du surfe på nettet, burde du bruke vanlig tilkobling Lenke til kommentar
levlex Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Det er fordi prisene på GPRS er sinnsvake i norge. Er godt mulig, men med tanke på at du må vente i en halvtime for å laste ned en side med vanlig tilkobling, så blir nok prisen den samme! Lenke til kommentar
Budull Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Nei, den blir nok ikke det...tok rundt et minutt å laste ned www.startsiden.no med 6310i Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har en Nokia 6510 med IR-port, denne fungerer genialt. Det følger et såkalt software-modem med telefonen. (Programvare som emulerer (leker) modem.) Kan ikke finne at 6510 har IR-port i noen reklame. Men i såfall, overføres intenet med IR signalene til laptopen som også har IR ? Og hvor rask er dette ? Sammenlignet med 28.8 modem aller GPRS som vist er veldig tregt ? Lenke til kommentar
Budull Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Ja, det er på den måten det fungerer. irDA har en hastighet på 9600-115200 bits/s, men med noen enheter som er kompatible med høyhastighets-data, kan farten komme opp i fra 1mbps og helt opp til 4mbps. Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har en Nokia 6510 med IR-port, denne fungerer genialt. Det følger et såkalt software-modem med telefonen. (Programvare som emulerer (leker) modem.) Kan ikke finne at 6510 har IR-port i noen reklame. Men i såfall, overføres intenet med IR signalene til laptopen som også har IR ? Og hvor rask er dette ? Sammenlignet med 28.8 modem aller GPRS som vist er veldig tregt ? Merkelig nok så står det ikke noe om IR-port på Nokia sine sider, men det har telefonen! Porten er det svarte feltet på høyre side av telefonen (når du har fronten mot deg). Du kan sende og motta med opp til 14.4 kbit/s. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 14.4 er vel hastigheten på IR. Hastigheten på GSM modem er sikkert ikke mer enn 9.2 e.l . Kanskje det er smartest å kjøpe en telefon med GPRS og koble den til laptopen for litt surfing i ferien ? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 14.4 er vel hastigheten på IR. Hastigheten på GSM modem er sikkert ikke mer enn 9.2 e.l . Kanskje det er smartest å kjøpe en telefon med GPRS og koble den til laptopen for litt surfing i ferien ? Nei, 14.4 er hastigheten på softwaremodemet. Man kan velge mellom 9.6 og 14.4. Lenke til kommentar
Budull Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 IrDA har en hastighet på 9600-115200 bits/s, men med noen enheter som er kompatible med høyhastighets-data, kan farten komme opp i fra 1mbps og helt opp til 4mbps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå