Gå til innhold

Mobil og modem

EinarB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
OK, skjønner. Hva eller hvilken mobil må jeg ha for å komme på nettet.

Mobil med innebygd modem eller en overgang til modemet som er i laptopen ?

Jeg har en Nokia 6510 med IR-port, denne fungerer genialt. Det følger et såkalt software-modem med telefonen. (Programvare som emulerer (leker) modem.)

Lenke til kommentar

Sjekk prisene for GPRS da...

Å laste ned forsida på vg.no koster jo rundt 50 kroner...

Tenk deg kostnadene for en dags aktiv surfing. GPRS er for tiden

beregnet til å kunne laste ned WAP-sider med HØY hastighet.

Skal du surfe på nettet, burde du bruke vanlig tilkobling

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 6510 med IR-port, denne fungerer genialt. Det følger et såkalt software-modem med telefonen. (Programvare som emulerer (leker) modem.)

Kan ikke finne at 6510 har IR-port i noen reklame. Men i såfall, overføres intenet med IR signalene til laptopen som også har IR ? Og hvor rask er dette ? Sammenlignet med 28.8 modem aller GPRS som vist er veldig tregt ?

Lenke til kommentar

Kan ikke finne at 6510 har IR-port i noen reklame. Men i såfall, overføres intenet med IR signalene til laptopen som også har IR ? Og hvor rask er dette ? Sammenlignet med 28.8 modem aller GPRS som vist er veldig tregt ?

Merkelig nok så står det ikke noe om IR-port på Nokia sine sider, men det har telefonen! Porten er det svarte feltet på høyre side av telefonen (når du har fronten mot deg).

Du kan sende og motta med opp til 14.4 kbit/s.

Lenke til kommentar
14.4 er vel hastigheten på IR. Hastigheten på GSM modem er sikkert ikke mer enn 9.2 e.l .  Kanskje det er smartest å kjøpe en telefon med GPRS og koble den til laptopen for litt surfing i ferien ?

Nei, 14.4 er hastigheten på softwaremodemet. Man kan velge mellom 9.6 og 14.4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...