Gå til innhold

8800GTX VS 9800GTX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har nå tenkt å oppgradere skjermkortet mitt, men sitter fast.. Hvilken av disse burde jeg kjøpe? Vil 9800GTX kjøre Crysis på max og på full 'guffe'?

-Har 4gb ram 800mhz

-Intel E8400

-Corsair 650W

Takk på Forhånd! :cool:

Nope, å ikkje i nærheten engang... det blir fullt spillbart, mere enn godt nok for ein vanlig dødelig, men me alt på

" max og på full 'guffe ".... Hmmm, kansje viss du hadde fått FULL utnyttelse av 3 9800GTX`er i

3-Sli...???

Lenke til kommentar

Vel det at 9800GTX har pci-e 2.0 vil ikke ha noe av betydning i praksis.

Finner du en billig/brukt 8800GTX kjøp den.

Skal du kjøpe nytt så får du velge 9800GTX som koster bare 200kr dyrere enn 8800GTX ifølge prisguiden..

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Fikk mitt 9800Gtx ifra usa . Hadde et 8800 gtx. Fant ut at 9800gtx er litt bedre men ikke mye.

Det er bare snakk om 1000 poeng mer i 3dmark 06.

Mennnn! Et 9800gtx koster bare 200 kr mer en 8800gtx.. Så jah ville heller godt får et 9800GTX !

Mvh Marius

Lenke til kommentar

Nei, dessverre finnes det ikke et slikt kort idag.

Testen for 9800GTX konkluderer med at: Hvis du bruker 2 av disse i SLI da kan disse yte bedre enn 9800 GX2 for nesten det samme pris, og kan kjøre Crysis i nesten full guffe.

Denne testen konkluderer med: "It is nice to have this card come in at the $300 price point with decent performance, but the most exciting thing about it is the fact that picking up two of them will give you better performance than a single 9800 GX2 for the same amount of money. Two of them can even start to get by in Crysis with Very High settings (though it might offer a better experience with one or two features turned down a bit)." Du kan lese hele teste her.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Etter lansering av 9800GTX, har alle prisene begnt å synke kraftig. En G92 basert 8800GTS 512, er ikke så lang unna 9800GTX og kan være et bra og rimilig alternavit.

Du kan vurdere ASUS 8800GTS 512MB for 1700, dette var mye dyrere men prisen falt kratig i de siste dagene. Dette er et bra og rimilig kort, og du kan vurdere SLI også.

EDIT: 2 stk av dette i SLI vil yte nesten som en 9800 GX2, og som andre nevner, kan det være nok for Crysis.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nå tenkt å oppgradere skjermkortet mitt, men sitter fast.. Hvilken av disse burde jeg kjøpe? Vil 9800GTX kjøre Crysis på max og på full 'guffe'?

-Har 4gb ram 800mhz

-Intel E8400

-Corsair 650W

Takk på Forhånd! :cool:

Du kan kjøre crysis på full guffe med et 9600gt om du vill, det er alt etter skjermstørrelse, og oppløsningen. Det med fps er også avhengig ac cpu, ram og skjermkort.

har du god råd så ville jeg har gått for 9800gx2, og om du har dårlig råd så burde du gå for 9800gtx.

Endret av datafreak15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...