Gå til innhold

Bloodboil og healing?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis healerne deres ikke klarer å targete fel rage raskt nok så gjør de noe galt, eller er for trege. Så lenge alle healerne har range så skal det ikke vært noe problem. Men det som gjør healingen på fel rage target vanskelig er cleaven til BB som han bruker under fel rage fasen, som reducer healing på det targete med 50%.

 

er bare å targete BB, se hvem han targeter i fel rage fasen, å spamme de kjappeste healsene i starten, så gå over til tregere og sterkere heals etter en 5-10 sec!

 

Men hvor står raidet i forhold til tank osv?

Lenke til kommentar

Jeg vet vi gjør noe feil, er derfor jeg spør

 

Vi står midt i bakken ned til Bloodboil, kan prøve å tegne opp:

 

Bloodboil starter i rommet her

||...................||

||...................||

||...................||

||...................||

||S......G.......T||

||...................||

||...................||

||...................||

Toppen av bakken

 

 

S er de som soaker bloodboil, G er gruppa og T er tanksa. vi sprer oss litt utover på siden og baover under felrage, men har til nå kun greide å komme oss gjennom 1 felrage, og det var en rogue som fikk aggro og poppa evasion

 

Finnes det noe macro for å targette bloodboil sitt target fort? Eventuelt targette den du har som focus sitt target? ( om jeg f.eks setter bossen som focus )

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar

Bruker også assist hos oss. Jeg har dessuten satt opp grid slik at de viser alle mulige debuffs i spillet, inkludert fel rage. Får da et ikon på den som har fel rage og kan da heale han fort. (Spiller druid og gjør generelt sett raid healing og holder tanks oppe her, men bidrar på felrage vha. ikonene hos grid) send meg en pm så kan du få saved variables :)

Lenke til kommentar

Vi bruker som regel 4 healers på personen som får rage i starten. 5 om vi har med 9 healers. Paladins inc meg bruker targets target healing for å først heale opp tanken som tanker BB i P1. Så når P2 starter er det bare å bytte fra FoL til Holy å spamme det. Har som regel shamans/priest som de andre klassene som hjelper til. Druids holder tankene oppe og hjelper på BB personen. Men man kan være uheldig med BB. I ekstreme tilfeller kan han presse ut helt sinsyke mengder burst damage over kort tid. Fel acid, Crushing og en cleave kan være nok til å drepe klasser som mage/shadowpriest selv om de hadde 100% hp.

 

Som regel kommer skaden i mer håndterbare mengder å raids med oppegående healers burde ikke la personen som får rage dø i starten. Det er ikke før BB bruker cleave at probleme kan oppstå. Healers bør heller ikke bruke "små" heals om ikke BB tar en klasse som tar mindre skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...