huldal Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Tollpost har greid og frakte min nye plasma liggandes fra Oslo til Ålesund. Tollpost har skrevet en skademelding som låg på pakken. Hvordan finner jeg ut om den har tatt skade? Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Pakker den opp. Haha... var du seriøs? I så tilfelle så er tvn utpakket og tatt i bruk. Men det sies at plasma tver skal fraktes stående... Lenke til kommentar
napaIm Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er nok best å sende den tilbake. Rimelig stor sjanse for at den er ødelagt hvis den har vært liggende baki en bil i noen timer. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Nei, det var seriøst ment. Jeg hadde kontaktet butikken jeg kjøpte den av, og rådført meg med dem om jeg skulle pakke den opp eller ikke. Hadde de sagt at det var OK for å undersøke den, så er jo alt OK. Pass på at du isåfall har det skriftlig. TVn kan jo være helt grei den selv om den har vært fraktet liggende. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 TVn står på nå og er "prøvekjørt" noen timer.... ser ikke ut som den har tatt skade... Men hvilke skader kan oppstå rent teknisk? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Sprekk i skjermen, riper, hull i esken, ødelagt eske, bulker etc. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Som sagt... Det skjønnsmessige på tvn/plasman er bra. Men plasma tv skal aldri fraktes liggendes fordi det kan skade tvn elektronisk/teknisk..... Det jeg er interessert i å finne ut er hva "feil" jeg skal se etter? --- Skal tvn gå i svart hvis den er fraktet liggendes? --- Blir fargene "feil" --- osv osv.... Noen som vet? Lenke til kommentar
napaIm Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er nok selve plasma panelet, og ikke elektronikken som kan ta skade av å fraktes liggende. Hva som skjer er jeg ikke helt sikekr på. men det er vel kanskje at cellene med neon gass i blir ødelagt. isåfall skal skjermen bare bli helt svart. Lenke til kommentar
napaIm Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Etter intens googling: "Two sheets of glass are compressed together to form the plasma display element. While they must be handled with care, the main consideration is keeping them upright. The plasma glass is weighty and can crack if a plasma television when laying face down is jarred or dropped" men har også hørt en del folk som sier at dagens plasma TVer er såpass sterke at de ikke tar skade med mindre du kjører offroad. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ser da ut som jeg har vært heldig.... Med veiene som er i dag så kan vel en tur med "varerute" fra Oslo til Ålesund betegnes som offroad. Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Med veiene som er i dag så kan vel en tur med "varerute" fra Oslo til Ålesund betegnes som offroad. haha Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Pakker den opp. Haha... var du seriøs? I så tilfelle så er tvn utpakket og tatt i bruk. Men det sies at plasma tver skal fraktes stående... Du mister verken angreretten ved postordresalg, garanti eller reklamasjonsrett ved å pakke ut og prøve et produkt. Som regel kan man ikke vite at produktet er defekt og trenger å returneres uten å pakke det ut og ta det i bruk. Om man oppdager noe feil, bør man selvsagt gi beskjed med det samme og ikke bruke det videre. Men i dette tilfellet ser det ut til at alt har gått bra, ingen ting er bedre enn det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå