Gå til innhold

Prosjekt "Puff-PC" - av aGal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult! Gleder meg til å se denne her oppe å kjøre. Litt for knall for mitt vedkommende, men hei, folk er heldigvis ulike. ;)

 

Lykke til skal du ha hvertfall!

 

Hehe, takk..

Fargen er nok ikke noe som passer for alle nei, men man tar det man har.. Alternativet er no tigermønstret svart/hvitt pels som jeg ikke har no sans for.

Lenke til kommentar
Bare ett lite spørsmål, hva skal denne brukes som? Og hvordan skal du betjene den?

 

Tenkt som en stue pc.

Betjenes som en vanlig PC, kommer nok til å kjøre win XP på den.

Se om jeg får gjort mer i dag, er sjuk og må lese til en prøve så vet ikke om jeg får tid.

Lenke til kommentar
Okey.. Så det blir ikke til f.eks mediaportal og enten trådløst keyboard eller fjernkontroll f.eks? Blir litt rart å se ett tastatur f.eks stikke ut fra puffen..

 

Og stue pc uten dvd? :O

 

Har et stk zippy trådløst mus og tastatur som jeg skal bruke, skal se hva jeg får til av media-software, har windows-mediacenter liggende. Er egentlig ikke min så får se.

Uten dvd ja, bedre kvalitet gjennom dvdspiller :) blir til div-x, mp3 etc.

Skal prøve å få til så det kun blir strømkabel og skjermkabel som kommer ut av puffen.

 

Dagen i dag blir nok fri for mekking på puffen, men skal se om jeg får noen MDF plater av fatter så jeg kan lage meg enda en PC, har gammel hk , 600 mhz p3 cpu og 512 mb ram liggende uten kasse så mekker no helt enkelt til den tenker jeg, om jeg får lov å ta noen MDF plater. Kanskje jeg slenger opp worklogg på den også.

Endret av aGal
Lenke til kommentar
Haha, PIMP pc :p

Gleder meg til å se endelige resultatet :D

 

Ja det kan man godt kalle det.

Pelsen er forholdsvis lett å skifte hvis jeg senere skulle finne ut at jeg vil ha annen farge. Kommer til å stifte den fast i kanten på toppen og bunn.

 

I morgen skal jeg få se om jeg får fiksa ut en løsning på å feste skjermkortet godt.

Også blir det vel å prøve å få laget et hull i bunn til ledninger, kanskje jeg begynner på det risikable arbeidet med å lage hull til en stk mist 120 mm vifte.

Men det første jeg skal gjøre i morgen er nok å rydde og ommøblere rommet mitt litt, så får se hvor mye det blir tid til.

Lenke til kommentar
Håhåhåh, fikk en super-duber knall idè nå :p

(som egentlig kan brukes på alle casemods)

Putte en Mac Mini inni :p

 

Hehe, kunne vert artig det, har en shuttle liggende som jeg kunne brukt egentlig. Men den er liksom så kompakt og kjekk pga størelse så vil ikke bruke den.

Lenke til kommentar
Angående MediaPortal, det er genialt!

 

Bruker det selv endel og skal antaglig kjøre det på HTPCen. Har ikke kjørt noe annet Mediaprogram som kjører lettere og er så vanvittig omfattende når det gjelder muligheter. Anbefaller det på det sterkeste!

 

Det er en ting jeg lurer på om MediaPortal. Kan man installere det på Windows Home Server? :roll:

Eller går det bare på XP? :hmm:

Har planer om HS PC, men har lyst på MC også og lurer på om det går an å ta to fluer i en smekk ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...