Gå til innhold

Nedlasting av film: vg og dagbladet uenige.

AvidGamer

Anbefalte innlegg

Noe rart jeg oppdaget idag.

Vg og Dagbladet har innlegg om kino og nedlastere.

Vg sier at det er kino svikt og at nedlastere er grunnen. Mens Dagbladet sier at nedlastere er dem som ser mest på kino.

Det morsomme er at begge hevder at deres informasjon kommer fra "undersøkelser ".

VG: http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=518732

Dagbladet: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/04/04/531577.html

Herregud for noe tull. Det er tydelig at nedlastere har blitt sydebukken for det meste nå tildags.

Selv så legger jeg skylden på dårlige kino pga at det har vært bare møkka filmer på kino de siste årene.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo et litt hett tema, og merket meg faktisk det samme tidligere i dag.

Det JEG mener er saken med å laste ned filmer er vel egentlig at man får sett flere filmer. Jeg ser masse filmer, både på DVD og ved å laste ned. Kommer jeg over gode filmer ser jeg dem ofte på kino OG kjøper dem på DVD, men jeg skal også ærlig innrømme at mange av filmene jeg ser er filmer jeg er glad jeg klarte å styre unna en kinotur på.

Jeg tror ikke jeg ser verken mer eller mindre filmer på kino som en konsekvens av dette - men jeg får i alle fall med meg de gode filmene på kino.

Lenke til kommentar
Selv så legger jeg skylden på dårlige kino pga at det har vært bare møkka filmer på kino de siste årene.

Vi har ikke hatt så mange fantastiske filmer på kino på evigheter, og det kommer bare flere og flere. Kinofilmer som Grindhouse, Transformers, Die Hard 4, Bourne Ultimatum, Shoot 'em Up og Hot Fuzz, i tillegg til godfilmer som 3:10, American Gangster, No Country, Juno, There Will Be Blood, Into the Wild, Sweeney Tood, Assassination of Jesse James og til slutt, den herlige Hairspray. I tillegg har vi filmer som Transformers 2 og Iron Man å glede oss til.

Det er nok ikke filmene det er noe galt med, men Hi-fi-klubben. Selv lillebroren min har egen prosjektor og surroundanlegg, hva skal han med å betale 90kr for å se en film sammen med masete, ukjente mennesker som prater, knasker og hoster? Hjemmekino har erstattet kinobesøket, ihvertfall inntil de klarer å presse prisene ned til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

Ja, når det koster 100 kroner per person for en kinotur er det på tide å gjøre noe med det. Sett at man er en familien på fem, vil det koste rundt 500 kroner bare i billetter - kontra 150'ish kroner for å kjøpe en DVD, eller 50 kroner for å leie den.

Når folk flest atpåtil har en eller annen type for hjemmekinoanlegg sier det seg selv at de må gjøre et eller annet.

Lenke til kommentar

Aldri vore noko stor kinogjengar og klarer meg fint med ein 32" i stova. Har eit betre lydanlegg riktignok, men ser mykje heller film heime enn på kino. Alt på DVD riktignok, laster ikkje ned film.

Eg kan lett ofre hundreogørten tommer og 20 høgtalere for dei fordelane det å sjå film heime gjev.

Lenke til kommentar
Blu-ray som gjelder nå, kjøpe dvd ?? Vi lever i 2008 nå, folk hamstrere Hdtv'er som aldri før.

Har Blu-ray-avspiller også, men så lenge jeg må importere fra USA eller betale en hundrelapp mer enn for den samme filmen på DVD er det bare bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Anntal kinobesøk synket de siste 5 årene? Kanskje fordi filmene som blir visst der bare blir dårligere og dårligere.

Før koste jeg meg på kino, men de siste årene har jeg funnet minst 3 av 4 filmer dårlige. Nettopp på grunn av dette har jeg startet å gå på kino kun om jeg er ganske sikker på at jeg vil like filmen. Jeg så There WIll Be Blood i går, og den falt i smak. Sist gang det skjedde var når jeg så Thank You For Smoking i 2006.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...