JR Ewing Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Har nylig kjøpt meg en hel del nye komponenter til dataen, og tok i den anledning en "opprydding" på harddisken. Etter at jeg formaterte og innstallerte windows, er den rett og slett ikke interessert i å boote på denne harddisken! DISK BOOT FAILURE, INESERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER Er det eneste som kommer opp etter at den prøver å verify dmi pool data. Harddisken skal funke fint som bare det, så skjønner ikke detta.. Noen tips? Mvh, Even Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Du har ikke noen disketter inne? Eller cd ved start (vanligvis ikke et problem). Er BIOS resatt? For da må du jo sette harddisk som "boot device". Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ikke noen disketter der nei. BIOS har blitt resatt, men jeg har harddisk som boot device. Jeg skjønner rett og slett ingenting. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Har du en annen harddisk du kan teste om booter? Hva med strøm- og datakabelen til harddisken? Edit: Du sier du har installert nye komponenter. Maskinen har fungert med dem da du installerte win, men hva om du tar dem ut igjen? Prøv alt Endret 4. april 2008 av JAPCU Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Ja, booter på en annen harddiske nå (Hadde ikke vært noe problem om den ikke var så ustabil) og jeg finner begge harddiskene her. Strøm og alt det står i.. Klarer bare ikke å boote på den jeg vil! Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kan være bootsector på disken som er feil. Sett inn XP cden og få fram konsollen som lar deg kjøre fixboot eller fixmbr (husker ikke helt). Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Kan være bootsector på disken som er feil. Sett inn XP cden og få fram konsollen som lar deg kjøre fixboot eller fixmbr (husker ikke helt). Ok, skal prøve dette.. Finner vel ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå