Gå til innhold

Kommentar: Spiller bingo med mobilkundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid, og kommer nok alltid til å benytte Netcom eller Telenor. Kommer det andre operatører med finansielle muskler og som bygger ut sitt eget nett så kan de selvsagt bli aktuelle. Gir ikke mine kroner til sannsynlige konkursbo bare for å være litt alternativ eller spare noe få kroner.

Lenke til kommentar

Har hatt One Call det siste året, noe som ikke har kostet meg en krone enda da jeg holder meg under grensen. Så jeg er knallfornøyd. Ikke noen problemer enda, har ikke hatt behov for å kontakte kundeservice. Eneste som er irriterende er noe dårig dekning, noe som ordner seg nå når det blir Telenor roaming i stedet.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt One Call

 

Ingenting slår helt gratis mobilbruk

Da gjør det meg ingenting med litt ubrukelig kundeservice

 

"Helt gratis mobilbruk" er en sannhet med modifikasjoner. Og kundeservicen blir du irritert på i det øyeblikket SIM-kortet ditt ikke fungerer.

 

Men for all del - One Call gjør det bra! :-)

 

(EDIT: Utrolig hvor mange skrivefeiler det er mulig å presse inn i en så liten kommentar :p )

Endret av cnil
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt One Call

 

Ingenting slår helt gratis mobilbruk

Da gjør det meg ingenting med litt ubrukelig kundeservice

 

"Helt gratis mobilbruk" er en sannhet med modifikasjoner.

 

Egentlig ingen modifikasjoner, fordi jeg er bombesikker på å holde meg innenfor gratisminuttene.

Surfer ikke noe på mobilen heller

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt One Call

 

Ingenting slår helt gratis mobilbruk

Da gjør det meg ingenting med litt ubrukelig kundeservice

 

"Helt gratis mobilbruk" er en sannhet med modifikasjoner.

 

Egentlig ingen modifikasjoner, fordi jeg er bombesikker på å holde meg innenfor gratisminuttene.

Surfer ikke noe på mobilen heller

 

Har hatt onecall i et år nå, og har bedre dekning enn de fleste som drar nytte av telenor's nett. Det er en myte at telenor har best dekning, i alle fall nord for bodø.

Jeg ringer og sender en god del meldinger, og har gått fra å ligge på over 500,- hos telenor, til 50-100,- i mnd. nå hos Onecall. For meg er litt dårlig servicedekning i helgene flisespikkeri i forhold til å spare flere hundre kroner i mnd.

Lenke til kommentar

Kan du fortelle meg hvorhen nord for bodø du bor? Jeg kan fortelle med en gang at telenor har best dekning i nordland. finnes selvfølgelig plasser der andre har utbygd de siste år og hvor telenor fortsatt har sitt gamle utstyr. Men generelt HAR telenor bedre dekning. Jeg reiser en del og er mye på strekningen Mo i rana - Narvik, og da snakker jeg ikke om å følge kun E6. Men det faktum at jeg er innom små plasser. Har hatt netcom, telenor, onecall (før og etter skifte nett) og ventelo... Og både netcom, onecall og ventelo har hatt dårligere dekning. Et rart tilfelle er ventelo bedrift som roamer i telenor nettet, og enda klarer de å ha ræva dekning. Prøv deg øverst i sulis med one call Humlebum så skal vi se...

Lenke til kommentar

Å kalle de arrogante bedreviterne hos Telenor for 'kundeservice' er å ta litt hardt i synes jeg...

 

Den beste kundeservicen jeg har opplevd var hos Teletopia, en marginal operatør som hadde døgnåpen kundeservice. Fikk nesten bakoversveis da de faktisk svarte kl.4 om natta. Hyggelige og hjelpsomme var de og.

 

Jeg synes denne artikkelen blåser opp problemer hos "småoperatører" og skjærer alle over en kam. Finnes massevis av småoperatører som leverer varene, og som regel mye billigere enn de store etablerte. Kan jo nevne Talkmore som jeg har hatt i snart ett år. Aldri vært uten dekning der, og aldri opplevd noe tull. (Nå nylig ble de kjøpt opp av Telenor, men det er en annen historie...)

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at småoperatører (Chess, i mitt tilfelle) har begynt å legge til 69,- i minste forbruk uten at mange forbrukere har fått et pip om informasjon om dette. Chess King som jeg har, normalt uten noen slik månedsavgift eller minste forbruk, er ikke så veldig interessant etter denne endringen.

Lenke til kommentar

Jeg syns dette er langt fra noe problem. Å miste mobildekkning en helg er kansje irriterende, men langt fra kritisk. Når du forhåndsbetaler noe så er det alltid en risiko at noe som kan skje som gjør at du mister pengene dine, men når det er snakk om et mobilabonnoment, så kan det umulig være så svære verdier for enkeltpersonene involvert.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er hvordan den mer skjulte inntjeningsmodellen til små selskap er.

 

Det er god grunn til å tro at noen små selskap starter opp med formål om å kapre kunder for å få seg en kundedatabase, og så håpe på å bli kjøpt opp av annet større teleselskap.

 

-Altså at selskapet har et internt "hemmelig mål" om å bli kjøp opp senere, slik at investorene kan gå ut med gevinst. Altså en kremmertankegang om å bygge opp noe og selge for å trekke seg ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...