Gå til innhold

Core 2 CPU for 1066 FSB? Hjelp!

Ever

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gått til anskaffelse av dette hovedkortet.

Sitter for tiden med et gammelt Socket A system, som er overmodent til en oppgradering. Jeg har derimot et tålelig bra AGP kort, og siden dette hovedkortet støtter både AGP og PCIExpress skjermkort, tenkte jeg å beholde AGP kortet inntil videre, og heller guffe på med 4 gig DDR2 minne, en solid CPU, og vente til neste generasjon Geforce skjermkort.

So far so good.. men når jeg går inn på komplett og kikker, er det dårlig med 1066FSB baserte Core 2 Duo prosessorer å finne. Alt er 1333. På papiret ser det ikke ut som dette hovedkortet klarer 1333FSB. Om jeg resonnerer riktig, så er 1066 core 2 duoene begynnt å bli litt avleggs, og vanskelig å finne?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt på noe sånn som den her, E6550. Prisen er bra, men frekvens er oppgitt til 1333.

Da lurer jeg på, er denne CPUen i det hele tatt kompatibel med dette kortet? Hvilken ytelse kan jeg i så fall forvente? Vil det la seg gjøre å overklokke kortet til å klare prosessorens forventede 1333mhz, eller vil det bli for mye/kjøre ustabilt?

Alternativt så kunne jeg vel gått for Intel Core 2 Duo E6300, men den er både dyrere, vanskeligere tilgjengelig, og jeg antar den også yter dårligere?

Har også sett at noen av Quad Core prosessorene som er tilgjengelige har oppgitt frekvens på 1066, som feks Intel Core 2 Quad Q6600, men også her er jeg usikker på om dette hovedkortet i det hele tatt klarer prosessortypen, og hvilken ytelse det i så fall ville blitt snakk om.

Så jeg er mildt sagt litt forvirra. Er det noen kyndige her som kunne hjulpet meg litt til å avklare alternativene, og eventuellt anbefale den beste løsningen? Jeg har lite lyst til å gå over ca 1500 for denne CPUen.

Takker for all tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...