TehKris Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hva burde man gjøre hvis man ser/merker at man får strekkmerker noen plasser? Har hørt noe om fettsyrer etc, men husker ikke noe spesielt. Eventuelle tips for å motvirke det (tøying etc.) ? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Ut fra hva jeg tror er fornuftig (men ikke har noen kilder på), så er det å spise tranen din og vitaminene dine. Noen vitaminer er jo "bra for hud, hår og negler". Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Trener du tungt med vekter er det fint lite du kan gjøre. Enten får du det eller så slipper du det. Virker som om det koker ned til genetikk. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Babyolje funker ikke forresten. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=70061.0 Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 1) Fortsett med treninga som før, men legg deg på 4-6 repetisjoner på alle øvelser for å bygge mest mulig styrke og minst mulig volum. 2) Smør deg med en olje/krem rik på vitamin E (Wheatgerm oil feks.) etter dusjen, minst 1 gang om dagen så du holder huden myk og smidig. Da vil strekkmerkene sakte men sikkert forsvinne. Funket® i allefall for meg Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 1) Fortsett med treninga som før, men legg deg på 4-6 repetisjoner på alle øvelser for å bygge mest mulig styrke og minst mulig volum. Dette må nok være noe av det dummeste treningsrelaterte infoen jeg har lest her etter "sixpack" trådene. Med all respekt, du har veldig mye å lese og lære før du gir andre råd. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) 1) Fortsett med treninga som før, men legg deg på 4-6 repetisjoner på alle øvelser for å bygge mest mulig styrke og minst mulig volum. Dette må nok være noe av det dummeste treningsrelaterte infoen jeg har lest her etter "sixpack" trådene. Med all respekt, du har veldig mye å lese og lære før du gir andre råd. Fikk ihvertfall jeg beskjed om=S Opplys meg Endret 9. april 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det kan vel også hjelpe å ha på seg klær på overkroppen når man trener. Sånn at man er varm og fuktig Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Yeah, right. : / Endret 9. april 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Holde huden så myk og smidig som mulig hele tiden (spis tran og smør deg). Strekkmerkene oppstår ikke når du trener, men gradvis hele tiden når du vokser. Det har også mye med forskjellige hormoner å gjøre. Men det kjipe er at det er svært vanskelig å bli kvitt de/redusere de når de først har oppstått. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det kan vel også hjelpe å ha på seg klær på overkroppen når man trener. Sånn at man er varm og fuktig javel? så du trener i bar overkropp du el? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg trener hjemme så da hender det jeg trener i bar overkropp ja. Mener å ha lest flere steder at hvis man holder huden god og varm mens man trener så er det midre sjanse for at det kommer strekkmerker Endret 15. april 2008 av tonna Lenke til kommentar
Xell Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Strekkmerker kommer ikke plutselig av en belastning når du trener men er en kontinuerlig prosess. Det beste er som som sagt å holde huden så myk og smidig man kan hele tiden, ved hjelp av riktig kosthold (vitaminer, tran...) og fuktighetskrem. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg trener hjemme så da hender det jeg trener i bar overkropp ja.Mener å ha lest flere steder at hvis man holder huden god og varm mens man trener så er det midre sjanse for at det kommer strekkmerker Tvilsomt. Jeg har trent med t-skjorte hele tida, og løper i 10 min som oppvarming, så er varm allerede før jeg trener armer/bryst. Jeg har allikevel fått strekkmerker mellom armene å brystet. De er til og med der jeg svetter mest! Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 "Problemet" er at jeg begynner å se svake røde striper på lårene / under hoftene. De er ikke lange, kanskje 1-3 cm, men de er mange! Etter jeg ikke trente på ca. 1 uke ble de svakere, men nå er de kommet tilbake igjen. Skal se om jeg får snappet photo Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 "Problemet" er at jeg begynner å se svake røde striper på lårene / under hoftene. De er ikke lange, kanskje 1-3 cm, men de er mange! Etter jeg ikke trente på ca. 1 uke ble de svakere, men nå er de kommet tilbake igjen. Skal se om jeg får snappet photo Jeg har mætti sånne på rævva, men den beste løsningen jeg har sett er å bli brun og la gresset gro på kroppen=P Jeg er såpass hårete og brun at man ikke ser stripene, så jeg kom meg billig unna der^^ Lenke til kommentar
Christine. Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Har man først fått strekkmerker, så er de kommet for å Bli. Eneste som skjer er at på sikt så blir de lysere og mer "usynlig". Viktige er å huske å ha en god smørerutine. Masser kremen/oljen godt inn, det gjør huden mer tøyelig. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 strekkmerker er ikke artig. jeg har en god del av dem grunnet veksten av mine ufattelig store muskler yeah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå