Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei. Har kjøpt helt nye deler og satt det sammen. Alt snurrer og går som det skal men skjermen er svart. Ser heller ikke noe lys i tastaturet når jeg booter opp. Har prøvd med et annet skjermkort også som jeg vet virker uten noe større hell.

Har også prøvd og koble ut og inn forskjellige komponenter for og finne ut hva det er men fremdeles en like svart skjerm(og tastatur lys). Har prøvd med bare cpu, cpu+skjermkort, cpu+skjermkort+ram, cpu+skjermkort+ram+hdd+dvdrom. Ingen av kombinasjonene virker.

Det er heller ikke noen pipelyder men finner ingen høytal på hovedkortet eller i manualen så det er nok skjylden. Er heller ikke "høyttaler" kabel fra kabinettet.

Oppsettet er som følger:

Produktbeskrivelse

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

ATX miditower u/PSU

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

HD501LJ

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel

PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18)

OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA

Samsung DVD brenner SH-S203D

Svart, SATA, bulk SH-S203D/BEBN

Asus P5N-T DELUXE NF780I S775

ATX, SATA, GbLAN, DDR2, 3xPCIe

Club3D Geforce 9600GT 512MB PCI Ex. 2.0

GDDR3, Dual DVI, TV-out, HDCP

Prøvde først og high jacke en annen tråd men ser nå at problemet mitt er anderledes så lager min egen.

Alle råd og tips om feilsøking motas med STOOOR takk. Og en klem til den som vil ha =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

Da er det prøvd uten noe anderledes resultat. Det var dog en gammel 350w whispermax uten sånn 24 ekstra pinne. Alt jeg har og teste med dessverre :(

Noen andre tips? Det som plager meg er at alt ser jo ut til og fungere :( Så hvorfor får jeg ikke noe bilde :'(

Lenke til kommentar

Hei, har rimelig nøyaktig samme problem :( men da er vi to om det ;)

Mitt oppsett:

Kabinett: Aopen miditower ATX

HK: Asus P5B S-775 iP965 ATX Audio GbLAN SATA raid

PSU: Chieftec 550W

HD: Samsung Spinpoint T166 500GB SATA2 16mb 7200 rpm

Minne: Kingston 2gb (2x1gb) DDR2 kit 800MHz PC2-6400

CPU: Intel C2D E8200 2.66 GHz

Skjermkort: Point of View GeForce 9600GT 512mb pci-e Dual DVI

Skjerm: Gammel Samtron 17" CRT VGA (har DVI-VGA adapter, fulgte med skjermkortet).

Samme symptom som deg, svart skjerm og ingen lys i tastaturet :(.

EDIT: Det skal sitte en høyttaler i kabinettet, det gjør det på min, men får heller ikke noe "bip".

EDIT: La til HK.

Si ifra hvis du finner ut av det! :)

-Ragnar

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet.. Noen som vet hva det kan være?

Mitt oppsett..

Skjermkort: XFX GeForce 7950GT 550M

Strømforsyning: Hiper Strømforsyning ATX

Hk: Asus M2N32-SLI Deluxe,

HD: Samsung SpinPoint T166 500Gb

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5200+

Ram: Kingston DDR2 HyperX 2x 1024mb

Har det samme problemet som dere begge, svart skjerm og tastaturet virker ikke..:(

Lenke til kommentar

Har sendt mail til Multicom Support, hvis jeg får noe vettig ut av dem skal jeg poste det her. Men begynner å bli redd for at HK er gåent og må sende det inn.

Mitt oppsett..

Har det samme problemet som dere begge, svart skjerm og tastaturet virker ikke..:(

Hvor mange W på PSU? Har lett litt rundt på diverse forum, og vi er langt fra de eneste som har dette problemet.

Lenke til kommentar

et skudd i mørket...Prøvd å resette cmos ?Skal alltid gjøres første gang du fyrer opp ny pc.

Sjekket at alle spacere/skruer under hovedkort er nøyaktig riktig plasserte ? en på feil plass og du har en kortslutning.

Endret av loddebolten
Lenke til kommentar
et skudd i mørket...Prøvd å resette cmos ?Skal alltid gjøres første gang du fyrer opp ny pc.

Sjekket at alle spacere/skruer under hovedkort er nøyaktig riktig plasserte ? en på feil plass og du har en kortslutning.

Hei, takker for skudd i mørket, men dessverre til liten nytte. Har restta CMOS, og en annen konfig har stått i samme kabinett og fungert uten problemer, så det er ikke space'erne heller.

Men ellers takk for forsøk :)

Lenke til kommentar
Har sendt mail til Multicom Support, hvis jeg får noe vettig ut av dem skal jeg poste det her. Men begynner å bli redd for at HK er gåent og må sende det inn.

Mitt oppsett..

Hvor mange W på PSU? Har lett litt rundt på diverse forum, og vi er langt fra de eneste som har dette problemet.

Tror og håper ikke at det kan være hovedkortet mitt, har nettop fått tilsendt ett nytt så det burde være bra.. Og pcen ville ikke starta hvis hovedkortet hadde vært gåen..

Lenke til kommentar

Mitt oppsett..

Tror og håper ikke at det kan være hovedkortet mitt, har nettop fått tilsendt ett nytt så det burde være bra.. Og pcen ville ikke starta hvis hovedkortet hadde vært gåen..

Mener du at den ikke ville starta i det hele tatt? Når jeg trykker på powerknappen så starter alle vifter, HD, DVD-drev, men skjermen er svart og får ikke noe "bip" fra HK. Ville ikke CPU-vifta har starta hvis det er feil med HK? PSU-viftene og Skjermkort vifta får jo strøm utenom HK, mens CPU-vifta får strøm via HK. Er litt fortvila og forvirra på en gang.

Lenke til kommentar

Mitt oppsett..

Mener du at den ikke ville starta i det hele tatt? Når jeg trykker på powerknappen så starter alle vifter, HD, DVD-drev, men skjermen er svart og får ikke noe "bip" fra HK. Ville ikke CPU-vifta har starta hvis det er feil med HK? PSU-viftene og Skjermkort vifta får jo strøm utenom HK, mens CPU-vifta får strøm via HK. Er litt fortvila og forvirra på en gang.

Power knappen til pcen er jo kobla til hovedkortet.. Hvis det hadde vært noen feil ville vi vel ikke fått starta pcen.? Men jeg er helt tom for ider har så og si prøvd alt som er å prøve :S

Lenke til kommentar
trykk start fust og så trykke på restart knappen så skal d funke tror eg :p de m eg gjøra p min ver gang eg slår den p men d er en feil p hovedkorte mitt

Høh?! :hmm:

Får prøve det da...

Mente du reset-knappen?

EDIT: Hvilket HK har du?

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar
trykk start fust og så trykke på restart knappen så skal d funke tror eg :p de m eg gjøra p min ver gang eg slår den p men d er en feil p hovedkorte mitt

Høh?! :hmm:

Får prøve det da...

Mente du reset-knappen?

EDIT: Hvilket HK har du?

Nei, det var nok for enkelt til å være sant... :no:

Lenke til kommentar

Eg har det samme problemmet. eg har testet hovedkort+ram+gpu+cpu+psu.

Eg fårstår ikkje feilen. men eg trur pcen har fått eit lynnedslag. eg testa psu(Strømmforsyningen) med ein måla den meinte at psu var øydelagt. eg bytet ut psu. men ingen ting sjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...