Lovise_84 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er i praksis for tiden, på sykehuset. Går siste året på hjelpepleien. Jeg er aktiv sykemeldt pga høyt blodtrykk, i tillegg til at jeg er på yrkesrettet attføring. Nå nekter læreren min meg å bruke den aktive sykemeldingen. Hun forlanger at jeg skal være fra jobb fra kl.07 til kl.15. Er dette rett? Hvordan ville du forholdt deg til en sånn situasjon? Er det noe jeg kan gjøre i forhold til dette? Begynner på min 6.uke i praksis nå på tirsdag, og har så langt kun hatt fire dager fravær. Så jeg står ikke i fare for å stryke heller. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hun har ingen rett til å nekte deg å bruke aktiv sykmelding så lenge legen din mener det er forsvarlig av deg å ha en slik en. Endret 4. april 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Lovise_84 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Hun har ingen rett til å nekte deg å bruke aktiv sykmelding så lenge legen din mener det er forsvarlig av deg å ha en slik en. I know, men hun gjør det for det!! Dersom jeg ikke følger vanlig arbeidsdag, får jeg ikke den karakteren jeg har rett til... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Det hadde jeg tatt opp med legen din. I tillegg kan NAV der du bor instruere læreren din om nødvendig. Endret 4. april 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 I utgangspunktet så kan jo læreren avslå å gi en karakter om vedkommende mener det er manglende grunnlag for å gjøre det. Vet at på Jussen ved UiB er/var det mye snakk om fravær fra seminargruppene. De var obliatoriske og gikk en-to ganger i uken. Det var tillatt med med noe fravær, men det var såpass lite at man kunne være vekke en gang i løpet av faget. Og uansett om man fikk sykemeldinger, legeerklæringer eller noe annet ble det allikevel ikke godkjent og studentene fikk ikke eksamensgodkjenning. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ja, det er så det, men nå er vel ikke den situasjonen du skriver om lik den situasjonen som er beskrevet av trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå