Cpt Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 God dag, har etter om mye om og men funnet ut at jeg skal kjøpe meg ny PC, er ikke noe god på slikt, så jeg finner det vanskelig å finne den rette PC-en for meg. Men en ting er sikkert, å det er hva den skal brukes til. Jeg vil enkelt å greit ha en PC som jeg kan Surfe på nettet med, laste ned/se filmer på, og siden jeg bare spiller spill på konsoll, krever jeg bare at den skal kunne runne wow helt greit, forlanger ikke mer en 25-35fps. Og den skal selvfølgelig være bærbar og jeg må kunne koble den opp på TVen min. Når dette er sagt, så har jeg egentlig ikke lyst å betale mer en 9000kr, eller rundt der i gårn, har lest mye på forskjellige nettsider og sånt, men finner det vanskelig å finne den rette PCen for meg. Kom med forslag til PCer vist dere har noen, for jeg vet faktisk hva annet jeg skal gjøre enn å forhøre meg her smile.gif På forhånd takk. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Vil du kjøpe ferdig-PC eller bygge selv? Trenger du skjerm? Hva slags TV har du? Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Vil du kjøpe ferdig-PC eller bygge selv? Trenger du skjerm? Hva slags TV har du? Det blir kanskje litt vanskelig å bygge en bærbar pc selv Om du vil ha en 15" er Dell xps veldig gode bærbare, og bør kunne spille wow bra med t8100 og geforce go 8600m GT 256MB (den til 8490,-). Mulig den med t5550 og geforce go 8400m 128mb GS(7490,-) er god nok, men jeg kan ikke love noe der. Du kan koble denne til tv med HDMI, VGA, S-Video. Om du trenger en overgang spørs litt på tv'n din. Link til dell xps 1530: http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs Håper det hjalp Edit: Kan se her for et lite overblikk http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4135 Endret 5. april 2008 av oslolosen Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Men så ligger også denne tråden i "Hjelp til kjøp og salg av PC" og ikke "Bærbare datamaskiner". Så ikke den lille "skal være bærbar"-delen, og i denne delen av forumet kan det godt tolkes som "skal være grei å slepe med seg til LAN". Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Men så ligger også denne tråden i "Hjelp til kjøp og salg av PC" og ikke "Bærbare datamaskiner". Så ikke den lille "skal være bærbar"-delen, og i denne delen av forumet kan det godt tolkes som "skal være grei å slepe med seg til LAN". Takker for svar, men har funnet meg en PC http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346829 , tror jeg blir fornøyd også. Endret 5. april 2008 av WowGamer Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Spiller selv WoW på den PC-en (med win xp). Kjører på fin fps hele veien :- ) Stort sett 45+, men i Shattrah og slikt går den iblandt ned mot 10.. Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tro meg, du burde velge Xp, med 2 gb ram vil PC-en din gå jævla treig..Søstra mi har en hp bærbar med vista, 2gb ram og Geforce 8400gs..Det tar sånn cirka 2-4 minutter til den åpner..Hun har bare brukt den til skolearbeid.! Så anbefaler Xp på det sterkeste! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Da tror jeg det må være noe rusk i maskineriet, Vista booter omtrent like raskt som XP her. Det er riktig nok en stasjonær, men den har 2GB RAM, GeForce 6800 og en eldre AMD prosessor. Lenke til kommentar
bernmeister Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det stemmer, vista klarer seg fint med 2GB ram. Det følger riktignok mye bloatware med acer oem, og jeg vil anbefale å få tak i en installasjonsdisk og legge inn vista på nytt. Bare husk at du må ha samme versjon (fks home premium) så du kan bruke lisensnøkkelen som fulgte med PC-en. Får håpe de nye acer aspire er bedre. Har flere venner som har hatt problemer med løst og knirkete tastatur og fått sprekker langs skjermen. Kjøpte selv en acer travelmate, men den virker mer solid. Bare husk at du har 5 års "garanti" i forbrukerkjøpsloven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå