Gå til innhold

Skjermkort til bærbar ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bærbar pc, Packard Bell Easynote

Når jeg leser om skjermkortet her står det følgende:

Upgradeability¹ Expand your view across two monitors for more workspace. Option requires Advanced Digital Display 2 (ADD) card for additional display connectors. PCI Express* x16 port available¹ to upgrade to higher performance graphics card if required for extreme gaming.

Noen som vet hvordan dette fungerer? Trodde i utgangspunktet at PCI-Express var for stasjonære pcer, men tydeligvis ikke ifølge infoen om pcen min.. Noen som kan gi meg en link til et slikt kort som vil passe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både stasjonære og bærbare maskiner har PCI-express kanaler for utveksling av data mellom brikkesettet og enkelte av maskinvareenhetene. En PCI-express kanal må ikke forveksles med en PCI-express port, som er en standardisert sokkel som brukes for å koble til utvidelseskort (for eksempel skjermkort) som skal kommunisere med brikkesette via en PCI-express kanal. PCI-express porter finnes som dere antar kun på hovedkort for stasjonære PC-er.

Kort oppsummert: Du kan ikke oppgradere skjermkortet på en Packard Bell Easynote.

(litt triviell tilleggs-info: Expresscard, den smale slot'en som finnes på de fleste bærbare PC-er og som erstattet PCMCIA/PC-card/Cardbus, er i virkeligheten en PCI-express x1-port. Per dags dato er dette uansett ikke noe du kan utnytte for å koble til ett eksternt skjermkort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...