Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerne spon fra gitarstreng i finger

RMBB

Anbefalte innlegg

Som topik sier.. Jeg har hatt spon i fingeren i over et år nå og det virker ikke som om det har tenkt og forsvinne. Fikk det fra en streng på gitaren. Noen som har hatt det samme? Klarer ikke finne den og pirke den ut.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ikkje alltid nål og pinsett hjelp. Eg er elektriker, og får ofte irriterande/låke fliser når eg jobbar. Har ein sjeldan gang klart å pirke dei ut med nemnt redskap, men som oftast er flisa ikkje tilstades sjølv om det kjennast slik ut. Eg får ivertfall ofte mindre betennelser i såra, som "lurar" meg til å tru at det er spon inne i fingeren sjølv om det faktisk ikkje er det.

Mitt råd er å ta seg ein tur til fastlegen om du har kjent det i fleire månader... :)

Endret av huf
Lenke til kommentar

Vet ikke om det finnes plaster for det. Har ikke undersøkt..

Nål og pinsett funker ikke.. Har forsøkt mange ganger, ender bare med at jeg får sår og ikke klarer og spille så jeg slutter og pirke før det blir for ille..

Har hatt den der i over et år men har ikke hatt noe verk. det er bare et slags arr etter de gangene jeg har pirket. Kjenner ikke så my til den men er irriterende..

Får vel kanskje prøve en tur til legen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...