Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
PencilCase: Mener du med dette å si at man ikke kan forvente annet fra innvandrerne?

I såfall er det vell ikke så galt å stramme inn litt?

Nei, jeg forsøker å si at endringer hos andre starter hos en selv.

Gammelt ordtak: Fei for egen dør!?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så intill alle nordmenn tar avstand for alle former for juks eller skatteunndragelser så skal alle slippes inn og få snylte så mye de måtte ønske?

Neida, så vanskelig behøver det ikke være. Du kan fint nok starte med deg selv!

Lenke til kommentar
Jeg støtter forslaget, det er vel ikke for mye å be om å vite hvor en innvandrer kommer fra? Eller hva han heter?

Det er litt dumsnilt når innvandrere vet de bare kan komme seg over grensen vår og så nekte å oppgi identitet og på denne måten være garantert innpass i landet.

Ville du vært fristet til å lyve hvis du hadde valget mellom å knaske søppel eller indrefilet?

Eller ville du snytt på skatten hvis du visste at det ville være nesten usannsynlig at det ble fersket?

Tror ikke jeg ville ha reist til Kina uten å oppgi identitet.

Kunne forresten ha "snyltet" tusenvis av kroner ved å oppgi gal verdi på importerte varer. Det er ingen sjanse for å bli tatt siden ingen tollere aner den faktiske verdien av varene. Du har helt rett i at slikt frister, men det er ikke alle som lar seg friste likevel - ikke vi som er ærlige ihvertfall.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg støtter forslaget, det er vel ikke for mye å be om å vite hvor en innvandrer kommer fra? Eller hva han heter?

Det er litt dumsnilt når innvandrere vet de bare kan komme seg over grensen vår og så nekte å oppgi identitet og på denne måten være garantert innpass i landet.

Ville du vært fristet til å lyve hvis du hadde valget mellom å knaske søppel eller indrefilet?

Eller ville du snytt på skatten hvis du visste at det ville være nesten usannsynlig at det ble fersket?

Tror ikke jeg ville ha reist til Kina uten å oppgi identitet.

Kunne forresten ha "snyltet" tusenvis av kroner ved å oppgi gal verdi på importerte varer. Det er ingen sjanse for å bli tatt siden ingen tollere aner den faktiske verdien av varene. Du har helt rett i at slikt frister, men det er ikke alle som lar seg friste likevel - ikke vi som er ærlige ihvertfall.

Så på bakgrunn av hva vi selv kunne tillatt oss eller ikke dømmer vi andre altså? Hvor smart er nå det?

Lenke til kommentar
Så intill alle nordmenn tar avstand for alle former for juks eller skatteunndragelser så skal alle slippes inn og få snylte så mye de måtte ønske?

Neida, så vanskelig behøver det ikke være. Du kan fint nok starte med deg selv!

Regner med at jeg ikke får svar på hva du mener her da jeg har diskutert med deg før.

Blir vell den samme gamle med å slenge ut kjipe kommentarer for så å nekte å svare saklig når man blir presset opp i et hjørne.

Lenke til kommentar

PencilCase, Det er ikke snakk om å dømme andre men sette et minimum av vilkår. Sammenlign det med en dørvakt som slipper inn bestemte mennesker til et utested. Hvis noen vil inn til landet så vil vi vite hvem vedkommende er.

Reiser du til Kina må du først søke om tillatelse (visum), og du må oppgi ikke bare hvem du er og hvor du kommer fra men også hvem du skal treffe i landet, hva du skal gjøre, hvilket yrke du har, hvor du skal bo, hvor lenge du skal bli værendes og en del andre opplysninger. Jeg sier ikke vi skal gå så langt, men ville du ha sluppet inn en person i huset ditt som du ikke engang ville si navnet sitt?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PencilCase, Det er ikke snakk om å dømme andre men sette et minimum av vilkår. Sammenlign det med en dørvakt som slipper inn bestemte mennesker til et utested. Hvis noen vil inn til landet så vil vi vite hvem vedkommende er.

Reiser du til Kina må du først søke om tillatelse (visum), og du må oppgi ikke bare hvem du er og hvor du kommer fra men også hvem du skal treffe i landet, hva du skal gjøre, hvilket yrke du har, hvor du skal bo, hvor lenge du skal bli værendes og en del andre opplysninger. Jeg sier ikke vi skal gå så langt, men ville du ha sluppet inn en person i huset ditt som du ikke engang ville si navnet sitt?

Hvis jeg hadde åpnet mitt hus så ville det i det minste være åpent for alle. Var den setningen forståelig?

Lenke til kommentar

Ja, men de fleste er ikke så godtroende og ønsker en viss kontroll. Jeg syntes en slik kontroll vil være fordelaktig blant annet for å hindre at en liten gruppe kriminelle innvandrere skal være til belastning for samfunnet og ikke minst for de høviske innvandrerne som kommer fra samme land.

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde åpnet mitt hus så ville det i det minste være åpent for alle.

OK, lar du huset ditt ditt stå ulåst mens jeg sprer rykter om alle verdier man kan finne der og at det også er mulig å sove gratis der? Om noen skulle oppstå problemer kommer det antagelig av dine fordommer og manglende evne til å tilpasse deg de som kommer. Å stenge døra er helt utelukket, bruk heller dine teorier om problemløsning.

Blir du med på dette eller er hele din arumentasjon i denne tråden bare en bløff?

Lenke til kommentar
Per Willy utaler også at hvis utlendingen vet at han kan sendes til en annen del av verden en den han kommer i fra, vil identiteten fort komme fram.

får sikkert en del kritikk no.. men jeg synest dette er en go ide. det er ALT for lett å snike seg inn i landet vårt, og vist vi finner ut at de ikke har låv å være her så er det bare å nekte å si hvor de kommer fra så kan de få bli.

Dette kan sikkert virke strengt for noen, men se selv hvordan det ser ut i enkelte deler av landet vårt, er ikke mye norsk å se lengre i f.eks oslo.

Kriminelle har ingen problem å gjøre noe kriminelt heller, siden det å sitte i fengsel her i norge er som å være på et rikmans hotell med gratis mat i hjemlandet deres.

Så alt i alt så sier jeg ja til dette forslaget og håper at vi kan bli flinkere å sende utlendinger som gjør grove kriminelle handlinger tilbake til hjemlandet isteden for å sette de i fengsel som allerede er for fulle. dette vil igjen føre til at de tenker 2 ganger før de knivstikker noen eller gjør noe annet som de ikke burde.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde åpnet mitt hus så ville det i det minste være åpent for alle. Var den setningen forståelig?

Det er no ikke snakk om å slutte å ta imot innvandrere. men å få et sikkerlig system.

Siden du nevner å åpne ditt hus. vist du hadde hatt en hybel du leier ut, ville du leid den ut gratis til en tigger du "fant" på gata. vist ja, ville du leid ut resten av romman i huset ditt for selv å bo i garasjen?

sier ikke at vi i norge ikke har plass til flere, men vi kan no ikke hjelpe alle som kommer med en trist historie. vi må sette oss ned å finne ut hvem vi skal hjelpe og hjelpe de så godt som mulig. resten skal ikke ha muligheten til å ignorere svaret vi gir de og bo i norge uten låv.

Lenke til kommentar

Hvordan tror du prosessen er for personer fra land som ikke har visumfritak ved besøk til Norge? I dag altså. For mange er den langt mer omfattende enn det lille papiret kinesiske myndigheter vil ha deg til å fylle ut (samt et lite gebyr) for å gi nordmenn kinesisk visum. Dette er for de fleste nærmest en formalitet å regne, i det minste om det er turistvisum man søker for. Ønsker man å reise til Norge i dag, og er så uheldig å komme fra et land som ikke står på den riktige listen, må man oppgi langt mer enn navn og hvem man skal besøke. Invitasjon og økonomisk garanti er blant krav som stilles, samt en streng vurdering av returmuligheten. Norge ønsker vite langt mer om sine besøkende før visum deles ut enn hva tilfellet er med Kina, og fra enkelte land blir over halvparten av søknadene avvist. Det skyldes ikke at man ikke vet hvem de er.

Ut i fra det du skriver virker det som om du mener Kina har gått for langt. Norge går mye lenger. Er du for en liberalisering av norsk immigrasjonspolitikk?

Lenke til kommentar

De som ikke vil lære seg norsk --> rett ut.

De som ikke følger norsk lov --> rett ut.

Og de som trenerer og hindrer egen integrasjon!

Slike som deg mener du?

Hva mener du med dette? Jeg hindrer altså ikke integrasjon... Mener bare at de som motsetter seg våre regler og normer ikke har noget i landet vårt å gjøre...

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Om man er ravende gal eller genial betyr ens egne realiteter like mye for en selv. Det gjør dem dog ikke objektive for andre enn personen selv. Om man synes noens realiteter stemmer bedre med ens egen realitet gir dem ikke noe større verdi, eller betyr at de er mere objektive.

Er du med i landsforeningen for fri frifilosofer eller? Skjønte ikke noe av dette...

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Ut i fra det du skriver virker det som om du mener Kina har gått for langt. Norge går mye lenger. Er du for en liberalisering av norsk immigrasjonspolitikk?

Syntes det er bra at vi allerede har systemet på plass, alt som mangler da er å kunne utvise personer som prøver å vri eller lure seg unna noe ved å ikke oppgi hjemland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...