Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Det er ikke nødvendigvis positivt for samfunnet hvis de importerte familiemedlemmene fungerer som et substitutt for bekjentskap med etniske nordmenn.

Nei, det er det ikke, men likevel så passer det våre verdier å verne/oppskatte familieverdiene!? Er det verre at KariKari fra Finnmark (etter at hun ble pult tjukk og tatt med sørover) trives her, enn at en mørkere Kari tok seg en tur hit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du mener at din tankegang er formålstjenelig for og løse en konflikt så får du gjerne fortsette i ditt spor. Hvis du derimot har lyst til å løse konflikter på en måte som er forankret i gode teorier for konfliktløsning så kan du i det minste vurdere hva som skrives, be om mere informasjon, for deretter å kunne velge fra et større repertoar enn at din oppfatning er den mest hensiktsmessige. Man skal ikke vinne her. Man skal bare få med seg ulike synspunkter.

Alternativ 1: Slippe alle snyltere og religiøse gærninger inn og så prøve ut teorier om konfliktløsning.

Alternativ 2: Kun slippe inn de som kan bidra positivt og er villig til å respektere norske verdier.

Jeg velger alternativ 2.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel, så da har du utelukket de som kan gi deg andre perspektiver da. Ikke så vanskelig å være venner med den som klapper en på skuldra.

Ser ikke ut som du forstår metodikken jeg henviser til, men hvis du har en alternativ en, så vil jeg høre på deg.

Lenke til kommentar
Javel, så da har du utelukket de som kan gi deg andre perspektiver da.
Det burde allerede være mange nok i Norge til å få til det.
Ser ikke ut som du forstår metodikken jeg henviser til, men hvis du har en alternativ en, så vil jeg høre på deg.
Jo, du ønsker å invitere problemene hit og håpe snillisme får dem på bedre tanker.

Mitt alternativ er ganske enkelt å ikke invitere dem hit. En langt enklere, mye billigere og garantert mer effektiv løsning.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

De fleste innvandrings-relaterte problemer koker vel ned til ett tema, nemlig integrasjon. De færreste vil vel påstå at integrasjonen i Norge idag fungerer bra. Unge "fremmedkulturelle" føler seg ikke velkommen, de sliter med å få jobb, og utvikler forakt for alt som er norsk. Jeg er redd vi på sikt kan havne i samme situasjon som Danmark, Frankrike og nå England. I noen strøk av London har gjengkulturen(fattige "innfødte" VS fattige innvandrere) medført at terskelen for blind vold er skremmende lav, folk tør ikke gå ut.

Danmark og Frankrike har mistet kontrollen, unge og frustrerte innvandrere brenner ned skoler, biler og butikker uten at myndighetene kan gjøre noe.

Det er trist, men sannsynligheten for at min stemme går til frp ved neste valg er absolutt til stede, all den tid ingen andre tør å ta tak i dette "vepsebolet".

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fryktelig paradoksalt at de samme som snakker om manglende integrasjon generelt også møter innvandrere med rasisme, fordommer og fremmedfiendtlighet. Det er jo her problemet ligger, hos den enorme mengden etniske nordmenn som er rasister - det er de som er integrasjonsproblemet, ikke innvandrere.

Forøvrig synes jeg dette med manglende integrasjonsvilje bare er vissvass. Det jeg imidlertid ser er at bedrifter vegrer seg mot å ansette innvandrere og at nordmenn vegrer seg mot å bli venner med innvandrere. Dette skyldes rasisme, ikke innvandrere, som jo er mennesker som alle andre mennesker.

Lenke til kommentar
De fleste innvandrings-relaterte problemer koker vel ned til ett tema, nemlig integrasjon. De færreste vil vel påstå at integrasjonen i Norge idag fungerer bra. Unge "fremmedkulturelle" føler seg ikke velkommen, de sliter med å få jobb, og utvikler forakt for alt som er norsk. Jeg er redd vi på sikt kan havne i samme situasjon som Danmark, Frankrike og nå England. I noen strøk av London har gjengkulturen(fattige "innfødte" VS fattige innvandrere) medført at terskelen for blind vold er skremmende lav, folk tør ikke gå ut.

Danmark og Frankrike har mistet kontrollen, unge og frustrerte innvandrere brenner ned skoler, biler og butikker uten at myndighetene kan gjøre noe.

Det er trist, men sannsynligheten for at min stemme går til frp ved neste valg er absolutt til stede, all den tid ingen andre tør å ta tak i dette "vepsebolet".

Enig, innvandringen vil bli vår største utfordring i fremtiden. Siden ingen andre vil ta dette problemet på alvor fortsetter jeg å stemme FrP.

Jeg synes det er fryktelig paradoksalt at de samme som snakker om manglende integrasjon generelt også møter innvandrere med rasisme, fordommer og fremmedfiendtlighet. Det er jo her problemet ligger, hos den enorme mengden etniske nordmenn som er rasister - det er de som er integrasjonsproblemet, ikke innvandrere.

Forøvrig synes jeg dette med manglende integrasjonsvilje bare er vissvass. Det jeg imidlertid ser er at bedrifter vegrer seg mot å ansette innvandrere og at nordmenn vegrer seg mot å bli venner med innvandrere. Dette skyldes rasisme, ikke innvandrere, som jo er mennesker som alle andre mennesker.

Ordet "rasisme" er like misbrukt som et "ten-dollar whore" fra Thailand. Ingen tar slike anklager seriøst lengere.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til NTD:

Jeg synes at det er fundamentalt feil å skjære alle meningsmotstandere over en kam, før man har gjort sitt beste for å sjekke ut hva de virkelig mener!

Du poster et innlegg som inneholder ingen egentlige opplysninger annet enn at du ikke respekterer meningsmotstandere.

Hvis dette var en invitasjon til å oppnå dialog så feilet du etter min mening.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Ordet "rasisme" er like misbrukt som et "ten dollars" hore fra Thailand. Ingen tar slike anklager seriøst lengere.

At rasister synes ordet rasisme er misbrukt betyr ikke at de ikke er rasister :)

Prøver du å anklage meg for rasisme bommer du kraftig. Uansett, ordet har ikke mening lengere så jeg gidder ikke å fortsette denne diskusjonen med deg.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ordet "rasisme" er like misbrukt som et "ten dollars" hore fra Thailand. Ingen tar slike anklager seriøst lengere.

At rasister synes ordet rasisme er misbrukt betyr ikke at de ikke er rasister :)

Så fortsetter sirkuset!  :fun:

Lenke til kommentar

Prøver du å anklage meg for rasisme bommer du kraftig. Uansett, ordet har ikke mening lengere så jeg gidder ikke å fortsette å diskutere dette med deg.

Jeg anklager ingen for noe som helst :)

Lenke til kommentar

Det blir utrolig simplistisk å spille ut rasisme-kortet. Ja, det er rasister som mener dagens imigrasjons- og integrasjonspolitikk er for naiv, men det er også ikke-rasister som mener det samme og det er faktisk også innvandrere som har samme oppfatning. Påstander om at alle disse er rasister er faktisk injurierende.

Om det er noe som har gjort mange til rasister i Norge så er det nettopp den feilslåtte politikken som er ført og fortsetter man så vil enda flere bli rasister.

Hva er ditt forslag til hvordan man skal stoppe personer som bløffer seg inn i Norge for å misbruke de velferdsordningene man har her?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er ikke regimet som tvinger deg til å bli rasist. Det er dine tanker og følelser som "gjør" det, og der er vel du sjefen!?

Lenke til kommentar
Det er ikke regimet som tvinger deg til å bli rasist. Det er dine tanker og følelser som "gjør" det, og der er vel du sjefen!?

Hvem tror du har størst sjangse for å bli jødehater, en som bor på Gaza-stripen eller en som bor i Tibet? Er du sikker på at dette kun har å gjøre med ens egen disposisjon og disiplin?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem tror du har størst sjangse for å bli jødehater, en som bor på Gaza-stripen eller en som bor i Tibet? Er du sikker på at dette kun har å gjøre med ens egen disposisjon og disiplin?

Ja, det tror jeg, fordi jeg tror vi har fri vilje.

Hva er din vilje?

Lenke til kommentar
Dette er jo bare tull. Slepp inn alle ulovlige innvandrere imo. Bare frita dem all velferd.

Ja, hvorfor ikke? Vi kan bare henvise dem til nærmeste søppelfylling. Her er et bilde fra en av de mere berømte fyllingene. Og som dere ser så er jo jenta overlykkelig.

Yeap, men alt dette forutsetter at velferdstaten er mye mindre, noe den kommer til å være med FrP.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette er jo bare tull. Slepp inn alle ulovlige innvandrere imo. Bare frita dem all velferd.

Ja, hvorfor ikke? Vi kan bare henvise dem til nærmeste søppelfylling. Her er et bilde fra en av de mere berømte fyllingene. Og som dere ser så er jo jenta overlykkelig.

Yeap, men alt dette forutsetter at velferdstaten er mye mindre, noe den kommer til å være med FrP.

Med det menes?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, det tror jeg, fordi jeg tror vi har fri vilje.

Hva er din vilje?

Min frie vilje avhenger av min evne til å ta et steg tilbake og se objektivt på situasjonen. Det er en evne alle ikke har i samme grad.

Din frie vilje lar deg få ta et tilbakesteg til din subjektive sannhet, og den friheten har vi alle!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...