Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Dette er jo bare tull. Slepp inn alle ulovlige innvandrere imo. Bare frita dem all velferd.

Ja, hvorfor ikke? Vi kan bare henvise dem til nærmeste søppelfylling. Her er et bilde fra en av de mere berømte fyllingene. Og som dere ser så er jo jenta overlykkelig.

1197927259202_4.jpg

Lenke til kommentar

Denne problematikken er jo utrolig enkel å løse om man ønsker det, det er jo bare å ikke slippe inn disse folkene i utgangspunktet. Politisk asyl skal kun gis til forfulgte politikkere og det skal søkes i det første sikre landet de kommer til. 99,9% av asylsøkerne kunne altså blitt avvist i døren uten ytterligere ressursbruk. Så får flyselskapet som tok med seg svindlerne som står der og sier han ikke har papirer ta seg av problemet.

Det er galskap at Norge skal huse, brødfø, saksbehandle, betale masse advokatsalærer og så i de fleste tilfellene gi opphold av humanitære grunner eller ikke klare å returnere vedkommende da de lette kunne blitt avvist på dagen. Lær heller litt av Finnland som slipper inn under 1% av det de gjør i Norge.

Lenke til kommentar
Ja, hvorfor ikke? Vi kan bare henvise dem til nærmeste søppelfylling.

Dagens asylpolitikk er så løssluppet at vi har tilnærmet fri innvandring i Norge idag. Over tid er det ikke mulig å ha både fri innvandring og velferdsstat. Å ha 2 parallelle samfunn med A- og B-borgere i Norge er en løsning jeg absolutt ikke vil anbefale.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Da er vi tilbake til hva man bygger en mur for å stenge inne og til hva den samme stenger ute?

Det er ikke snakk om å bygge noen mur. Vi trenger arbeidsinnvandring, det vi ikke trenger er trygdeinnvandring.

Å stoppe hele grunnløse søknader på dagen og ikke bruke masse ressurser på det betyr ikke at man bygger noen mur. Spesielt måten mange barn bor i asylmottak i flere år mens sakene ankes og ankes er ikke holdbart i det hele tatt. De skulle være avvist på dagen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Ja, hvorfor ikke? Vi kan bare henvise dem til nærmeste søppelfylling.

Dagens asylpolitikk er så løssluppet at vi har tilnærmet fri innvandring i Norge idag. Over tid er det ikke mulig å ha både fri innvandring og velferdsstat. Å ha 2 parallelle samfunn med A- og B-borgere i Norge er en løsning jeg absolutt ikke vil anbefale.

Ærligtalt om du ikke skjenner til fakta så ikke uttal deg. Fakta er at UDI kun godtok 22% av asylsøknadene i fjor. Det er i realiteten maksimum 2500 mennesker.

Lenke til kommentar
Ærligtalt om du ikke skjenner til fakta så ikke uttal deg. Fakta er at UDI kun godtok 22% av asylsøknadene i fjor. Det er i realiteten maksimum 2500 mennesker.

Ja, men det er de av søkerne som fikk asyl. I tillegg kommer de som fikk opphold pga. "andre beskyttelsesbehov" og av "humanitære grunner". Dermed får plutselig de fleste opphold og blir det ikke innvilget i første omgang så er det bare å finne en advokat som er ute etter lettjente penger og anke til du blir blå.

Etter asylsøknad ble det innvilget 4450 opphold i Norge i 2007

-og 1300 opphold til flyktninger

-og 17900 familiegjenforeninger.

I tillegg kommer såkalt henlagte saker hvor søkeren har gjemt seg i Norge og IDI har mistet kontakten, personer som er "identitetsløse" og personer som ikke kan returneres.

Hvor mange av disse som er forfulgte politikkere som har søkt asyl i det første trygge landet de kom til? Nærmere 0 enn 10.

Her finner du fakta jeg har bygget mine uttalelser på:

http://www.udi.no/upload/Pub/Aasrapport/20...ogFakta2007.pdf

Hvorfor uttaler så du deg? Om du kjenner fakta er tydeligvis din intensjon å desinformere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Såvidt jeg har forstått det er det familiegjenforening som er det store problemet med norsk innvandringspolitikk? Noen som har noe statistikk over hvor mange som slippes inn gjennom dette kontra asyl?

Det er et stort antall, men ikke nødvendigvis et stort problem. Som robertaas sier var det brutto 17900 slike i 2007. Men av de var det bare rundt 1000 som ble gjenforent med innvandrere med flyktningestatus, de aller fleste fra Somalia. Som nevnt før var den største andelen (45%) familier til arbeidsinnvandrere, hovedsaklig polakker, folk som skikker seg vel og har europeisk bakgrunn. Den nest største gruppen er folk som gifter seg med norske statsborgere, hovedsaklig kvinner fra Russland, Thailand og Fillipinene.

Så i forhold til antallet flyktninger i Norge er familiegjenforeningen marginal.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Såvidt jeg har forstått det er det familiegjenforening som er det store problemet med norsk innvandringspolitikk? Noen som har noe statistikk over hvor mange som slippes inn gjennom dette kontra asyl?

Det har ikke jeg hørt, men hva er det som egentlig er problemet? Jeg antar det faktisk er positivt for innvandrere å få flere familimedlemmer til landet.

Lenke til kommentar
Det er et stort antall, men ikke nødvendigvis et stort problem. Som robertaas sier var det brutto 17900 slike i 2007. Men av de var det bare rundt 1000 som ble gjenforent med innvandrere med flyktningestatus, de aller fleste fra Somalia.

Ikke bland sammen flyktninger og asylsøkere.

Vi fikk 1300 flyktninger til Norge i 2007, disse og tidligere flyktninger hadde ca. 1000 familiegjenforeninger.

Vi ga i tillegg opphold til 4450 asylsøkere i 2007, disse og tidligere søkere hadde ??? familiegjenforeninger. Nei, man måler faktisk ikke dett tallet da disse nå er norske borgere.

Lenke til kommentar
Det har ikke jeg hørt, men hva er det som egentlig er problemet? Jeg antar det faktisk er positivt for innvandrere å få flere familimedlemmer til landet.

Da disse har mye høyere kriminalitet og mindre bidrag til arbeidsmarkedet enn snittet i Norge er det ikke nødvendigvis like positivt for Norge.

Vi trenger arbeidsinnvandring, ikke trygdeinnvandring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da disse har mye høyere kriminalitet og mindre bidrag til arbeidsmarkedet enn snittet i Norge er det ikke nødvendigvis like positivt for Norge.

Vi trenger arbeidsinnvandring, ikke trygdeinnvandring.

I følge de tallene som TWFA presenterte for noen sider siden så var ikke andelen kriminalitet så mye høyere for innvandrere enn for etniske nordmenn. At det er større ledighet blant den gruppen høres kjent ut. Spørsmålet er da hvorfor? Kan det være at innvandrerne er mere late enn oss, eller kan det være at vi ikke har så lyst til å ansette Ali så lenge vi har en ledig Per?

Så da trenger vi mere innvandring samt at vi trenger å endre litt på våre holdninger mot disse. Det jeg synes er pussig er at det virker som om det er vanskeligere for muslimer å få jobb/bli godtatt, enn det er for eks. en buddhist. Er vi kanskje littegranne religionsfiendtlige her på berget?

Lenke til kommentar
I følge de tallene som TWFA presenterte for noen sider siden så var ikke andelen kriminalitet så mye høyere for innvandrere enn for etniske nordmenn.

Det kommer av at det er lite kriminalitet blandt de store gruppene med arbeidsinnvandrere som dominerer i antall. Isolerer man gruppene hvor mange asylsøkere kommer fra så ligger disse høyt over snittet.

At det er større ledighet blant den gruppen høres kjent ut. Spørsmålet er da hvorfor? Kan det være at innvandrerne er mere late enn oss, eller kan det være at vi ikke har så lyst til å ansette Ali så lenge vi har en ledig Per?

Når det er langt høyere ledighet blandt somaliere enn blandt sri-lankere kan de i alle fall ikke skylde på hudfarge eller fremmede navn.

Så da trenger vi mere innvandring samt at vi trenger å endre litt på våre holdninger mot disse.

Påstår du at økt innvandring har gjort oss mindre skeptiske til innvandrere?

Det jeg synes er pussig er at det virker som om det er vanskeligere for muslimer å få jobb/bli godtatt, enn det er for eks. en buddhist. Er vi kanskje littegranne religionsfiendtlige her på berget?

Man kan diskutere om det er nordmenn eller muslimer sin "skyld", eller man kan konkludere med at økt andel muslimer gir økte problemer og at andelen derfor bør reduseres uansett hvem har "skylden".

Når man skal velge hvilke flyktninger man tar til Norge bør man lære av Danmark og ta med parameteret integrerbarhet som utvelgelseskriterie. Det er kanskje ikke det lureste å sende personer til et land hvor de fleste innbyggerne ifølge deres religion er mindreverdige og skal drepes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mitt helt enkle poeng er: Man kan ikke endre andre, men man kan endre seg selv, og dermed oppnå den grad av tillit hos den man vil endre slik at den vil endre seg selv.

Lenke til kommentar
Mitt helt enkle poeng er: Man kan ikke endre andre, men man kan endre seg selv, og dermed oppnå den grad av tillit hos den man vil endre slik at den vil endre seg selv.
Så vi skal altså ønske all verdens snyltere og religiøse gærninger velkommen til Norge og betale for at de får et komfortabelt liv uten at de trenger å yte noe og så skal vi i tillegg tilpasse oss deres kultur? Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så vi skal altså ønske all verdens snyltere og religiøse gærninger velkommen til Norge og betale for at de får et komfortabelt liv uten at de trenger å yte noe og så skal vi i tillegg tilpasse oss deres kultur?

Hvis du mener at din tankegang er formålstjenelig for og løse en konflikt så får du gjerne fortsette i ditt spor. Hvis du derimot har lyst til å løse konflikter på en måte som er forankret i gode teorier for konfliktløsning så kan du i det minste vurdere hva som skrives, be om mere informasjon, for deretter å kunne velge fra et større repertoar enn at din oppfatning er den mest hensiktsmessige. Man skal ikke vinne her. Man skal bare få med seg ulike synspunkter.

Etter min oppfatning så har du et klart ensidig og negativt syn. Ikke så rart at man blir så klar som du er hvis du bare stirrer på et fokuspunkt.

Lenke til kommentar

Det er et stort antall, men ikke nødvendigvis et stort problem. Som robertaas sier var det brutto 17900 slike i 2007. Men av de var det bare rundt 1000 som ble gjenforent med innvandrere med flyktningestatus, de aller fleste fra Somalia. Som nevnt før var den største andelen (45%) familier til arbeidsinnvandrere, hovedsaklig polakker, folk som skikker seg vel og har europeisk bakgrunn. Den nest største gruppen er folk som gifter seg med norske statsborgere, hovedsaklig kvinner fra Russland, Thailand og Fillipinene.

Så i forhold til antallet flyktninger i Norge er familiegjenforeningen marginal.

Geir :)

Jeg brukte formuleringen problem fordi jeg har inntrykket av at dette er den innvandringsformen det er vanskeligst å regulere. Videre har man jo også hørt skrekkhistorier om familier som importerer fettere/kusiner for at barna skal ha noen å gifte seg med, noe som ikke kan være heldig med tanke på verken integrering eller med tanke på genetikken til barna deres.

Men jeg er fullt klar over at dette inntrykket til en hvis grad kan være dannet på grunnlag av informasjon med politisk agenda. I saker som er såpass følelsesladede som innvandringspolitikk er det ofte vanskelig å finne informasjon man kan stole på, det virker som de fleste prøver å påvirke deg i en eller annen retning.

Som nevnt ovenfor kan det være et problem både med tanke på regulering av innvandring og med tanke på integrering. Det er ikke nødvendigvis positivt for samfunnet hvis de importerte familiemedlemmene fungerer som et substitutt for bekjentskap med etniske nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...