Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Vakkert, men ikke særlig hensiktsmessig så lenge reglene for å få oppholdstillatelse er strenge. Hvis målet er å få bosetting så lønner det seg ikke å være ærlig. Da hadde det kanskje vært morsomt å finne på noen nye incentiver for å motivere søkerne til større ærlighet heller.

Jeg synes forslaget åpner for slik ærlighet ;) Tror ikke litt press for å få frem ærlighet er det verste.

Hvor i forslaget er det du finner disse opplysningene? Jeg forholder meg til trådstarters artikkel. Hva legger du for eksempel i ordet "press"?

Press til å fortelle sannheten og kanskje få opphold på reelt grunnlag. Sålenge man unnlater å fortelle mange opplysninger til UD tror jeg uansett at få av dem som velger å gjøre dette får opphold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg ser ikke hindre jeg ser utfordringer ^^

Fint, det er riktig innstilling så da kan du få lov til og anse mine spørsmål som nettopp det.

:new_woot:

Vakkert, men ikke særlig hensiktsmessig så lenge reglene for å få oppholdstillatelse er strenge. Hvis målet er å få bosetting så lønner det seg ikke å være ærlig. Da hadde det kanskje vært morsomt å finne på noen nye incentiver for å motivere søkerne til større ærlighet heller.

Jeg synes forslaget åpner for slik ærlighet ;) Tror ikke litt press for å få frem ærlighet er det verste.

Hvor i forslaget er det du finner disse opplysningene? Jeg forholder meg til trådstarters artikkel. Hva legger du for eksempel i ordet "press"?

Press til å fortelle sannheten og kanskje få opphold på reelt grunnlag. Sålenge man unnlater å fortelle mange opplysninger til UD tror jeg uansett at få av dem som velger å gjøre dette får opphold.

Svar heller på det helt enkle spørsmålet!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg svarer på min måte, tolk det som du vil ;) Du er tydeligvis bare ute etter å kverulere.

Hvis du skal overlate til dine meningsmotstandere å tolke dine utsagn så legger du opp til kverulering. Så da kan du takke deg selv! :fun:

Jeg forsøker etter beste evne å holde meg til sak og være konkret. Tror det kalles av noen for å vær konstruktiv ... !?

Lenke til kommentar

Hva er det jeg ikke svarer på da? Når vi ikke har originalartikkelen så må en forholde seg til resumeet. Min tolkning: Svært få personer får opphold når de nekter å si hvor de kommer fra, sjansen for å få lovlig opphold er større om du i det minste er ærlig. Om man legger press på dem og truer med utsendelse så øker sjansen for at de er ærlige for å slippe å bli sendt tilbake til feil land. Om dette ligger i forslaget vet jeg ikke, men dette er en logisk løsning utifra mine tanker.

Det at du ikke er fornøyd med mine svar og diskuterer meg mer enn saken sier vell mest om deg selv?;) For meg var det jeg sa et fullgodt svar, men det står deg fritt å være uenig, akkurat som jeg kan være uenig meg deg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hva er det jeg ikke svarer på da? Når vi ikke har originalartikkelen så må en forholde seg til resumeet. Min tolkning: Svært få personer får opphold når de nekter å si hvor de kommer fra, sjansen for å få lovlig opphold er større om du i det minste er ærlig. Om man legger press på dem og truer med utsendelse så øker sjansen for at de er ærlige for å slippe å bli sendt tilbake til feil land. Om dette ligger i forslaget vet jeg ikke, men dette er en logisk løsning utifra mine tanker.

Det at du ikke er fornøyd med mine svar og diskuterer meg mer enn saken sier vell mest om deg selv? ;) For meg var det jeg sa et fullgodt svar, men det står deg fritt å være uenig, akkurat som jeg kan være uenig meg deg.

La oss starte med en ting først da: Hva legger du i ordet "press"?

Lenke til kommentar

Press: "Hvis du ikke forteller sannheten om hvor du kommer fra, blir du sendt til Somalia fordi vi tror du har tilhørighet der!" Om dette blir en løsning det er lagt opp til vet jeg ikke, men vil tro folk får en siste sjanse før de kastes ut. Slik tolkier jeg det, uten at det nødvendigvis er korrekt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Press: "Hvis du ikke forteller sannheten om hvor du kommer fra, blir du sendt til Somalia fordi vi tror du har tilhørighet der!" Om dette blir en løsning det er lagt opp til vet jeg ikke, men vil tro folk får en siste sjanse før de kastes ut. Slik tolkier jeg det, uten at det nødvendigvis er korrekt.

Den trusselen virker kanskje hvis den som søker asyl slett ikke er oppdatert på reglene. Hva får deg til å "tro" at de som kanskje har brukt en hel "familiearv" på å nå det "forjettede land" ikke "fersker" slike hvite løgner? Tror du kanskje at vi har med helt uopplyste medmennesker å gjøre?

Lenke til kommentar

Den trusselen virker kanskje hvis den som søker asyl slett ikke er oppdatert på reglene. Hva får deg til å "tro" at de som kanskje har brukt en hel "familiearv" på å nå det "forjettede land" ikke "fersker" slike hvite løgner? Tror du kanskje at vi har med helt uopplyste medmennesker å gjøre?

Hva er de hvite løgnene i dette? Hvis man har lov til å sende ut folk til land man tror de kommer fra er "trusselen" reel, hvor er den hvite løgnen? Hvordan greier du å tolke dette til at vi har med uopplyste mennesker å gjøre? Prøver du å si at jeg mener illegale invandrere er naive\uopplyste\dumme?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er de hvite løgnene i dette? Hvis man har lov til å sende ut folk til land man tror de kommer fra er "trusselen" reel, hvor er den hvite løgnen? Hvordan greier du å tolke dette til at vi har med uopplyste mennesker å gjøre? Prøver du å si at jeg mener illegale invandrere er naive\uopplyste\dumme?

Så lenge vi ikke har klare avtaler med alle land i verden for tilbakesending av asylsøkere til hvor de egentlig hører hjemme, og disse asysøkerne er fullt ut klar over den "greia", så ser jeg ikke at det å true andre med slike utsagn er fornuftig. Når du ikke bidrar med konkrete fakta så får du kanskje noens hypoteser med 

på "lasset".

Edit: Glemte av å spørre om vi har slike avtaler. Hvis vi har det så ser jeg gjerne at du dokumenterer disse!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
En slik avtale forutsetter jo at man ordner utleveringsavtaler med endel land, uten det er den et luftslott. Helt greit at du krydrer med dine mening og spørsmål ;)

Nå synes faktisk jeg at vi nærmer oss noe ... !?

Før man slenger ut forslag så bør man kanskje kvalitetsikre strategien, og det har ikke kommet frem i medias presentasjon av FRP's utspill. Kan hende det er en glipp fra FRP, men kan like gjerne være en kalkulert glipp av media.

Lenke til kommentar

Slik jeg tenker det da: Skal dette gjennomføres må det først være enighet om at det er en god løsning politisk, så prøve å lage avtaler med diverse land for så å kunne gjennomføre det. Jeg kan ta feil, men mener å huske at f.eks Spania har en slik avtale med Mauretania om at innvandrere\flyktinger som kommer til Kanariøyene kan sendes tilbake til Mauretania selv om man er usikker på identitet\opprinnelsesland.

Lenke til kommentar
Nå beveger vi oss og fortsett for all del!

Vi er vell egentlig enige om hvilke midler som må til for å kunne nå "målet" uten at vi nødvendigvis trenger å være enige om selve "målet" ;) Jeg har vell egentlig sagt det jeg i utgangspunktet tenkte om saken, men du har kanskje mer å tilføye?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nå beveger vi oss og fortsett for all del!

Vi er vell egentlig enige om hvilke midler som må til for å kunne nå "målet" uten at vi nødvendigvis trenger å være enige om selve "målet" ;) Jeg har vell egentlig sagt det jeg i utgangspunktet tenkte om saken, men du har kanskje mer å tilføye?

Nei, vi er ikke enige om at det kreves knusing av egg for å lage omelett. Vi er derimot enig om at artikkelen er mindreverdig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi er vell enige om at man må ha på plass utleveringsavtaler, politisk flertall osv, HVIS en slik løsning skulle fungert, det var det jeg mente med midlene. Men enige om at vi er uenige om resten :)

Jeg er ikke enig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er noe jeg ikke skjønner. Hvis vi ikke vet hvor de kommer fra, så skal vi bare sende de til et tilfeldig land der vi tror de kommer fra? Hva om ingen land vil ta de imot? Da finner vi bare et tilfeldig land som vil ta imot de, og dumper de der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...