Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Nå er det bare yttergrensene som voktes godt, men tydeligvis ikke godt nok. så da snakker vi om nye tiltak som ikke setter oss i den situasjonen

at vi må kvitte oss med illegale innvandrere fordi det kommer ingen gjennom yttergrensene.

Hva skal vi da gjøre med de enslige midreårige asylsøkerne som kommer? Skal vi

fengsle dem også?

Mindreårige illegale innvandrere kan ikke fengsles, men de kan interneres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er som sagt ikke så mye hva hjemlandet mener om saken, om det vil eller ikke vil ta imot vedkommende asylsøker. Saken gjelder heller ikke forholdene ved en eventuell internering her til lands.

Poenget er nok heller at asylsøkerne kan unndra seg utsendelse. Dette gjør de ved å hevde at de kommer fra et land hvor de risikerer tortur o.l. Pga. Menneskerettighetene kan vi ikke sende dem ut til slike land.

Edit: edit.

Det blir da opp til transittlandet å avgjøre hvor en asylsøker blir sendt, eller om vedkommende blir internert der. Norge bør sålangt det er mulig å sende vedkommende tilbake til sitt hjemland, og når det er uklart eller ikke er mulig, så må vedkommende sendes til transittlandet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nå er det bare yttergrensene som voktes godt, men tydeligvis ikke godt nok. så da snakker vi om nye tiltak som ikke setter oss i den situasjonen

at vi må kvitte oss med illegale innvandrere fordi det kommer ingen gjennom yttergrensene.

Hva skal vi da gjøre med de enslige midreårige asylsøkerne som kommer? Skal vi

fengsle dem også?

Mindreårige illegale innvandrere kan ikke fengsles, men de kan interneres.

To sider av samme sak eller? Hva er forskjellen?

Hva med heller å satse på og få til bedre avtaler, og effektivisere behandlingstiden. 

Bare ordet "Interneringsleir" skaper dårlige assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ser overhodet ikke noe problem med forslaget. De har tydeligvis klart å komme seg til norge, så da klarer de nok å komme seg hjem igjen viss de blir sendt til regionen de kom fra.

Snakker du om de mindreårige?

Lenke til kommentar

Denne tråden fikk visst en bråstart med hissige innlegg og personangrep. Vi stenger og rydder, og så åpner butikken igjen om litt.

Og da er opprydningen ferdig. To typer innlegg forsvant: De som gikk på person og de som begynte å diskutere ulike interneringsformer. Førstnevnte er forbudt i følge retningslinjene, og sistnevnte er off topic i denne tråden. Her holder vi oss til om folk skal kunne sendes ut uten kjent opprinnelsesland, hvor og hvordan.

Og bare for å understreke det: Politikere og andre offentliger peroner er ikke beskyttet av retningslinjene på forumet. Forbudet mot personangrep er ment å beskytte forumets brukere mot angrep fra andre brukere. Har noen lyst til å kalle en politiker idiot så er ikke det i strid med reglene, så lenge det ikke blir injurier av det og dermed i strid med norsk lov. Men vi har regler om at folk skal formulere seg høflig og saklig, så helt fritt frem er det heller ikke.

Reaksjoner på moderering tas som vanlig på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Ser overhodet ikke noe problem med forslaget. De har tydeligvis klart å komme seg til norge, så da klarer de nok å komme seg hjem igjen viss de blir sendt til regionen de kom fra.

Snakker om alle. Mindreårige har ikke større rettigheter på snylte enn andre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Snakker om alle. Mindreårige har ikke større rettigheter på snylte enn andre.

Har de rettigheter til å bli behandlet som mindreårige i forhold til Norsk lovgivning?

Lenke til kommentar
Å bare sende noen tilbake til en region vi tror de tilhører er vel ikke mulig,vi kan vel ikke pålegge et annet land å ta imot noen som vi ikke vet tilhører der :hmm:

Er vell bare å sette dem på ett fly. De trenger jo ikke nødvendigvis ta i mot dem. Problemet her er vell litt det at folk vil bo i norge fordi de kan snylte på staten. Kommer man da tilbake til samme region er det neppe nok forskjeller til at de gidder å bli i ett annet land. Burde uansett ikke vere norges problem at folk sniker seg gjennom halve verden for å snylte på oss.

Lenke til kommentar
Det blir da opp til transittlandet å avgjøre hvor en asylsøker blir sendt, eller om vedkommende blir internert der. Norge bør sålangt det er mulig å sende vedkommende tilbake til sitt hjemland, og når det er uklart eller ikke er mulig, så må vedkommende sendes til transittlandet.

Jeg antar at du med "transittland" mener det landet asylsøkeren kom til før han dro videre hit.

Du foreslår at utlendingen kan sendes til transittlandet hvis vi ikke vil ha ham her (evt. ved internering) og hvis han (angivelig) kommer fra et land han pga. Menneskerettighetene ikke kan sendes ut til.

Det er etter mitt skjønn en dårlig løsning. Faktisk kan jeg ikke se at det overhodet er en løsning: Hvis en antar at alle stater i like stor grad er transittstater, og at alle skulle følge vårt eksempel, vil jo VI være transittstat for like mange asylsøkere som vi selv sender til transittland. Forslaget ditt ville ikke endre noenting, det medfører bare at asylsøkerne sendes rundt og rundt.

Dermed består spørsmålet: Hva skal vi gjøre når vi ikke kan sende asylsøkeren tilbake til det landet han påstår å komme fra?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Å bare sende noen tilbake til en region vi tror de tilhører er vel ikke mulig,vi kan vel ikke pålegge et annet land å ta imot noen som vi ikke vet tilhører der :hmm:

Er vell bare å sette dem på ett fly. De trenger jo ikke nødvendigvis ta i mot dem. Problemet her er vell litt det at folk vil bo i norge fordi de kan snylte på staten. Kommer man da tilbake til samme region er det neppe nok forskjeller til at de gidder å bli i ett annet land. Burde uansett ikke vere norges problem at folk sniker seg gjennom halve verden for å snylte på oss.

Jeg vet ikke om du er enig med FRP. Men hvis dette er FRP's oppskrift på løsning så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte!?

:)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du er enig med FRP. Men hvis dette er FRP's oppskrift på løsning så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte!?

Du kan vell gjøre hva du vill det samme kan frp. Jeg ser uansett ikke problemet og det gjør vell ikke du heller?

Lenke til kommentar
Enig med roberteh. En bør kunne kreve om folk skal få komme hit å bo er at de er ærlige om hvor de kommer fra!

Hvis du var i deres sted, hva ville du gjort da?

men vi er ikke i deres sted;) påenget er at de ikke sier hvor de kommer fra... da tror jeg ikke at de har en god grunn til å være i norge

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg vet ikke om du er enig med FRP. Men hvis dette er FRP's oppskrift på løsning så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte!?

Du kan vell gjøre hva du vill det samme kan frp. Jeg ser uansett ikke problemet og det gjør vell ikke du heller?

Stemmer, jeg som enkeltperson har friheten til å være så brunsvidd jeg bare vil i kantene, og fritt hevde mine sære synspunkter. Men når det gjelder et av landets største partier så mener jeg saken stiller seg helt annerledes. Så, jeg ser så absolutt et problem med utspillet så lenge det ikke er konkretisert.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Enig med roberteh. En bør kunne kreve om folk skal få komme hit å bo er at de er ærlige om hvor de kommer fra!

Hvis du var i deres sted, hva ville du gjort da?

men vi er ikke i deres sted;) påenget er at de ikke sier hvor de kommer fra... da tror jeg ikke at de har en god grunn til å være i norge

Å forsøke og sette seg i den andres sted er en vanlig og effektiv måte for å innhente informasjon på. De sier vel at de kommer fra et sted, men at det vanskelig lar seg verifisere!? Hva du tror får bli din sak.

Lenke til kommentar
Stemmer, jeg som enkeltperson har friheten til å være så brunsvidd jeg bare vil i kantene, og fritt hevde mine sære synspunkter. Men når det gjelder et av landets største partier så mener jeg saken stiller seg helt annerledes. Så, jeg ser så absolutt et problem med utspillet så lenge det ikke er konkretisert.

Hvorfor er utspillet et problem viss det blir satt ut i live?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor er utspillet et problem viss det blir satt ut i live?

Hvor har jeg sagt at det er et problem?

Jeg spør etter den konkrete planen til de som har kastet ut forslaget. Før jeg får se den så ser jeg mange hindre. Gjør ikke du det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...