Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede forklart det. Vi kan forresten innføre en ny lov, den som nekter å fortelle hvor h*n kommer fra og kommer hit uten papirer blir henrettet.

Den var litt i drøyeste laget selv for undertegnede. Men hvis vi kan bytte ut "hentrette" med "ikke oppholdstillatelse" kan vi være enige!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var selvsagt rent hypotetisk i de tilfellene hvor vi ikke klarer å finne ut hvor vedkommende kom fra. Jeg nekter å la dem sitte i fengsel her å kose seg til de får oppholdstillatelse og vi kan ikke sende dem til ett tilfeldig land, men jeg regner med at en trussel om henrettelse vil få igang snakketøyet.

Lenke til kommentar
Det var selvsagt rent hypotetisk i de tilfellene hvor vi ikke klarer å finne ut hvor vedkommende kom fra. Jeg nekter å la dem sitte i fengsel her å kose seg til de får oppholdstillatelse og vi kan ikke sende dem til ett tilfeldig land, men jeg regner med at en trussel om henrettelse vil få igang snakketøyet.

Jada, skjønte dette. Er ikke uenig i noe av det du utaler. Det å sone i Norske fengsel er for mange rene barnehagen i fohold til der de kommer fra. Dessuten kan de ofte sendes til en annen del av landet de antas å ha kulturell tilknyttning. Dette burde innføres og er vi heldige blir det andre boller etter valget i 2009 :thumbup:

Lenke til kommentar

Så lenge det er liv er det håp! Bare ikke KRF, SV, RV og Venstre får de dumsnillistiske hendene sine over på innvadringspolitikken blir det i alle fall ikke værre en det er i dag. RV er jo for at vi skal åpne alle grenser og ikke har noen stopp eller noe tak. Skjønner ikke hvor de har tenkt å gjøre av alle sammen... Galskap!

Lenke til kommentar
Jeg er heller for å innføre dødsstraff for idioter som foreslår å innføre dødsstraff for innvandrere man ikke finner ut hvor er fra. Gud hjelpe meg, dere er fullstendig koko kanakas.

Nå var det ikke undertegnede som utalte dette. Og de som gjorde det satt det hele på spissen for å få i gang litt liv i posten. Slapp av :) Her skal ingen drepes!

Lenke til kommentar
Man vet aldri med fanatiske innvandringsmotstandere. Jeg tviler ikke et sekund på at dette var seriøst ment.

Vel undertegnede er en av disse du utaler som "fanatiske innvandringsmotstandere", men drap kommer ikke på tale. Ikke i Norge! Det som eventuelt måtte skje når vi sender det tilbake der de kommer fra kan ikke undertegnede gjøre noget med.

Hele denne posten bunner i et nytt og relativt bra grep med tanke på den stadig voksende andelen av "lykkejegere" med ikke vestlig bakgrunn som kommer til Norge. Med dette forslaget, kan disse sendes tilbake, selv om de ikke sammarbeider. Og det er ulikt fra i dag, der man kan nekte og bare få bli!

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Hvorfor de sender barna sine hit må du nesten spørre de om, men ja, jeg regner med at de ønsker å leve et bedre liv enn de kan i landet de kommer fra.
Da er det jo synd for dem at det er innvandringsstopp i Norge. Om noen virkerlig mener at vi skal oppheve innvendringsstoppen så får de være ærlig nok til å si det og ta debatten rundt det. Ordningen med politisk asyl er ikke der for å gi de som ønsker det bedre økonomiske villkår.
Men de er fortsatt mennesker og fortjener litt mer respekt enn du gir de.
Jeg mener at svindlere ikke fortjener hverken respekt eller bekønning. Jeg er også klar over at mange mener akkurat det motsatte.
Jeg har ikke hørt historier om at alle barn som kommer til Norge får penger, bortsett fra eventyret ditt, hvis vi går ut ifra at Norge er en gammel mann i en skog.
Får de ikke på sikt en utdannelde og en økonomi de ikke kunne drømt om i hjemlandet? Vil de ikke kunne betale tilbake investeringen til foreldrene?
Store deler av ruten til Norge går vel igjennom Europa og tror det er relativt trygt faktisk, og hvis det er som du sier følger jo foreldrene etter.
Om det stemmer at reisen er så trygg så holder det altså å returnere ankerbarn til det siste landet de kom via og ikke bruke ressurser på å frakte dem helt hjem.
Jeg har ikke sett noen statistikk på noe økning av barn som kommer alene over grensen.
Det har økt fra ca. 300 til 400 på 2 år.
Det beste hadde selvfølgelig vært om vi ikke hadde noen grenser, men det kan vel ta noen år.
Uten grenser kan vi glemme alt som heter velferdssamfunn og rettssamfunn. Mener du det virkelig er verdt det?
Lenke til kommentar
Jeg er heller for å innføre dødsstraff for idioter som foreslår å innføre dødsstraff for innvandrere man ikke finner ut hvor er fra. Gud hjelpe meg, dere er fullstendig koko kanakas.

Den som vil være med på leken må tåle steken, ikke sant? Hvis du vet at straffen for å bryte deg inn i Norge er døden så bør du vel strengt talt holde deg unna. Er det så jævla vanskelig å forstå at ansvaret ligger hos forbryteren?

Lenke til kommentar

Den som vil være med på leken må tåle steken, ikke sant? Hvis du vet at straffen for å bryte deg inn i Norge er døden så bør du vel strengt talt holde deg unna. Er det så jævla vanskelig å forstå at ansvaret ligger hos forbryteren?

Da må du vel synes at mitt forslag også er flott? Ansvaret ligger tross alt hos deg. Det er bare å knipe igjen skravla så slipper du å måtte bøte ed livet.

Dødsstraff uansett forbrytelse.

Lenke til kommentar

Jeg er for å innføre dødstraff for de Idioter som foreslår å innføre dødstraff for de idioter som forelsår å innføre dødstraff for innvandrere man ikke finner ut hvor er fra ;)

hehe tilbake til tråden, jeg vil for al del ikke at norge skal være noe fristed for dødsdømte kriminelle fra andre land ! Det er en grunn til at de eventuelt er dødsdømt der de kommer fra. personlig mener jeg at det ikke er noe problem å sende noen tilbake, hvis de lyger om hvor de komemr fra og har brent vekk fingeravtrykk og liknende , prøver de bevist å slippe å komme tilbake dit de kom fra. MEN hvis vi da sender en somalier til f eks sør somalia der han/hun IKKE er dødsdømt eller politisk flykting eller hva han/hun er, da er det heller ikke noe problem. For det andre trusseler om slike ting , dødstraffen var kansje litt ekstrem siden vi ikke har dødstraff på mordere og voldektsmenn generelt, men trusseler generelt kan kansje som nevnt tidligere i tråden løsne litt på tungebånn. De som lyger om identiteten fordi de IKKE er dødsdømte eller flyktninger eller har en god grunn til å komme har ikke noe her å gjøre og da er vi tilbake til diskusjonen om hjemturen. Som andre har nevnt så er riket vårt på ett endelig bestemt antall kvadrat meter og vårt samfunn kan støtte et endelig bestemt antall personer og vi har ikke plass eller kapasitet til en gud og en hver mann.

Som sagt jeg vil ikke at landet skal være fult av kriminelle og lykkejegere, verken , europeiske, amerikanske, australske, asiatiske eller afrikanske.

Lenke til kommentar
Jeg vil for al del ikke at norge skal være noe fristed for dødsdømte kriminelle fra andre land ! Det er en grunn til at de eventuelt er dødsdømt der de kommer fra. personlig mener jeg at det ikke er noe problem å sende noen tilbake, hvis de lyger om hvor de komemr fra og har brent vekk fingeravtrykk.

Da er vi i alle fall enige om noe. Den liberale innvandrings politikken Norge innehar kommer til å slå tilbake på oss senere i tid!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jaja, litt tvang skader vel ikke!?

Spør våre venner over dammen! De har holdt på med milde motivasjonsmetoder en liten stund nå. Ser ikke ut som de har fått så mye fornuftig ut av den slags oppførsel, annet enn å skape enda større problemer for seg selv og så klart for oss.

Men det må jo for all del ikke forhindre oss i å begå samme feilene.

Hurra for lettvinte løsninger!

:)

Lenke til kommentar
Som andre har nevnt så er riket vårt på ett endelig bestemt antall kvadrat meter og vårt samfunn kan støtte et endelig bestemt antall personer og vi har ikke plass eller kapasitet til en gud og en hver mann.

Norges areal er 385 155 km². Riktignok er ca 32% over tregrensen (nordmenn vil ikke bo på Hardangervidda) og 7% vann og isbreer, så det er "bare" 234 000 km² med beboelig område, eller drøyt 20 mennesker pr. km².

Til sammenligning har Danmarks nesten 5,5 millioner mennesker 42400 km² å boltre seg på, det tilsvarer 130 mennesker pr. km². Og de bor ikke oppå hverandre der heller. Nederland har 34 000 km² med tørt land, og med en befolkning på over 16 millioner noe slikt som 480 mennesker pr. km². Jeg har vært i Nederland mange ganger, og det finnes faktisk både skog og dyrket mark der. (De har 20 nasjonalparker.)

Så om vi ikke har plass til gud og hvermann, har vi i hvert fall plass til gud og noen til, om det er det det står på. For å få samme folketetthet som Danmark måtte vi hatt 30 millioner innbyggere, og for å nå opp på Nederlands nivå måtte vi hatt 110 millioner mennesker. Vi kunne flyttet hele Iraks befolkning hit og fortsatt hatt like mye plass pr. innbygger som Danmark. Om vi tok i mot hele Somalia også ville vi bare være halvveis til folketettheten i Nederland. Riktignok måtte noen bodd litt bratt...

Så det er neppe plassen det står på, foreløpig.

Når det gjelder kapasiteten så er det ikke noen "riktig" befolkningsmengde" som et land har kapasitet til, med mindre vi vil leve av primærmæringer som jordbruk og fiske. I 1950 var vi 3,2 millioner mennesker. Idag er vi 4,7 millioner. Er noen av dem det vi hade kapasitet til? Kapasiteten er ikke absolutt, men avhengig av om økningen i befolkningen skjer i et tempo som samfunnsinstitusjonene kan holde tritt med. Det er et tall det absolutt går an å diskutere. Vi skal rekke å integrerer folk og få dem i arbeid, og det begrenser kapasiteten.

Men noe "endelig bestemt antall personer" er det ikke snakk om.

Tallene er hentet fra Wikipedia og skjønnsomt behandlet med kalkulatoren.

Geir :)

Lenke til kommentar
Som andre har nevnt så er riket vårt på ett endelig bestemt antall kvadrat meter og vårt samfunn kan støtte et endelig bestemt antall personer og vi har ikke plass eller kapasitet til en gud og en hver mann.

Norges areal er 385 155 km². Riktignok er ca 32% over tregrensen (nordmenn vil ikke bo på Hardangervidda) og 7% vann og isbreer, så det er "bare" 234 000 km² med beboelig område, eller drøyt 20 mennesker pr. km².

Til sammenligning har Danmarks nesten 5,5 millioner mennesker 42400 km² å boltre seg på, det tilsvarer 130 mennesker pr. km². Og de bor ikke oppå hverandre der heller. Nederland har 34 000 km² med tørt land, og med en befolkning på over 16 millioner noe slikt som 480 mennesker pr. km². Jeg har vært i Nederland mange ganger, og det finnes faktisk både skog og dyrket mark der. (De har 20 nasjonalparker.)

Så om vi ikke har plass til gud og hvermann, har vi i hvert fall plass til gud og noen til, om det er det det står på. For å få samme folketetthet som Danmark måtte vi hatt 30 millioner innbyggere, og for å nå opp på Nederlands nivå måtte vi hatt 110 millioner mennesker. Vi kunne flyttet hele Iraks befolkning hit og fortsatt hatt like mye plass pr. innbygger som Danmark. Om vi tok i mot hele Somalia også ville vi bare være halvveis til folketettheten i Nederland. Riktignok måtte noen bodd litt bratt...

Så det er neppe plassen det står på, foreløpig.

Når det gjelder kapasiteten så er det ikke noen "riktig" befolkningsmengde" som et land har kapasitet til, med mindre vi vil leve av primærmæringer som jordbruk og fiske. I 1950 var vi 3,2 millioner mennesker. Idag er vi 4,7 millioner. Er noen av dem det vi hade kapasitet til? Kapasiteten er ikke absolutt, men avhengig av om økningen i befolkningen skjer i et tempo som samfunnsinstitusjonene kan holde tritt med. Det er et tall det absolutt går an å diskutere. Vi skal rekke å integrerer folk og få dem i arbeid, og det begrenser kapasiteten.

Men noe "endelig bestemt antall personer" er det ikke snakk om.

Tallene er hentet fra Wikipedia og skjønnsomt behandlet med kalkulatoren.

Geir :)

Det var ikke noe tall-krangel jeg var ute etter, jeg vet at i norge bor det få mennesker per kvadrat kilometer, og med ett "endelig bestemt tall" mener jeg ikke ett kjent tall, f eks 10 men en verdi som er øvre begrenset før eller siden. (fin måte å si at det ikke er uendelig). Greit nok at vi hadde hatt fysisk plass til alle i Irak og Somalia, kunne sikkert fått flere for den slags skyld, men kapasiteten per dags dato er ikke tilstrekkelig. Bare se på

f eks: Barnehage køene. Når vi ikke har plass til alle norske + de invandrerne som allerede er her, så har vi ikke plass til alle barna fra ahele Irak og Somalia. Pensjons ordningene, utdannings tilbudet, helsevesnet osv osv. Når jeg sa endelig antall "kvadrat meter" så mente jeg ikke fysisk plass, det var bare satt litt på spissen :p Men mente hvor langt økonomien vår er bærekraftig. Og å få inn arbeidskraft kan selvdagt hjelpe, men ikke kriminelle, der er utgifter for samfunnet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...