Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Problemet PencilCase er at om man ikke forstår sammenhengene så er det lett å tregge gale konklusjoner. Det viktigste er selvfølgelig at man forstår hvorfor og hvordan ett barn klarer å komme seg fra Somalia til Norge. Hvis man er kunnskapsløs på dette området så er det helt klart veldig lett å synes synd på barnet, vet man på den annen side at det er familien som har betalt kyniske bakmenn penger for å frakte barnet hit så blir grunnlaget litt anderledes og det blir lettere å trekke en fornuftig konklusjon. Selv om barnet er taper i begge scenarioene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man ser det man ønsker å se.

For å kunne forsvare en slik uthuling av innvandringslovverket ofrer man glatt noen barn..

For ved å fortsette denne forkastelige utnyttelsen av barn, opprettholder vi jo en jevn flyt av innvandring ifra den 3 verden.

Hensikten helliger midlet....

Det syke er jo at det forsvares av vi har en slik ordning som legger opp til utnyttelse av barn for at kyniske voksne skal få opphold i norge.

Da tenker man ikke på barna, men tilrettelegger for en utnyttelse av barn.

Når utnyttelsen så har skjedd og barna er her i norge, er det ikke måte på hvor stor omsorg man plutselig får for dem, og skal på liv å død absolutt forene de med sine "omsorgsfulle og kjærlige" familie.

En slik "omsorgsfull og kjærlig" familie at de har sendt barnet ut i det uvisse av egne egoistiske grunner.

Seff skal vi belønne slikt, det er akkurat slike innvandrere norge trenger ja!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Problemet PencilCase er at om man ikke forstår sammenhengene så er det lett å tregge gale konklusjoner. Det viktigste er selvfølgelig at man forstår hvorfor og hvordan ett barn klarer å komme seg fra Somalia til Norge. Hvis man er kunnskapsløs på dette området så er det helt klart veldig lett å synes synd på barnet, vet man på den annen side at det er familien som har betalt kyniske bakmenn penger for å frakte barnet hit så blir grunnlaget litt anderledes og det blir lettere å trekke en fornuftig konklusjon. Selv om barnet er taper i begge scenarioene.

Jeg jobber med barn som har blitt "forlatt" av sine foreldre. På tross av at jeg vet at famile er det viktigste i barnets liv så prioriterer jeg barnet fremfor foreldrene. Enda en gang så lurer jeg på hva vi skal gjøre med disse barna som blir sendt til vår dørterskel? Grunnen for det spørsmålet er at vi i norge har som prinsipp at barnet er uskyldige aktører i de voksnens "spill". Derfor skal de ikke lide for mangelfullt opphav.

Er det kanskje andre prinsipper som må gjelde for "andres" barn?

Lenke til kommentar
Det syke er jo at det forsvares av vi har en slik ordning som legger opp til utnyttelse av barn for at kyniske voksne skal få opphold i norge. Da tenker man ikke på barna, men tilrettelegger for en utnyttelse av barn.

Ja! Dette er kynisme på høyeste hold. Bruke barn for å innfiltrere smutthull i loven er bare trist!

Lenke til kommentar
Båstenkning og hersketeknikker passer noens hode helt fortreffelig. Man må da kunne få lov til å styre diskusjonen etter egne prinsipper. Det blir så ryddig, hurra! :new_woot:
Jeg er klar over at å bli konfrontert med en oversiktlig fremstilling av virkeligheten kan virke brutalt for noen som lever i en fantasiverden. Om du faktisk mener at noen av mine påstander ikke var korrekte så får du bare si ifra.

Eller du kan prøve å svare på denne problemstillingen:

La oss si du er en snill og rik gammel mann som bor langt uit en farlig skog. Det begynner å spre seg et rykte om at du er gavmild mot alle barn og foreldrene begynner å sende barn ut i den farlige skogen for å nå fram til deg. Hva gjør du?

A) Overøser alle barn som kommer frem til deg med gaver?

B) Tar barna med tilbake til foreldrene og sier at ryktet de har hørt bare er tull?

Lenke til kommentar

Jeg jobber med barn som har blitt "forlatt" av sine foreldre. På tross av at jeg vet at famile er det viktigste i barnets liv så prioriterer jeg barnet fremfor foreldrene. Enda en gang så lurer jeg på hva vi skal gjøre med disse barna som blir sendt til vår dørterskel? Grunnen for det spørsmålet er at vi i norge har som prinsipp at barnet er uskyldige aktører i de voksnens "spill". Derfor skal de ikke lide for mangelfullt opphav.

Er det kanskje andre prinsipper som må gjelde for "andres" barn?

Jeg gjentar meg selv her, men hva er det med følgende utsagn du ikke forstår? "Sende dem tilbake til det landet de kom fra." Vi skal altså plassere dem på første fly, tog eller båt tilbake til det landet de kom i fra, helt enkelt - ingen dikkedarier. Da får de i samme slengen den familiegjenforeningen de kommer til å hyle om etter at de har fått oppholdstillatelse. Problemet er løst.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med andres barn. Og hvilke prinsipper er det du snakker om? Prinsippet mitt er at om noen på ulovlig vis prøver å snike seg inn i Norge så skal de på livstid nektes innreise ikke settes i fengsel her og belønnes med oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg gjentar for n'te gang at jeg ikke snakker om de enkle tilfellene hvor alle opplysninger er tilgjengelige. Jeg snakker om de tilfellene hvor disse mangler. Hva skal man gjøre med de barna?

Lenke til kommentar
Hvor hvilke opplysninger mangler? Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette, kan du spesifisere hvilke opplysninger som mangler - slik at man slipper å gjette hva man skal svare på?

Han snakker om når barna nekter å fortelle hvor de kommer fra. Vi vet heller ikke hvor de tok flyet fra og vi kan ikke sende barn rett ut i verden heller.

Det svarte jeg på i mitt forrige innlegg.

Barna vet også hvor de kommer fra og det er foreldrene som har presset barna til å gjøre det. Dermed har ikke foreldrene rett til å dra til Norge siden vi ønsker ikke svindlere her. Barnet vil selvfølgelig havne på barnehjem og forhåpentligvis bli adoptert. 

Det er at faktum at dette barnet kommer til å være foreldreløs i mange år før han kan søke familigjenforening og dermed vil få den samme oppdragelsen uansett om han kan søke familiegjenforening eller ei. Forskjellen vil være at vi slipper å ha hele familien hans her i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

La oss si du er en snill og rik gammel mann som bor langt uit en farlig skog. Det begynner å spre seg et rykte om at du er gavmild mot alle barn og foreldrene begynner å sende barn ut i den farlige skogen for å nå fram til deg. Hva gjør du?

B) Tar barna med tilbake til foreldrene og sier at ryktet de har hørt bare er tull?

Har ikke denne "fantastiske" problemstillingen vært oppe før? Slutt å mas!

Sprøsmål som dette vi egentlig diskuterer har ikke bare et a og et b alternativ, du må prøve å se det for det det faktisk er og ikke sammenlikne det med mindre problemstillinger som egentlig ikke har en skit med saken å gjøre. Jeg ser selvfølgelig sammhengen du vil fram til, men de er på to helt forskjellige nivåer.

Lenke til kommentar
Hvor hvilke opplysninger mangler? Jeg forstår ikke helt hvor du vil med dette, kan du spesifisere hvilke opplysninger som mangler - slik at man slipper å gjette hva man skal svare på?

Han snakker om når barna nekter å fortelle hvor de kommer fra. Vi vet heller ikke hvor de tok flyet fra og vi kan ikke sende barn rett ut i verden heller.

Barna vet også hvor de kommer fra og det er foreldrene som har presset barna til å gjøre det. Dermed har ikke foreldrene rett til å dra til Norge siden vi ønsker ikke svindlere her. Barnet vil selvfølgelig havne på barnehjem og forhåpentligvis bli adoptert. 

Det er at faktum at dette barnet kommer til å være foreldreløs i mange år før han kan søke familigjenforening og dermed vil få den samme oppdragelsen uansett om han kan søke familiegjenforening eller ei. Forskjellen vil være at vi slipper å ha hele familien hans her i Norge.

Så du tror det er ett problem å finne ut hvor ett fly kom i fra? Faen, tror du ikke at flyselskapene vet hvor flyene deres flyr til og fra eller? Det får jammen være måte på dårskap.

Lenke til kommentar

Så du tror det er ett problem å finne ut hvor ett fly kom i fra? Faen, tror du ikke at flyselskapene vet hvor flyene deres flyr til og fra eller? Det får jammen være måte på dårskap.

Ja, men de vet ikke hvilket fly han kommer fra. Han kan jo ha kommet med hvilket som helst fly. Det er ikke sånn at vi vil ta han når han kommer ut av flyplassen heller.

Lenke til kommentar

Det finnes fortsatt videoovervåkning på flyplasser eller er du helt ukjent med det fenomenet? Det er heller ikke sånn at man bare spasserer inn i Norge fra flyet er det vel? Kanskje vi burde ha strengere kontroll ved ankomst til Norge, slik at vi hadde kopi av passet til alle som reiste inn, hvis vi ikke allerede har det. Dermed så har vi kopi av passet til vedkommende for enkel utreise. Du velger å se problemer som ikke eksisterer da det ikke er noe problem å finne ut hvor noen kommer fra så lenge de kommer med fly, båt eller tog og ikke blir smuglet inn i landet.

Lenke til kommentar
Det finnes fortsatt videoovervåkning på flyplasser eller er du helt ukjent med det fenomenet? Det er heller ikke sånn at man bare spasserer inn i Norge fra flyet er det vel? Kanskje vi burde ha strengere kontroll ved ankomst til Norge, slik at vi hadde kopi av passet til alle som reiste inn, hvis vi ikke allerede har det. Dermed så har vi kopi av passet til vedkommende for enkel utreise. Du velger å se problemer som ikke eksisterer da det ikke er noe problem å finne ut hvor noen kommer fra så lenge de kommer med fly, båt eller tog og ikke blir smuglet inn i landet.

Du kommer ikke noe særlig vei siden du ikke kan identifisere folk med et videokammera. Kopi er mulig, da vil vi vite hvor de kommer fra. uansett, det er ikke min oppgave å finne løsningene på problemer ved å ha en slik ordning, det er ditt forslag og da må du forklare hvordan vi skal unvikre problemene.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før eller etter henrettelsen?

Hva skal vi drepe dem med? Øks, sabel eller sverd?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Har ikke denne "fantastiske" problemstillingen vært oppe før? Slutt å mas!

Problemstillingen er meget relevant og er enda ikke besvaret, ingen har heller klart å si hva som er forskjellen på denne problemstillingen og måten vi behandler ankerbarn. Man kan ikke svare og overser påstandene eller bløffer seg unna dem.
Sprøsmål som dette vi egentlig diskuterer har ikke bare et a og et b alternativ,
Om noen mener de virkelig har en løsning C som ikke bare er en forkledd versjon av A vil jeg gjerne høre om den. Jeg regner med at det som vanlig bare er bløff.
du må prøve å se det for det det faktisk er og ikke sammenlikne det med mindre problemstillinger som egentlig ikke har en skit med saken å gjøre. Jeg ser selvfølgelig sammhengen du vil fram til, men de er på to helt forskjellige nivåer.
-Sender ikke familien barna til Norge i håp om økonomisk gevinst?

-Sender de dem ikke til Norge fordi de har hørt historier om at der får alle barn som kommer mange penger?

-Er det ikke en risikabel ferd å sende barna til Norge?

-Blir ikke stadig flere inspirert til å gjøre det samme så lenge vi belønner de som sender barna hit?

Kan du da forklare forskjellen på disse 2 problemstillingene? Vennligst vær konkret og ikke bare bløff deg unna som absolutt alle på venstresiden.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
-Sender ikke familien barna til Norge i håp om økonomisk gevinst?

-Sender de dem ikke til Norge fordi de har hørt historier om at der får alle barn som kommer mange penger?

-Er det ikke en risikabel ferd å sende barna til Norge?

-Blir ikke stadig flere inspirert til å gjøre det samme så lenge vi belønner de som sender barna hit?

Kan du da forklare forskjellen på disse 2 problemstillingene? Vennligst vær konkret og ikke bare bløff deg unna som absolutt alle på venstresiden.

Hvorfor de sender barna sine hit må du nesten spørre de om, men ja, jeg regner med at de ønsker å leve et bedre liv enn de kan i landet de kommer fra. Men de er fortsatt mennesker og fortjener litt mer respekt enn du gir de.

Jeg har ikke hørt historier om at alle barn som kommer til Norge får penger, bortsett fra eventyret ditt, hvis vi går ut ifra at Norge er en gammel mann i en skog.

Store deler av ruten til Norge går vel igjennom Europa og tror det er relativt trygt faktisk, og hvis det er som du sier følger jo foreldrene etter.

Jeg har ikke sett noen statistikk på noe økning av barn som kommer alene over grensen.

Det beste hadde selvfølgelig vært om vi ikke hadde noen grenser, men det kan vel ta noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...