Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Du er klar over at om de sitter lenge nok i et norskt fengsel vil de automatisk få opphold?

Det er helt urealistisk av vi skal få 2 forskjellige standarder på norske fengsel. Om de ikke kan sendes tilbake og Guantanamo ikke er gjennomførbart kan en løsning være å sende dem til et annet område utenfor norsk jurisdiksjon. I antarktis er det omtvistede områder som kan brukes til slikt.

Svindlerne kan selvsagt når som helst velge å legge kortene på bordet om de ikke er fornøyd med tilbudet til får.

Egentlig er dette er hypotetisk problem, straks vi innfører en striktere asylpolitikk slik som Finnland så vil svindlerne vite at det ikke er vits i å prøve seg på Norge og prøve seg andre steder istedenfor.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er klar over at om de sitter lenge nok i et norskt fengsel vil de automatisk få opphold?

Det er helt urealistisk av vi skal få 2 forskjellige standarder på norske fengsel. Om de ikke kan sendes tilbake og Guantanamo ikke er gjennomførbart kan en løsning være å sende dem til et annet område utenfor norsk jurisdiksjon. I antarktis er det omtvistede områder som kan brukes til slikt.

Svindlerne kan selvsagt når som helst velge å legge kortene på bordet om de ikke er fornøyd med tilbudet til får.

Egentlig er dette er hypotetisk problem, straks vi innfører en striktere asylpolitikk slik som Finnland så vil svindlerne vite at det ikke er vits i å prøve seg på Norge og prøve seg andre steder istedenfor.

Oh... shit. Det var jeg ikke klar over.

Ellers er jeg enig.

Hvis vi skal snakke litt om de som ikke er svindlere. Da mener jeg at vi bør ha et system hvor vi evaluerer hvordan de gjør det i Norge. F.eks. gjennom en femårig periode hvor de hvert år snakker med innvanderen. Finner ut hvordan det går med norskopplæringen, hvordan det går med å intrigrere seg selv. Istedenfor systemet vi har idag hvor vi sitter oppe med regelboken og hvis han følger reglene vil han få opphold. Etter fire år blir søknaden sendt inn til behandling på et panel og skal bli ferdig etter fem år. Da skjekker panelet om de synes han har blitt en god norsk borger eller ikke og dermed bestemmer om han skal få opphold eller ikke. De får selvfølgelig ikke vite navnet slik at vi kan hevde at de sendte han ut på rasistisk grunnlag.

Da vil f.eks. ikke kandidat 023425 som pleier å sosialisere med hasmania miljøet, har bare fått muslimske venner, lukter hasj hver gang han kommer inn til evaluering og sønnen hans kan ikke norsk og han selv kan snakke et par ord på norsk komme inn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er valg av metode som er mitt poeng.

Om du vet om en mer effektiv metode for å stoppe svindlerne fra å lure seg inn i Norge til gratis kost og losji resten av livet så vil jeg gjerne høre om det.

Jeg mener å vite litt om hva som virker for å få folk til å lytte og respondere positivt. Så språkbruken og de for meg lettvinte løsningene som endel her utbasunerer harmonerer dårlig med vettug kommunikasjon.

:)

Lenke til kommentar
Jeg mener å vite litt om hva som virker for å få folk til å lytte og respondere positivt. Så språkbruken og de for meg lettvinte løsningene som endel her utbasunerer harmonerer dårlig med vettug kommunikasjon.

Så når noen gjemmer papirene sine og nekter å si hvem de er eller hvor de kommer fra i håp om å få opphold i Norge er altså din løsning å "kommunisere" med vedkommende i håp om å få dem til å "respondere positivt"?

Ville du brukt samme taktikk om noen bryter seg inn hjemme hos deg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så når noen gjemmer papirene sine og nekter å si hvem de er eller hvor de kommer fra i håp om å få opphold i Norge er altså din løsning å "kommunisere" med vedkommende i håp om å få dem til å "respondere positivt"?

Jeg snakker ikke om ekstreme tilfeller men om forbedringer av et system generelt. Og mitt utgangspunkt var hvordan de enslige midreårige asylsøkerne skulle behandles. Jeg har fått med meg at trusler visst skulle være virksomt, og lurer da på om det også skal gjelde barn? Hvis det bare gjelder voksne så lurer jeg på om noen virkelig tror at durkdrevne juksemakere lar seg skremme av trusler? Og hvis det da er slik at trusler ikke virker på disse så lurer jeg på hva som kommer som neste steg i programmet?

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg helt klart bak forslaget om å pælme ut alle som kommer hit på falske premisser, uten papirer eller med falske papirer. Det enkleste er å sende dem tilbake til det landet de kom i fra da de reiste inn til Norge. Det blir som at vi ganske enkelt nekter dem innreise og setter dem på første og beste fly tilbake dit de kom i fra.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om ekstreme tilfeller men om forbedringer av et system generelt. Og mitt utgangspunkt var hvordan de enslige midreårige asylsøkerne skulle behandles. Jeg har fått med meg at trusler visst skulle være virksomt, og lurer da på om det også skal gjelde barn? Hvis det bare gjelder voksne så lurer jeg på om noen virkelig tror at durkdrevne juksemakere lar seg skremme av trusler? Og hvis det da er slik at trusler ikke virker på disse så lurer jeg på hva som kommer som neste steg i programmet?

Vi kan faktisk gjennomføre trusslene også. Vi kan sende dem tilbake med fly fra der de kom fra, men det kan være litt vanskelig å vite hvor de faktisk tok flyet fra og det er ikke sikkert at landet vi sender dem til blir særlig glade for å få noen ekstra innvandre som de må bruke penger på å sende videre. Dette kan gi oss internasjonale problemer og dermed blir det forslaget vanskelig.

Fengsel er mye greiere for disse folkene til de røper hvor de kommer fra og da sender vi dem helt hjem. Vi må selvfølgelig gjøre noen modifikajoner i lovene som gjør at du ikke får opphold av å være i norsk fengsel i Norge. Hvis vi bruker dem til jobber vil kanskje de gå med profit også.

Lenke til kommentar
Så var det bare disse barna da. Hva skal vi gjøre med dem?

Hvis barnet er over 14 kan vi forsatt putte dem i fengsel. Hvis de er under 15 og ikke vil røpe hvor de kommer fra er det vel bare å putte dem på barnehjem og putte dem i fengsel når de blir 15.

Lenke til kommentar

Som sagt maaaange ganger, send dem tilbake der de kom ifra, for som du selv sier, barn har det best med foreldrene sine ;)

Er barna identitetsløse, å vi ikke klarer finne ut hvor de kommer ifra, gi de opphold uten mulighet for familiegjenforening.

Men det ønsker tydeligvis ikke du, du ønsker kanskje vidåpne grenser via denne forkastelige utnyttelsen av barn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Som sagt maaaange ganger, send dem tilbake der de kom ifra, for som du selv sier, barn har det best med foreldrene sine ;)

Er barna identitetsløse, å vi ikke klarer finne ut hvor de kommer ifra, gi de opphold uten mulighet for familiegjenforening.

Men det ønsker tydeligvis ikke du, du ønsker kanskje vidåpne grenser via denne forkastelige utnyttelsen av barn?

jeg konsentrere meg om de barn som man ikke finner opphavet til. Alt det andre er greit, forsåvidt. Hva skal det tjene disse barna til å ikke la dem få mulighet til enhver form for gjenforening. Vil vi da ende opp med gode produktive sammfunnsborgere av disse? Har man den oppfatningen at "fremmede" barn klarer seg bedre enn våre norske uten familie?

Forsøk å ikke tenke sort-hvitt hele tiden!?

Lenke til kommentar
Jeg har møtt kriminelle som ser på de norske fengselene som avslappende og en flukt fra den strevsomme hverdagen. God mat skal det være også. Faen det er nesten fristene å bli kriminell...

Nå skal jo alle få garantert bolig og jobb etter endt soning også. Så ja, det er litt fristende!

Lenke til kommentar

jeg konsentrere meg om de barn som man ikke finner opphavet til. Alt det andre er greit, forsåvidt. Hva skal det tjene disse barna til å ikke la dem få mulighet til enhver form for gjenforening. Vil vi da ende opp med gode produktive sammfunnsborgere av disse? Har man den oppfatningen at "fremmede" barn klarer seg bedre enn våre norske uten familie?

Barna vet også hvor de kommer fra og det er foreldrene som har presset barna til å gjøre det. Dermed har ikke foreldrene rett til å dra til Norge siden vi ønsker ikke svindlere her. Barnet vil selvfølgelig havne på barnehjem og forhåpentligvis bli adoptert.

Det er at faktum at dette barnet kommer til å være foreldreløs i mange år før han kan søke familigjenforening og dermed vil få den samme oppdragelsen uansett om han kan søke familiegjenforening eller ei. Forskjellen vil være at vi slipper å ha hele familien hans her i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Barna vet også hvor de kommer fra og det er foreldrene som har presset barna til å gjøre det. Dermed har ikke foreldrene rett til å dra til Norge siden vi ønsker ikke svindlere her. Barnet vil selvfølgelig havne på barnehjem og forhåpentligvis bli adoptert.

Det er at faktum at dette barnet kommer til å være foreldreløs i mange år før han kan søke familigjenforening og dermed vil få den samme oppdragelsen uansett om han kan søke familiegjenforening eller ei. Forskjellen vil være at vi slipper å ha hele familien hans her i Norge.

Da kan faktisk ikke jeg se noe som helst overhodet som kan være i vein for å sette planene ut i livet. Dere har sannelig overbevist meg. Tusen takk!

Lenke til kommentar

For de som ikke tenker helt klart og synes synd på "identitetsløse barn" som søker asyl i Norge så er dette ikke noe som skjer helt naturlig.

Man har her:

-familie som har investert flere årslønner i å sende ungen til Norge, i håp om økonomisk gevinst.

-unge som følger instruksjonene og gjemmer eller ødelegger identitetspapirer ved adkomst til Norge. De kunne selvsagt ikke kommet seg helt hit uten papirer.

-unge som følger instruksjonene og lyger eller sier ingenting om sin identitet til norske myndigheter.

Jeg kan ikke skjønne at noen vil gjøre noe annet enn å sende ungen tilbake til familien eller myndighetene i hjemlandet. Å gi ungen opphold er å fortsette overgripet mot ungen og å oppfordre andre familier til å gjøre akkurat det samme.

Dette passer uansett veldig godt inn i sosialisters grunnsetning at kriminelle skal belønnes mens ærlige folk skal straffes.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Båstenkning og hersketeknikker passer noens hode helt fortreffelig. Man må da kunne få lov til å styre diskusjonen etter egne prinsipper. Det blir så ryddig, hurra! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...