Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Jeg stresser derfor fremdeles det faktumet at vi har med et "barn" å gjøre!? Vil du virkelig selge "barnet"?

Problemet er vel at om vi velger barnet følger det mer med på lasset.

Gi barnet opphold og ett nytt hjem, så lenge familiegjenforening er utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Jeg stresser derfor fremdeles det faktumet at vi har med et "barn" å gjøre!? Vil du virkelig selge "barnet"?

Problemet er vel at om vi velger barnet følger det mer med på lasset.

Gi barnet opphold og ett nytt hjem, så lenge familiegjenforening er utelukket.

Niks, hva er barnets verdi? Det er spørsmålet!?

Lenke til kommentar
Du har din akademiske forståelse av den problemstillingen og det er ok.

Du viser samtidig i din forståelse en viss stressfaktor. Jeg stresser derfor fremdeles det faktumet at vi har med et "barn" å gjøre!?

Ja, jeg blir stresset fordi det faktisk er barn som blir utnyttete her og norske myndigheter premierer denne utnyttingen og oppfordrer andre familier til å gjøre det samme.
Vil du virkelig selge "barnet"? Hvis det er ok, så blir neste spørsmålet; Hvor går da grensen: Litt foto eller litt fingring med kjønnet til barnet?

Nå er jeg ikke med deg. Om noen barn blir solgt er det antagelig søsteren til den gutten som blir sendt som ankerbarn til Norge. Og hun risikerer nok mer enn bare litt foto og fingring.

Barnet har det helt klart best sammen med sine foresatte og ikke flere år alene i et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel bare for at familien skal få gjenforening her. Og som jeg tidligere sa, har de flere årslønner de kan bruke på å sende barnet til Norge har de også midler til å ta seg av barnet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg skal :!: eller :cry: av dette forslaget.

Men på den andre siden ser det ut til mange folk mener dette er et bra forslag noe som gjør at jeg mister enda mer tro på menneskeheten. :(

Det er dumt nok at mange innvandrere ikke vil oppgi personlig informasjon som gjør nødvendig tibakesending problematisk, men det betyr ikke at regjeringen burde stupe ned på et barnslig nivå selv og bruke "samme mynt"-logikken. De har da ingen rett til å sende folk dit de selv vil, er ikke dette nogenlunde menneskerettighetsstridig?

Edit; happy now, roberteh?

vist ulovlige invandrerne ikke vil sendes dit de får beskjed om, så sier de hvor de kom fra. så enkelt er det. de vet jo at her får de ikke være(ulovlig)...

Edit: det børr jo selfølgelig behandles annerledes vist det er personer under 18 år(barn), men vist de er her med famile så sendes de selfølgelig med de...

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Du har din akademiske forståelse av den problemstillingen og det er ok.

Du viser samtidig i din forståelse en viss stressfaktor. Jeg stresser derfor fremdeles det faktumet at vi har med et "barn" å gjøre!?

Ja, jeg blir stresset fordi det faktisk er barn som blir utnyttete her og norske myndigheter premierer denne utnyttingen og oppfordrer andre familier til å gjøre det samme.
Vil du virkelig selge "barnet"? Hvis det er ok, så blir neste spørsmålet; Hvor går da grensen: Litt foto eller litt fingring med kjønnet til barnet?

Nå er jeg ikke med deg. Om noen barn blir solgt er det antagelig søsteren til den gutten som blir sendt som ankerbarn til Norge. Og hun risikerer nok mer enn bare litt foto og fingring.

Barnet har det helt klart best sammen med sine foresatte og ikke flere år alene i et fremmedkulturelt land i en annen verdensdel bare for at familien skal få gjenforening her. Og som jeg tidligere sa, har de flere årslønner de kan bruke på å sende barnet til Norge har de også midler til å ta seg av barnet.

Nix. Nå snakker vi om at du og jeg tar et ansvar for å sende et barn ut i det uvisse. Hvordan rettferdigjør du det for deg selv?

Lenke til kommentar
Nix. Nå snakker vi om at du og jeg tar et ansvar for å sende et barn ut i det uvisse. Hvordan rettferdigjør du det for deg selv?

Du blander veldig mye sammen her. Det var barnas foresatte som sendte ungen ut i det uvisse, det vi gjør er å sende det tilbake.

Jeg har altså ingen problemer med å rettferdiggjøre å sende ungen hjem.

Hvordan rettferdiggjør du at vi premierer de som utnytter mindreårige?

Hvordan rettferdiggjør du at vi oppfordrer andre til å gjøre det samme?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du blander veldig mye sammen her. Det var barnas foresatte som sendte ungen ut i det uvisse, det vi gjør er å sende det tilbake.

Jeg snakker om realiteter! Jeg jobber med slike dilemmaer også. Kan du gi meg et virkelig godt råd?

Lenke til kommentar
Jeg snakker om realiteter! Jeg jobber med slike dilemmaer også. Kan du gi meg et virkelig godt råd?

Realiteten er at barnet har foreldre eller slektninger som har brukt flere årslønner på å sende ungen til Norge da de har hørt at det er måten hele familien kan komme til Norge hvor de har hørt de kan leve som millionærer uten å jobbe.

Mitt virkelig gode råd er å sende barnet tilbake til sine foresatte og stoppe spredningen av rykter som gjør at mange barn utnyttes.

Hvilket budskap har du til alle jentene som i fremtiden vil bli solgt for at broren skal kunne sendes som ankerbarn til Norge? "Sorry, jeg er bare en naiv sosialist som bare ønsker å være snill"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Realiteten er at barnet har foreldre eller slektninger som har brukt flere årslønner på å sende ungen til Norge da de har hørt at det er måten hele familien kan komme til Norge hvor de har hørt de kan leve som millionærer uten å jobbe.

Mitt virkelig gode råd er å sende barnet tilbake til sine foresatte og stoppe spredningen av rykter som gjør at mange barn utnyttes.

Hvilket budskap har du til alle jentene som i fremtiden vil bli solgt for at broren skal kunne sendes som ankerbarn til Norge? "Sorry, jeg er bare en naiv sosialist som bare ønsker å være snill"?

Ikke fjern deg fra problemet! DU sitter å bestemmer å sende en tiåring ut i det uvisse. Hva gjør du nå?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg jobber med slike dilemmaer også. Kan du gi meg et virkelig godt råd?

Gi barnet og KUN barnet oppholdstillatelse, uten familiegjenforening.

Å problemet løser seg selv ;)

Barnet trenger sin familie, slik som du trenger din familie. Har du flere problemstillinger?

Lenke til kommentar
Ikke fjern deg fra problemet! DU sitter å bestemmer å sende en tiåring ut i det uvisse. Hva gjør du nå?

Sender ungen tilbake til foreldrene, hvor ellers skulle ungen være?

Er jeg nødt til å lage til enklere bilder slik at du i det hele tatt skjønner hva som skjer her?

Barnet trenger sin familie, slik som du trenger din familie.
Men du nekter likevel å sende ungen tilbake til sin familie! Ser du ikke din egen inkonsekvens?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sender ungen tilbake til foreldrene, hvor ellers skulle ungen være?

Er jeg nødt til å lage til enklere bilder slik at du i det hele tatt skjønner hva som skjer her?

Men du nekter likevel å sende ungen tilbake til sin familie! Ser du ikke din egen inkonsekvens?

Saken som jeg lurer på og som jeg oppfatter at vi diskuterer er at FRP har fått for seg at det er bare så enkelt at vi sender disse døgeniktene tilbake til nærmeste beviste utgangspunkt uavhengig om det tjener andre hensikter enn å bli kvitt et problem.

Så serverer jeg et dilemma som går på vår felles verdiforståelse, og da har noen litt vanskeligheter med å svare.

Så da gjentar jeg: Ville du hvis du satt med ansvaret sende en tiårig jente ut i det uvisse hvis du kunne velge?

Lenke til kommentar

Uhm, du har ett poeng ja.

Nei, send alle hjem, barna har det best hos foreldrene, å ikke alene i ett fremmed land og kultur.

Lenke til kommentar
Så da gjentar jeg: Ville du hvis du satt med ansvaret sende en tiårig jente ut i det uvisse hvis du kunne velge?

Men som du selv sier, barna har det best hos foreldrene sine.

Det kan da diskuteres når man ser hvordan barna kynisk blir brukt i ett egoistisk spill av foreldrene.

En enkel løsning på dette vil da være å gi kun barnet opphold, uten muligheter for familiegjenforening, el sende barnet hjem til foreldrene.

Er barnet uten identitet kan vi selvfølgelig ikke sende h*n noen plasser, men sånn sett, uten identitet, ei heller noen familiegjenforening.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Uhm, du har ett poeng ja.

Nei, send alle hjem, barna har det best hos foreldrene, å ikke alene i ett fremmed land og kultur.

Poenget er at vi skal sende dem hjem til noe ingen vet om ...

Lenke til kommentar
Så serverer jeg et dilemma som går på vår felles verdiforståelse, og da har noen litt vanskeligheter med å svare.
Den eneste som har unngått å svare på mange spørsmål her er deg.
Jeg ville sendt ungen hjem, ser ingen problemer med det.

Skjønner at man må til med bildene for å nå frem.

La oss si du er en snill og rik gammel mann som bor langt uit en farlig skog. Det begynner å spre seg et rykte om at du er gavmild mot alle barn og foreldrene begynner å sende barn ut i den farlige skogen for å nå fram til deg. Hva gjør du?

A) Overøser alle barn som kommer frem til deg med gaver?

B) Tar barna med tilbake til foreldrene og sier at ryktet de har hørt bare er tull?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Poenget er at vi skal sende dem hjem til noe ingen vet om ...
Det har ikke vært noen problem å finne familien til de ankernarna vi har sendt hjem så langt. Tror du virkelig det går upåaktet hen at de har investert flere årslønner i å sende ungen til Norge og sitter der og venter på lottogevinsten? Her konstruerer du et problem som ikke eksisterer. Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Den eneste som har unngått å svare på mange spørsmål her er deg.
Jeg ville sendt ungen hjem, ser ingen problemer med det.

Morsomt, fordi du snakker om å verne verdier som vi visstnok har men du underslår deg ikke for å bryte dem for ditt prinsipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...