Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Hva med å slette rasistiske innlegg? Det er tross alt straffbart med inntil 3 år i fengsel.

Ser dere rasistiske innlegg skal dere rapportere dem.

Men vi holder en relativt romslig takhøyde her. Og jeg minner om at det knapt er noen som har blitt straffet etter rasismeparagrafen her i landet. Høysterett frifant i sin tid Terje Sjølie for følgende utsagn:

"Hver dag blir vårt folk plyndret og ødelagt av jøder som suger vårt land tomt for rikdom og erstatter det med umoral og unorske tanker"

Klart rasistisk, men altså ikke straffbart. Så takhøyden er rettsvesenet i stor grad enige med oss om.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter forslaget, men føler at en del personer overdriver i sine påstander.

Mener det er helt riktig å være "vrange" mot de som er det samme mot oss. De kan ikke forvente å få være i dette landet selv om de blir utvist og nekter å si hvor de kommer fra.

Lenke til kommentar

Savner alternativet "Hæ?" eller "WTF?" i poll'en.

Hvor tenker FrP at vi kan sende ulovelig innvandrere hvis vi ikke vet hvor de hører hjemme? Jeg mener at vi ikke kan sende "problemet" videre til neste stat, men det enkleste i sånne ekstrem(?)-saker er vel å sende de tilbake den veien de brukte for å komme inn i Norge, sånn at vi slipper at andre også bare sender "problemet" videre.

Lenke til kommentar
Hvor tenker FrP at vi kan sende ulovelig innvandrere hvis vi ikke vet hvor de hører hjemme? Jeg mener at vi ikke kan sende "problemet" videre til neste stat, men det enkleste i sånne ekstrem(?)-saker er vel å sende de tilbake den veien de brukte for å komme inn i Norge, sånn at vi slipper at andre også bare sender "problemet" videre.

Disse burde vært avvist på dagen og blitt sendt tilbake veien de kom. Skal de søke asyl får de gjøre det i det første trygge landet de kom til. Det er galskap at Norge bruker ressurser på slike svindlere. Ja, jeg kaller dem svindlere da de nekter å vise norske myndigheter dokumentene de måtte ha hatt for å komme seg helt til Norge.

Lenke til kommentar

Disse burde vært avvist på dagen og blitt sendt tilbake veien de kom. Skal de søke asyl får de gjøre det i det første trygge landet de kom til. Det er galskap at Norge bruker ressurser på slike svindlere. Ja, jeg kaller dem svindlere da de nekter å vise norske myndigheter dokumentene de måtte ha hatt for å komme seg helt til Norge.

Det å sende de tilbake veien de kom fra kan jeg gå med på.

Lenke til kommentar
Høysterett frifant i sin tid Terje Sjølie for følgende utsagn:
"Hver dag blir vårt folk plyndret og ødelagt av jøder som suger vårt land tomt for rikdom og erstatter det med umoral og unorske tanker"

Klart rasistisk, men altså ikke straffbart. Så takhøyden er rettsvesenet i stor grad enige med oss om.

Men dette fikk de faktisk refs for i FN's rasediskriminerings domstol, Geir. Men Tore Tvedt, lederen for den nyNazistiske grupperingen Vigrid, utalte noe av det samme:

"Jødene er ikke mennesker, men parasitter som må renskes ut", dette ble han frikjent for i lagmannsretten, men høyesterett omgjorde denne.

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Majoriteten vil ha en strengere innvadring og asylpolitikk, og FrP kommer til å få rent flertall i 2009 :) Da blir det fest!

Skal man være realistisk blir det neppe rent flertall for noe parti, i alle fall ikke for hele landet. Dette kartet blir imidlertid antagelig mye mere blått og flertall samman med høyre er absolutt mulig. Husk imidlertid at de fleste journalister er langt langt til venstre og det merker man når det er valg.

300px-Norwegianelection2005.png

Lenke til kommentar

Moderator er litt interessert i hvordan en bruker kunne komme fram til at PencilCase av alle brukere skulle være rasist, og er derfor nesten fristet til å la denne diskusjonen fortsette til vedkommende begrunner si påstand. Jeg mistenker at noen skjøt fra hofta her og ikke helt så hvilken blink de skjøt på.

Men det kunne jo fort få andre til å tro at det er greit å diskutere person istedet for sak her på forumet. Og det er det ikke. Så derfor stenger og sletter vi, og setter strek for den slags både her og i andre tråder.

Åpnes snart igjen.

Edit: Og vips forsvant et dusin poster. I skjerpende retning skal anføres at dette startet bare noen få poster etter at en annen moderator postet følgende advarsel:

Vennligst hold dere til topicen, personkarakter og usaklige poster vil bli slettet/redigert.

Jeg anbefaler sterkt at dette ikke gjentar seg, personangrep er ikke tillatt her, enten karakteristikken antas å treffe blink eller ikke. Jeg så at en av de slettede postene henviste til lov om ærekrenkelser, det må bygge på en misforståelse at alt man slipper unna med ute i samfunnet ellers får passere her på forumet. Her gjelder retningslinjene for forumet.

Reaksjoner på moderering tas som alltid på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hadde jo FrP fått i gang en prosess med DNA-database i mellom enkelte land så hadde vi jo kunne redusert dette problemet vesentlig. Da hadde vi jo kunne luket ut de som er kriminelle. Vi ville ha fått en lavere behandlingstid og de som har noe konstruktivt å bringe til dette landet kan fort bli funnet å få startet integreringsprosessen.

Ja, jeg er for dette forslaget. For å bringe folk inn i det norske samfunn uten noen form for viten om hvem de er farlig. Jeg mener derfor at det burde bli tilrettelagt muligheter for innvandrere slik at de kan bli sendt til land i regionen, og de ville ha sluppet den lange integreringsprosessen på lik måte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og når skal dere begynne med "innvandringsstjernen" ? At dere ikke skammer dere dypt og inderlig.

Det skal ikke gå sport i at vi braker sammen, men vil bare enda en gang si at å tillegge sine meningsmotstandere "noe" som kan så klart som dette bringe tankene hen mot nazismen er velkjente debattdødartricks.

Ikke kommenter dette, hvis du ikke finner det formålstjenelig med aktuell tråd/problemstilling.

Det som er fakta er at vi har endel innvandrere og vi ser behovet for at vi får integrert disse bedre, samtidig som vi må bli flinkere på utsiling. 

Hvordan dette skal gjøres er det vi diskuterer. Jeg har enda ikke helt forstått hva FRP's forslag konkret går ut på. Slik jeg har oppfattet det så skal vi sende ut folk til mottakerland som ikke nødvendigvis er riktig opprinnelsesland/hjemland!?

Og akkurat nå har vi ikke avtaler som harmonerer med den planen, så hvordan skal disse avtalene oppnåes?

Lenke til kommentar
Og når skal dere begynne med "innvandringsstjernen" ? At dere ikke skammer dere dypt og inderlig.

Stråmannargumentasjon, det er jo ikke snakk om å la dem få bli i Norge.

Disse svindlerne det er snakk om må ha hatt dokumenter for å komme seg helt til Norge, men da de viste at de ikke hadde mulighet til å få opphold viser de ikke norske myndigheter disse dokumenter. Det er jo bare å si at deres vurdering er helt korrekt og sende dem tilbake den veien de kom.

Hvorfor i alle dager skulle vi gjøre noe så dumt som å slippe disse svindlerne inn og sette "stjerner" på dem?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Stråmannargumentasjon, det er jo ikke snakk om å la dem få bli i Norge.

Disse svindlerne det er snakk om må ha hatt dokumenter for å komme seg helt til Norge, men da de viste at de ikke hadde mulighet til å få opphold viser de ikke norske myndigheter disse dokumenter. Det er jo bare å si at deres vurdering er helt korrekt og sende dem tilbake den veien de kom.

Hvorfor i alle dager skulle vi gjøre noe så dumt som å slippe disse svindlerne inn og sette "stjerner" på dem?

Hva gjør vi når det melder seg en tiårig jente som tydeligvis er en lurendreier på vår dørterskel?

Lenke til kommentar
Hva gjør vi når det melder seg en tiårig jente som tydeligvis er en lurendreier på vår dørterskel?

Da sendes ankerbarnet rett tilbake den veien hun kom.

Det er en grenseløs naivisme om man lar henne bli. Å komme seg til Norge koster som oftest flere årslønner i landene det kommer asylsøkere fra. Hvor har liksom en tiåring fått disse pengene fra?

Forøvrig er det helst sønner som blir sendt som ankerbarn. Jentene ble kanskje solgt for å få råd til å sende sønnen til Norge. Hvorfor er så mange blind for all lidelsen de skaper med Norges naive praktisering av asylordningen?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nå snakker vi om en uskyldig tiåring. Mener du at den tiåringen skal forholde seg til den voksne verdenens virkelighet?

Lenke til kommentar
Nå snakker vi om en uskyldig tiåring. Mener du at den tiåringen skal forholde seg til den voksne verdenens virkelighet?

Tiåringen har helt klart ikke funnet på eller klart å gjennomføre dette alene.

Ønsker du å premiere slekt og familie som utnytter barn på denne måten? Ønsker du også å oppfordre andre familier til å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tiåringen har helt klart ikke funnet på eller klart å gjennomføre dette alene.

Ønsker du å premiere slekt og familie som utnytter barn på denne måten? Ønsker du også å oppfordre andre familier til å gjøre det samme?

Nei, jeg er fokusert på å ivareta en tiåring!?

Har du bedre ideer enn de du til nå flagger som kan hjelpe tiåringen, og ikke nødvendigvis ditt prinsipp?

Lenke til kommentar
Nei, jeg er fokusert på å ivareta en tiåring!?

Har du bedre ideer enn de du til nå flagger som kan hjelpe tiåringen, og ikke nødvendigvis ditt prinsipp?

Er det en psykisk sperre blandt sosialister mot å tenke på konsekvensene ved politikken de fører?

En tiåring vil klart ha det best sammen med sine foresatte, og når de klarer å bruke flere årslønner på ungens reise til Norge burde de klare å gi ungen en god livskvalitet. Om hjelpeorganisasjoner skulle ha noen prosjekter i området for å hjelpe familier vil de som har så god råd at de kan sende en unge til Norge helt klart ikke være blandt de som trenger eller burde få hjelp.

Om Norge helt klart avviser slike ankerbarn vil trafikken og utnyttingen av ungene reduseres. Er du i det hele tatt interessert i det, eller er det vanskelig å tenke lengere enn til nesetippen?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nei, jeg er fokusert på å ivareta en tiåring!?

Er det en psykisk sperre blandt sosialister mot å tenke på konsekvensene ved politikken de fører?

En tiåring vil klart ha det best sammen med sine foresatte, og når de klarer å bruke flere årslønner på ungens reise til Norge burde de klare å gi ungen en god livskvalitet. Om hjelpeorganisasjoner skulle ha noen prosjekter i området for å hjelpe familier vil de som har så god råd at de kan sende en unge til Norge helt klart ikke være blandt de som trenger eller burde få hjelp.

Om Norge helt klart avviser slike ankerbarn vil trafikken og utnyttingen av ungene reduseres. Er du i det hele tatt interessert i det, eller er det vanskelig å tenke lengere enn til nesetippen?

Du har din akademiske forståelse av den problemstillingen og det er ok.

Du viser samtidig i din forståelse en viss stressfaktor. Jeg stresser derfor fremdeles det faktumet at vi har med et "barn" å gjøre!? Vil du virkelig selge "barnet"? Hvis det er ok, så blir neste spørsmålet; Hvor går da grensen: Litt foto eller litt fingring med kjønnet til barnet?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...