Gå til innhold

Nytt Forslag fra FrP! Ulovlige innvandrere skal kunne sendes ut av Norge uten at Norske myndigheter vet hvor de kommer fra!

Nytt Forslag fra FrP  

234 stemmer

1. 1. Synes du dette er et bra forslag?

• Ja
      154
    • Nei
      80

Anbefalte innlegg

Naive og naive. De som styrer norsk asylpolitikk er ikke langt unna den mannen som drepte denne turisten i Tyrkia.

Så om man ikke vil gi opphold til absolutt alle med grunnløse asylsøknader så kan man sammsnlignes med en som voldtar og dreper? Da har vi jo plassert deg.

Vi kan jo teste deg: Du lar døre stå ulåst der du bort og så kan jeg spre rykte om alle verdiene der og at man kan bo gratis der. Om det skulle oppstå problemer, slik vi har med immigranter i Norge, så må du likevel fortsette å la døren være åpen hele tiden. Går du med på dette eller er er du bare en vanlig sosialistisk bløffmaker som liker å dele ut andres penger, men ikke dine egne?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Naive og naive. De som styrer norsk asylpolitikk er ikke langt unna den mannen som drepte denne turisten i Tyrkia.

Så om man ikke vil gi opphold til absolutt alle med grunnløse asylsøknader så kan man sammsnlignes med en som voldtar og dreper? Da har vi jo plassert deg.

Vi kan jo teste deg: Du lar døre stå ulåst der du bort og så kan jeg spre rykte om alle verdiene der og at man kan bo gratis der. Om det skulle oppstå problemer, slik vi har med immigranter i Norge, så må du likevel fortsette å la døren være åpen hele tiden. Går du med på dette eller er er du bare en vanlig sosialistisk bløffmaker som liker å dele ut andres penger, men ikke dine egne?

Forskjellen mellom deg og meg håper jeg bare er at du ikke vet hva retur og interneringsleire er for noe.

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom deg og meg håper jeg bare er at du ikke vet hva retur og interneringsleire er for noe.
Det er hva virkelige flyktninger risikerer mens køsnikende lykkejegere som søker asyl tar opp plassen deres i Norge godt hjulpet av naive sosialister og griske advokater.

Ellers er jo forskjellen det jeg ikke er like hyklerisk som jeg nettopp avslørte at du er.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
90% av dere som ønsker en strengt innvandringspolitikk baserer høyst sannsynlig deres meninger på rasisme. Det er hvertfall min observasjon. Rasisme og janteloven.

For det første kaller du flertallet av Norges befolkning rasister, en meget drøy påstand som du nok ikke kan underbygge. For det andre skjønner jeg ikke hvorfor de som vil ha kvoteflyktninger istedenfor asylsøkere skal være rasister.

Du gjør forresten den klassiske og avslørende sosialistiske feilen å blande sammen asylpolitikk og innvandringspolitikk. Asylordningen er altså til for å slippe inn i Norge alle som ønsker det?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
90% av dere som ønsker en strengt innvandringspolitikk baserer høyst sannsynlig deres meninger på rasisme. Det er hvertfall min observasjon. Rasisme og janteloven.

Rasisme, verdens mest misbrukte begrep for å fremme egne interesser....

Ikke ødelegg en sunn debatt med å kalle de som ikke er for invandring for rasister.

Lenke til kommentar

Rasisme, verdens mest misbrukte begrep for å fremme egne interesser....

Ikke ødelegg en sunn debatt med å kalle de som ikke er for invandring for rasister.

Men de er rasister. Det er ingen annen logisk eller fornuftig grunn til å være imot innvandring. De baserer verdensanskuelsen sin på etnosentrisme og fremmedfrykt. Så enkelt er det. Dette tilsier all min erfaring og all min viten. Og jeg lover deg at det er betydelig mer enn den gjengse innvandringsmotstander.

Lenke til kommentar
Men de er rasister. Det er ingen annen logisk eller fornuftig grunn til å være imot innvandring. De baserer verdensanskuelsen sin på etnosentrisme og fremmedfrykt. Så enkelt er det. Dette tilsier all min erfaring og all min viten. Og jeg lover deg at det er betydelig mer enn den gjengse innvandringsmotstander.

Større sosiale utgifter, konflikter og mere kriminalitet er altså ikke fornuftige grunner? Og innvandringsstoppen som samtlige politiske partier stod bak i 1975, og som ingen har utfordret på Stortinget siden, var ren rasisme?

Hvordan var det forresten med din aksept for å forsøke åpent hus hos deg? Er det noen annen grunn enn rasisme til at du ønsker å vri deg unna det?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Skal enda en tråd bli ødelagt av rasismepolitiet?! Dette er klare forsøk på å hysje ned og ødelegge debatten.

Beste er om en eller annen lager en egen rasismetråd så vi kan diskutere saken trygt der uten at andre tråder forsøples.

Støttes!!!

Lenke til kommentar

Større sosiale utgifter, konflikter og mere kriminalitet er altså ikke fornuftige grunner? Og innvandringsstoppen som samtlige politiske partier stod bak i 1975, og som ingen har utfordret på Stortinget siden, var ren rasisme?

Hvordan var det forresten med din aksept for å forsøke åpent hus hos deg? Er det noen annen grunn enn rasisme til at du ønsker å vri deg unna det?

Men det er ikke slik. Hvor mange ganger må det gjentaes at innvandrere under ett er mindre straffedømt enn nordmenn og at innvandrere er netto bidragsytere til staten, før dere sjekker fakta og ikke kommer med second hand nazist-propaganda?

Lenke til kommentar
Men det er ikke slik. Hvor mange ganger må det gjentaes at innvandrere under ett er mindre straffedømt enn nordmenn og at innvandrere er netto bidragsytere til staten, før dere sjekker fakta og ikke kommer med second hand nazist-propaganda?

Og her gjør du den vanlige sosialistiske glippen å blande sammen arbeidsinnvandrere og asylsøkere.

Arbeidsinnvandring og trygdeinnvandring er ikke det samme. At vi har mange polakker og svensker som arbeider betyr ikke at vi bør tilby alle fra Somalia fri innvandring.

Hvordan ble det forresten med åpent hus hjemme hos deg? Kan vi slå fast at du er rasist om du nekter å gå med på dette?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Fordi landet trenger billig arbeidskraft ellers går det rett i dass om noen år.

Enda en som forveksler arbeidsinnvandring og trygdeinnvandring?

Ja, og dette er IKKE første gangen noen gjør dette. Virker som man gjør dette med vilje, for å skape et annet bilde en det faktiske. Arbeidsinnvandring og flyktninger er to forskjellige kvoter. Skjønner ikke at dette skal være så vansklig å forstå. Sier vi nei til innvadring sier vi ikke nei til arbiedsinnvadring, er forskjell på disse to. Takk!

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Ja, og dette er IKKE første gangen noen gjør dette. Virker som man gjør dette med vilje, for å skape et annet bilde en det faktiske. Arbeidsinnvandring og flyktninger er to forskjellige kvoter. Skjønner ikke at dette skal være så vansklig å forstå. Sier vi nei til innvadring sier vi ikke nei til arbiedsinnvadring, er forskjell på disse to. Takk!

Det er vanskelig å forstå fordi:

a) Asylsøkere som får opphold er statsborgere innen 3 år.

b) Asylsøkere utgjør en marginal gruppe i forhold til innvandrere.

c) Dere bruker konsekvent "innvandrer"

d) Dere har ikke noe belegg for å påstå at asylsøkere er mer kriminelle, den statistikken har aldri blitt utført. Og det er ingen rasjonell grunn til å anta at mennesker som flykter fra menneskerettighetsbrudd til Norge er mer kriminelle. Tvert imot.

Lenke til kommentar

Dere har ikke noe belegg for å påstå at asylsøkere er mer kriminelle, den statistikken har aldri blitt utført. Og det er ingen rasjonell grunn til å anta at mennesker som flykter fra menneskerettighetsbrudd til Norge er mer kriminelle. Tvert imot.

Jo, dette har vi belegg for NTD, for slik statistikk har blitt utført en rekke ganger...!

Sammenlignet med resten av befolkningen er ikke-vestlige innvandrere overrepresentert blant personer siktet for forbrytelser. Levekårsproblemer forekommer også noe hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere. Bosted, integrasjon i skole og arbeidsliv, sosial bakgrunn og økonomisk situasjon er forhold som henger sammen med registrert kriminalitet både for personer med og uten innvandrerbakgrunn.

Ut fra kriminologisk teori vet vi at særlig registrert, tradisjonell kriminalitet er nært forbundet med vanskelige sosiale forhold. Både levekårsproblemer og andre problemer har betydning for i hvilken grad enkeltpersoner begår lovbrudd. Bindinger til samfunnet gjennom arbeidsliv og annen sosial deltakelse er også en sentral dimensjon. Vi kan derfor forvente at det er noe høyere kriminalitetsrater i de deler av befolkningen der velferdsproblemer forekommer hyppigst. Ikke-vestlige innvandrere er en slik gruppe

Skjønner at du er en mulig vestre radikal, naiv og dummsnillistisk individ som ikke vil ta innover deg alle problemene med innvadring NTD, men når du ber andre sjekke fakta, kanskje du kan sjekke fakta selv!?

thumb-2006-10-10-01.png

Kilde: SSB

EDIT: Link

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Dere har ikke noe belegg for å påstå at asylsøkere er mer kriminelle, den statistikken har aldri blitt utført. Og det er ingen rasjonell grunn til å anta at mennesker som flykter fra menneskerettighetsbrudd til Norge er mer kriminelle. Tvert imot.

Jo, dette har vi belegg for NTD, for slik statistikk har blitt utført en rekke ganger...!

Sammenlignet med resten av befolkningen er ikke-vestlige innvandrere overrepresentert blant personer siktet for forbrytelser. Levekårsproblemer forekommer også noe hyppigere blant ikke-vestlige innvandrere. Bosted, integrasjon i skole og arbeidsliv, sosial bakgrunn og økonomisk situasjon er forhold som henger sammen med registrert kriminalitet både for personer med og uten innvandrerbakgrunn.

Ut fra kriminologisk teori vet vi at særlig registrert, tradisjonell kriminalitet er nært forbundet med vanskelige sosiale forhold. Både levekårsproblemer og andre problemer har betydning for i hvilken grad enkeltpersoner begår lovbrudd. Bindinger til samfunnet gjennom arbeidsliv og annen sosial deltakelse er også en sentral dimensjon. Vi kan derfor forvente at det er noe høyere kriminalitetsrater i de deler av befolkningen der velferdsproblemer forekommer hyppigst. Ikke-vestlige innvandrere er en slik gruppe

Skjønner at du er en mulig vestre radikal, naiv og dummsnillistisk individ som ikke vil ta innover deg alle problemene med innvadring NTD, men når du ber andre sjekke fakta, kanskje du kan sjekke fakta selv!?

thumb-2006-10-10-01.png

Kilde: SSB

EDIT: Link

Dette er fortsatt triksing med statistikk og å ta tabeller ut av sin sammenheng. Det eneste denne statistikken viser er at det relativt sett er flere innvandrere i storbyer, relativt sett flere ungdommer med innvandrerbakgrunn og at politiet bevisst søker etter raseprofilering.

Det endrer ikke det faktum at kun 0.0001% av innvandrere er innvolvert i alvorlig kriminalitet.

Det var kanskje poengløst å be deg lese statistikken når du ikke er i stand til å lese.

Forøvrig må jeg ta deg i mer enn kverrulering av en komplisert levekårsundersøkelse.

Jeg tar deg også i å lyve om statistikken rundt *asylsøkere*

"Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere

Av Reid Jone Stene

Asylsøkere står bak mindre enn 1 prosent av alle oppklarte lovbrudd i Norge i 2001. 98 prosent av alle siktelser for lovbrudd i 2001 er helt sikkert ikke begått av denne gruppen. Det er i tillegg svært sannsynlig at det ikke er asylsøkere, men snarere andre utlendinger uten fast bosetting i landet, som har begått flesteparten av de resterende lovbruddene."

http://www.ssb.no/vis/magasinet/slik_lever...4-12-10-01.html

Endret av NTD
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Rasist" er et like virksomt navn som nazist, og er kun ment for å brukes når fornuften har forlatt toppetasjen og man søker desperat etter en utvei. Ordet forståes og tolkes ulikt. Defor burde ikke noen overreagere når det nevnes. Men det er lett å se og enes om hva et personangrep er. Derfor synes jeg dette forumet har en god fremgangsmåte når man lar diskusjonene utvikle seg til den grensen er nådd og overtrådt før man griper inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...