Gå til innhold

Trenger et råskinn til spilling ++


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny pc og har trålet anbefalinger på hardware.no for å finne en bra price/performance pc til spillbruk, men også som sentral lagring i hjemmenettverket som kan holde noen år.

 

Jeg vet lite om kompabilitet mellom komponenter vil gjerne ha forslag. Jeg er også usikker på om noe er overkill eller rett og slett for dårlig i forhold til annet, samt om strømforskyning er tilstrekkelig.

 

Noen forslag?

 

Totalprisen er ca 15-16 lapper som er maxgrensen.

Følgende komponenter har jeg foreløpig valgt ut:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=68615

 

Hovedkort

Asus Striker II Formula

Skjermkort

MSI GeForce 8800 GTS 512 MB OC

 

Systemdisk i Raid0 oppsett med

Western Digital Raptor X

Lagring

Hitachi Deskstar 7K1000 750 GB SATA

Brenner

Plextor PX-800A

Prosessor

Intel Core 2 Duo E8400 med Noctua NH-U12 kjøler

Kabinett

Lian Li PC-V2100plusII

Minne

Mushkin XP2-6400 (4096 MB)

Strømforskyning

Seasonic M12 700W

Lydkort(har ikke veldig bra høyttalere)

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Endret av stefank5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som er råskinn er vel relativt, men den burde gjøre susen den der.

Ved første øyekast så er det ingen kompabilitetsproblemer.

 

Strømforsyningen er stor nok, om det er den aller beste skal jeg ikke si.

Denne skal visst være bra, litt billigere også, selv om du fortsatt er under maksgrensen din :)

 

Eneste overkill må vel være kabinettet, hvis du ikke har en plan med akkurat den der da.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg invistert i Intel Core 2 QUAD, med passende asus kort. (har ikke tid til å leite frem ting akkurat nå satser på noen andre gidder :p ) Pluss 4gb ram, er lite vits om du ikke har tenkt og kjøre et 64bits OS da det er kun 3gb som er mulig og bruke i et 32bits os. (Selv om folk påstår at de har 4gb, så er det feil da det bare viser at du HAR 4gb, men ikke om du faktisk kan bruke det.)

 

Anbefaler deg og se litt på andre nyere lignende tråer etter litt tips og triks. lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for innspill. Kabinettet er også for å tilfredstille samboerns krav til utseende :)

 

Jeg sjekket litt rundt strømforsyning, men hvis corsair både er bedre og billigere , blir valget enkelt, hehe. Hva med støynivået på den? Ram valget hadde med pris/ anbefalinger å gjøre. Hvorfor kjøpe 3gm hvis 4 koster samme? Greit å stille forberedt hvis Vista skal inn etterhvert

Endret av stefank5
Lenke til kommentar

Med tanke på det serrghi sier, så må jeg si meg uenig. hvis du skal kjøpe en quad cpu i dag, må du øke budsjettet ditt ganske kraftig for at denne skal holde mål med en E8400 f.eks

Med tanke på minne, er dette heller ikke helt riktig. Windows 32bit klarer ikke håndtere mere enn 4gb ram, dvs har du 4gb minne, og 512mb på skjermkortet, vill du utnytte ca 3,2-3,5gb av minne ditt. Så å si at det er bortkastet å kjøpe 4gb på 32bit stemmer ikke helt.

 

Oppsettet ditt ser veldig bra ut, men ville satt på den Corsair psu isteden. Har den ikke selv, så er ikke sikker på støynivå, men dette finner du sikkert hvis du ser etter noen tester

Lenke til kommentar

Samboers krav skal man ikke kimse av :D

Jeg har dette selv og det holder i massevis for meg. God plass, aldri hatt problem med kjøling eller støy.

Det finnes jo selvsagt bedre, og iallfall som er langt billigere enn det du har funnet frem. Men vil du så vil du ;)

 

Strømforsyningen kan du lese mer om her.

 

Edit; Denne har jeg selv, og hvis du ikke trenger mer enn 600w så kan jeg iallfall anbefale den. Aldri hørt en lyd fra den :thumbup:

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...