Gå til innhold

Jeg er innkalt til jegertroppen - hva er det for noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker det betyr at du har god fysikk og er frisk i huet og skal til Afghanistan så snart som mulig etter August.

Neida :!:

Det betyr at du i motsetning til svært mange får en morsom og givende tjeneste som utfordrer deg og som tar seg bra ut på CV'en senere.

Heldiggrisen!

http://www.jegertroppen.no/

http://www.mil.no/hv/istyrke/start/troppetyper/jegertropp/

Regner med at jegertroppen har noen helter og disse finner du sikkert her:

http://www.mil.no/haren/hjk/start/;jsessio...questid=3923735

Endret av omaha
Lenke til kommentar

HJK tar inn et lass med folk for deretter å sile ut de beste av de beste når det kommer til fysisk form og mental oppegåenhet. Når jeg var i garderekrutten, så ble de fra HJK som ble bootet kastet over til en egen jegertropp i garden. Hvis jeg ikke husker feil så stod det igjen 19 HJK-ere etter utsilingen fra... husker ikke helt... kanskje 100-150 stk...

HJK er det hardeste av det harde når det gjelder førstegangstjeneste...

EDIT: Muligens det i dette tilfellet er forskjell mellom "jegertroppen" og HJK, ikke vet jeg... Det virker nesten sånn.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
HJK tar inn et lass med folk for deretter å sile ut de beste av de beste når det kommer til fysisk form og mental oppegåenhet. Når jeg var i garderekrutten, så ble de fra HJK som ble bootet kastet over til en egen jegertropp i garden. Hvis jeg ikke husker feil så stod det igjen 19 HJK-ere etter utsilingen fra... husker ikke helt... kanskje 100-150 stk...

HJK er det hardeste av det harde når det gjelder førstegangstjeneste...

EDIT: Muligens det i dette tilfellet er forskjell mellom "jegertroppen" og HJK, ikke vet jeg... Det virker nesten sånn.

MJK er vel muligens hardere en HJK når det gjelder førstegangstjeneste. Kaldt i vannet vet du.

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte på når du sa Jegertroppen var om du mente "jegerkompaniet". De har også innrykk i August (les: 6 august). Men Jegertroppen er nok ikke jegerkompaniet, for da hadde det nok stått jegerkompaniet på advarselen om inkalling :p

Lenke til kommentar
Første jeg tenkte på når du sa Jegertroppen var om du mente "jegerkompaniet". De har også innrykk i August (les: 6 august). Men Jegertroppen er nok ikke jegerkompaniet, for da hadde det nok stått jegerkompaniet på advarselen om inkalling :p

Regner nok med at det er jegerkompaniet som han har blitt innkalt til. Ser folk her blander litt, noen linket til jegertroppene som er i HV-I som er en vervet avdeling. Og FSK/HJK/MJK driver heller ikke med innkallelse, dit må man søke seg selv.

Så jeg regner med at det er jegerkompaniet du har blitt innkalt til, selv trodde jeg at det også var en vervet avdeling, men mulig jeg tar feil. Mer info her:

http://www.mil.no/haren/styrker/jegerkompa...questid=4125069

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke MJK førstegangstjeneste da..

Nå er det jo faktisk det hvis man vil og er godt nok trent. Men man kan også starte på kurset etter endt førstegangstjeneste.

http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk...orberedelser/#4

Er kun FSK sine spesialjeger som krever at man har fullført førstegangstjenesten før man begynner på utdanningen.

MJK er vel ikke å betrakte som førstegangstjeneste uansett, da utdanningen går over flere moduler i flere år.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Du er inkalt til kvinnelig specialsoldat.
Du er en blant 2000 kvinnner som er inkalt.

Jeg for min del har ingen tro på denne styrken ettersom de har lavere krav en FSK (Fallskjermjegere) og skal da bli specialsoldat, opptakskrava er stusselige i forhold til menn, grunnen til de opptakkskravene og at det bare er kvinner er fordi man skal kunne bere sitt med soldat om såret 2-4km.

Ha det fint.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har ingen tro på denne styrken ettersom de har lavere krav en FSK (Fallskjermjegere) og skal da bli specialsoldat, opptakskrava er stusselige i forhold til menn, grunnen til de opptakkskravene og at det bare er kvinner er fordi man skal kunne bere sitt med soldat om såret 2-4km.

Ha det fint.

Innlegget er snart 6 år gammelt.... Tror ikke det var snakk om den jegertroppen som ble utlyst nå nylig som du tenker på i tråden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ha det fint.

Ingen vits å snakke om noe du åpenbart ikke har peiling på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...