Bandidos-Pelle Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kan noen forklare meg hva jegertroppen er for noe? Er innkalt i august (vet ikke når i august, noen som vet?), hva innebærer jegertroppen i forhold til andre deler etc. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Tenker det betyr at du har god fysikk og er frisk i huet og skal til Afghanistan så snart som mulig etter August. Neida :!: Det betyr at du i motsetning til svært mange får en morsom og givende tjeneste som utfordrer deg og som tar seg bra ut på CV'en senere. Heldiggrisen! http://www.jegertroppen.no/ http://www.mil.no/hv/istyrke/start/troppetyper/jegertropp/ Regner med at jegertroppen har noen helter og disse finner du sikkert her: http://www.mil.no/haren/hjk/start/;jsessio...questid=3923735 Endret 4. april 2008 av omaha Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Så du vet altså ikke? Har allerede sett de linkene, lurte på om noen visste nøyaktiv hva dette innebar. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) HJK tar inn et lass med folk for deretter å sile ut de beste av de beste når det kommer til fysisk form og mental oppegåenhet. Når jeg var i garderekrutten, så ble de fra HJK som ble bootet kastet over til en egen jegertropp i garden. Hvis jeg ikke husker feil så stod det igjen 19 HJK-ere etter utsilingen fra... husker ikke helt... kanskje 100-150 stk... HJK er det hardeste av det harde når det gjelder førstegangstjeneste... EDIT: Muligens det i dette tilfellet er forskjell mellom "jegertroppen" og HJK, ikke vet jeg... Det virker nesten sånn. Endret 4. april 2008 av J-Core Lenke til kommentar
40mm Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 HJK tar inn et lass med folk for deretter å sile ut de beste av de beste når det kommer til fysisk form og mental oppegåenhet. Når jeg var i garderekrutten, så ble de fra HJK som ble bootet kastet over til en egen jegertropp i garden. Hvis jeg ikke husker feil så stod det igjen 19 HJK-ere etter utsilingen fra... husker ikke helt... kanskje 100-150 stk... HJK er det hardeste av det harde når det gjelder førstegangstjeneste... EDIT: Muligens det i dette tilfellet er forskjell mellom "jegertroppen" og HJK, ikke vet jeg... Det virker nesten sånn. MJK er vel muligens hardere en HJK når det gjelder førstegangstjeneste. Kaldt i vannet vet du. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Første jeg tenkte på når du sa Jegertroppen var om du mente "jegerkompaniet". De har også innrykk i August (les: 6 august). Men Jegertroppen er nok ikke jegerkompaniet, for da hadde det nok stått jegerkompaniet på advarselen om inkalling Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Nå er jo ikke MJK førstegangstjeneste da.. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Nå er jo ikke MJK førstegangstjeneste da.. Nå er det jo faktisk det hvis man vil og er godt nok trent. Men man kan også starte på kurset etter endt førstegangstjeneste. http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk...orberedelser/#4 Er kun FSK sine spesialjeger som krever at man har fullført førstegangstjenesten før man begynner på utdanningen. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Første jeg tenkte på når du sa Jegertroppen var om du mente "jegerkompaniet". De har også innrykk i August (les: 6 august). Men Jegertroppen er nok ikke jegerkompaniet, for da hadde det nok stått jegerkompaniet på advarselen om inkalling Regner nok med at det er jegerkompaniet som han har blitt innkalt til. Ser folk her blander litt, noen linket til jegertroppene som er i HV-I som er en vervet avdeling. Og FSK/HJK/MJK driver heller ikke med innkallelse, dit må man søke seg selv. Så jeg regner med at det er jegerkompaniet du har blitt innkalt til, selv trodde jeg at det også var en vervet avdeling, men mulig jeg tar feil. Mer info her: http://www.mil.no/haren/styrker/jegerkompa...questid=4125069 Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jegerkompaniet har to tropper( 1 og 2 ), der den ene er verneplikige og den andre er professionelle. Men det skal strengt tatt stå "Jegerkompaniet" på brevet fra forsvaret, ikke Jegertroppen. Har brevet selv Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nå er jo ikke MJK førstegangstjeneste da.. Nå er det jo faktisk det hvis man vil og er godt nok trent. Men man kan også starte på kurset etter endt førstegangstjeneste. http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/mjk...orberedelser/#4 Er kun FSK sine spesialjeger som krever at man har fullført førstegangstjenesten før man begynner på utdanningen. MJK er vel ikke å betrakte som førstegangstjeneste uansett, da utdanningen går over flere moduler i flere år. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Den er jo det, da man kan ta utdanningen under førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
HeinrichVonReichofen Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Du er inkalt til kvinnelig specialsoldat.Du er en blant 2000 kvinnner som er inkalt.Jeg for min del har ingen tro på denne styrken ettersom de har lavere krav en FSK (Fallskjermjegere) og skal da bli specialsoldat, opptakskrava er stusselige i forhold til menn, grunnen til de opptakkskravene og at det bare er kvinner er fordi man skal kunne bere sitt med soldat om såret 2-4km.Ha det fint. Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Du er inkalt til kvinnelig specialsoldat. Du er en blant 2000 kvinnner som er inkalt. Jeg for min del har ingen tro på denne styrken ettersom de har lavere krav en FSK (Fallskjermjegere) og skal da bli specialsoldat, opptakskrava er stusselige i forhold til menn, grunnen til de opptakkskravene og at det bare er kvinner er fordi man skal kunne bere sitt med soldat om såret 2-4km. Ha det fint. Innlegget er snart 6 år gammelt.... Tror ikke det var snakk om den jegertroppen som ble utlyst nå nylig som du tenker på i tråden. 4 Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Du er inkalt til kvinnelig specialsoldat. Du er en blant 2000 kvinnner som er inkalt. Jeg for min del har ingen tro på denne styrken ettersom de har lavere krav en FSK (Fallskjermjegere) og skal da bli specialsoldat, opptakskrava er stusselige i forhold til menn, grunnen til de opptakkskravene og at det bare er kvinner er fordi man skal kunne bere sitt med soldat om såret 2-4km. Ha det fint. Ingen vits å snakke om noe du åpenbart ikke har peiling på. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Nå er jo ikke MJK førstegangstjeneste da.. Jo, MJK kan søkes inn som førstegangstjeneste. Men utdanningen og opptaket tar lengre tid en selve førstegangstjenesten. Så du blir ikke jeger før etter endt førstegangstjeneste nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå