NyZeta Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 OK... Etter å ha drevet å rotet ei stund skal jeg nå lage en server som faktisk skal stå og bare være server... Har følgende maskin: 2 x 350 MHz PII (Duals) 1024 MB ram 2 x 13.6 GB hdd 7200 rpm IDE RAID 0 1 x 40 GB hdd 1 x 20 GB hdd 1 x DVD rom 1 x Aopen 12x10x24 Brenner 1 x Soundblaster audigy Player lydkort 2 x SMC 1211 Fast Ethernet Nettverkskort 1 x ATI Radeon 32 SDR 1 x Pinnacle TV pro Det ideelle hadde vært følgende En server en logger seg på fra windows og får automatisk opp brukerområder uten videre konigurering av Windows 2000 osv.. Det er et must med følgende services- - DHCP server for det private nettverket - DNS server for det private nettverket - DHCP client for internett tilkobling via nettverkskort (DSL) - Bro for muligheten for deling av internettet til det lokalet nettet - Webhost (internettsider) for Internettdelen - Muligheten for "fjernstyring" av server gjerne via telnet eller lignende Da jeg har det veldig morsomt med broadcasting osv hadde følgende vært veldig morsomt å hatt - Shoutcast lignende musikk server gjerne med "DJ programmet" som deamon - Broadcast av TV på lokalnettet ( til windows mediaplayer?) Er det noen her som sitter med et seriøst forslag og gjerne vil dele det med meg? gi beskjed... Eller har du bare en enkel kommentar? kom med den.. Men vær så snill å ikke komme med "LINUX REDHAT ER BEST" osv.. Det er jeg lei av! Er det forresten mulig å spille DVDer i Linux nå? Og husk en ting... Dette prosjektet må være gratis! Lenke til kommentar
tZar Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Når du sier at det skal være gratis, så begrenser jo det valgmulighetene en del. Ta en titt på www.freshmeat.net, der kan jeg nesten garantere at du finner det av programmer du trenger. Det meste av det du spør om er standard med i det fleste distorer, bla: Webserver, Internett delingsscript, DHCP server, DNS server og telnet server. For fjernstyring kan man også f.eks bruke vnc hvis du ønsker å bruke GUI. Shoutcast finns for linux, så det er ikke noe problem. Ang streaming av video, så nevner jeg igjen freshmeat, der finner du nok noe du kan bruke Og, ja, DVD'er går bra i Linux Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 takker... Skal surfe litt rundt der.. Har funnet ut at www.linux.org er en fin plass for å finne distroer... men skulle gjerne hatt en "konge" server som bare er server... noen ideer? Lenke til kommentar
droll Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hva med Clarkconnect Enkel og grei ,sett av et par timer og du er oppe å kjører. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 vel.. jeg villet ha gått for linux, kanskje debian med det prosjektet som er likt freeservo.. husker ikke hva det heter.. men det det er litt vanskeligere å sette opp osv.. da men når det først er oppe så er det der oxo. btw: hva er det du skal med lydkort, du vet vel at du ikke trenger det.. kan ikke overføres på lan. Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 takker for mange gode alternativer... Lydkortet er av den grunn at jeg skal sende live radio over netverket... For eksempel ved hjelp av et radio kort eller så... Blir kanskje vanskelig å få til... men jeg tror jeg skal klare det.. Pinnacle har innebygget radio og TV tuner... Setter pris på aktiviteten her... håper den fortsetter for jeg mottar alle alternativer med takk! Lenke til kommentar
paroa Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du kan jo se på denne tråden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=187302 har tenkt og lage server jeg og Lenke til kommentar
gspr Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 DistroWatch er en bra side hvis du vil se på et par distroer. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 @roaldsøy. Denne posten er over 10mnd. gammel. Antar han for lengst har funnet løsningen! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Men det blir en hyggelig overraskelse om han ikke har det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå